۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انسداد ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قزوین/ تخصیص ۸ و نیم میلیارد تومان برای حل مشکلات آبی
کد خبر: ۹۲۲۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین خبر داد:

انسداد ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قزوین/ تخصیص ۸ و نیم میلیارد تومان برای حل مشکلات آبی

فرماندار قزوین درباره کمبود آب در قزوین گفت: کمبود جدی آب در قزوین موجب شد تا ۸ و نیم میلیارد بودجه برای حل این مشکلات اختصاص داده شود.

انسداد ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان قزوین/ تخصیص ۸ و نیم میلیارد تومان برای حل مشکلات آبی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش بحران آب و مسئولیت پذیری اجتماعی، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد.
سید علی موسوی، فرماندار شهرستان قزوین در این همایش ابراز کرد: استان قزوین با بهره برداری آب از 2 هزار حلقه چاه، قنات‌ها و همچنین آب سد طالقان، آب مورد نیاز خود را تامین می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر با همکاری و هماهنگی خوبی که با نیروی انتظامی و مراجع قضایی داریم، حدود 23 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.
موسوی یادآور شد: 25 حلقه چاه غیر مجاز دیگر در معرض انسداد است که فعلا منتظر دستور قضایی برای مسدودسازی هستیم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ جلوگیری از چاه‌های غیر مجاز در قزوین به وجود آمده است و بعضا این مردم روستاها هستند که مراجع قضایی را در جریان چاه‌های غیرمجاز قرار می‌دهند.
فرماندار قزوین یادآور شد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین، اولویت اول موضوع آب است و در حال حاضر یک چهارم اعتبارات عمرانی شهرستان قزوین به موضوع آب اختصاص داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در مناطق الموت غربی و شرقی و همچنین طارم سفلی دچار کمبود آب شرب هستیم و برای حل این مشکلات، 8 و نیم میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.
موسوی با اشاره به تامین بخشی از آب قزوین توسط سد طالقان، عنوان کرد: سهم قزوین از آب سد طالقان 257 میلیون مترمکعب است که متاسفانه سال گذشته نصف این میزان به کشاورزان استان تحویل داده شد.
فرماندار قزوین در پایان تاکید کرد: با توجه به جمعیت 450 هزار نفری شهرستان قزوین، با کمبود جدی آب مواجه هستیم و امید داریم که با رعایت الگوی مصرف بین شهروندان و همچنین تحویل حق آب استان از سد طالقان، بخشی از این کمبود جبران شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان