۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۴۰۰ دانش آموز قزوینی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند
کد خبر: ۹۱۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین:

۳۴۰۰ دانش آموز قزوینی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۵۰۰ نفر از این افراد به عنوان استعدادهای درخشان در استان مطرح هستند.

 ۳۴۰۰ دانش آموز قزوینی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم کشور انجام امور فرهنگی است.
وی افزود: نهادینه کردن امور فرهنگی نیاز به بازه زمانی طولانی دارد بنابراین اغلب موارد در مرحله اول باقی مانده و به مرحله عملی نمی‌رسد.
محمدی خاطرنشان کرد: یکی از کانون‌هایی که می‌توان با استفاده از ظرفیت آن اقدام به انجام کار فرهنگی کرد، آموزش و پرورش است.
نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: با برنامه ریزی در این راستا می‌توان در برنامه‌های جانبی مدارس، مهارت‌های زندگی اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش داد.
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم چند مهارت همچون نمازخوانی یا کتابخوانی هدفگذاری و در دستور کار قرار گیرد تا به صورت مستمر در طول سال تحصیلی پرداخته شود چرا که بهترین مکان برای چنین امری آموزش و پرورش است.
محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز شخصیت دانش‌آموزان شکل نگرفته لذا فعالیت‌های فرهنگی بیشترین اثر را در آنها خواهد داشت ضمن اینکه این آموزش‌ها باید متناسب با مقطع سنی دانش‌آموزان باشد.
وی بیان کرد: از آنجایی که اجلاس سراسری نماز در سال جاری در استان قزوین برگزار می شود می‌توان پرسش مهر را در قالب همین مبحث انتخاب کرد که در این صورت به طور قطع از خیل عظیم دانش‌آموزان نظراتی جمع آوری می‌شود که شاید به ذهن ما نیز خطور نکرده باشد.
نماینده مردم قزوین گفت: شهرک مهرگان در حوزه‌های مختلف نیاز به بودجه کلانی دارد که با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع امکان رسیدگی به همه آنها نیست از این رو باید تدابیری اندیشیده شود تا به مشکلات سایر شهرها نیز بتوان رسیدگی کرد.
استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش به سمت نوآوری و خلاقیت پیش رویم به طور مثال در کنار مجمع خیرین مدرسه ساز باید تشکلی نیز برای آموزش نگهداری مناسب از محیط و تجهیزات آموزشی وجود داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه در حوزه نگهداری و مراقبت از فضاهای آموزشی ضعف زیادی داریم باید در برنامه‌های مختلف این موضوع را به دانش‌آموزان و اولیای آنها توضیح داد تا برای آن اهمیت بیشتری قائل شوند.
روزبه در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: باید سیاستی را اعمال کرد که از وابستگی دانش‌آموزان به سرویس مدارس کاسته شود به ویژه برای کسانی که منازل آنها به مدرسه محل تحصیلشان نزدیک است.
این مسئول ادامه داد: استفاده دانش‎آموزان از سرویس مدارس موجب کم تحرکی بیشتر آنها شده در صورتی که از منظر مسائل آموزشی و تربیتی باید تجدید نظری در سرویس مدارس ایجاد شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: در جلسات اولیاء و مربیان این موضوع به عنوان علامت سوال برای والدین مطرح شود چرا که رفت و آمد دانش‌آموزان به مدارس موجب سحر خیز شدن و تحرک و پویایی بیشتر آنها می‌شود.
روزبه خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی باید از ظرفیت نیروی انتظامی برای ایجاد نظم در مدرسه و تا شعاعی در اطراف مدرسه حداکثر استفاده را کرد.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در راستای تکریم جایگاه معلمان و افزایش انگیزه آنها، امکان نقل و انتقال 500 نفر از معلمان استان در سال جاری انجام شد.
قاسمی عنوان کرد: شعار سال تحصیلی جدید از 5 کلید واژه مهم تشکیل شده که همه رویکرد ها و برنامه‌های آموزش و پرورش حول این 5 موضوع است.
وی اظهار کرد: "برنامه ریزی، مشارکت، تحول مدیریت، نظارت و نماز" به عنوان شعار آموزش و پرورش امسال انتخاب شده است چرا که تا زمانی که در مدیران مدارس تحولی ایجاد نشود اتفاق خاصی در آموزش و پرورش رخ نمی دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: خروجی همه موارد باید ترغیب بیشتر دانش آموزان به سوی نماز باشد زیرا بهترین محیط های آموزشی، مدارسی هستند که کتابخوان و نماز خوان بیشتری داشته باشند.
وی در ادامه بیان کرد: روز جوانه‌ها در سال تحصیلی جدید در مدرسه شهید بیگ پور آبیک برگزار می‌شود از سویی دیگر برای اولین بار کمیته مردمی و دانش‌آموزی برای بازگشایی مدارس شکل گرفته تا اولیاء و دانش‌آموزان در این برنامه مهم مشارکت فعالی باشند.
قاسمی تصریح کرد: پرسش مهر امسال با پیشنهاد استان قزوین با محوریت توفیق هسته‌ای ایران انتخاب شد ضمن اینکه تصمیم داریم در کنار این موضوع، پرسش مهر استانی را نیز داشته باشیم.
سعید پاینبرد، معاون دوره متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین نیز بیان کرد: پروژه مهر نماد مدیریت در بخش‌های مختلف برنامه ریزی، سازماندهی،هماهنگی، راهبردی و ارزشیابی است و برنامه ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس فقط مختص به آموزش و پرورش نیست بلکه مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را می طلبد.
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 400 دانش‌آموز استان جامعه هدف کمیته امداد قزوین هستند که 500 نفر از آنها به عنوان استعدادهای درخشان در استان مطرح هستند.
صفری عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها در سال جاری در تاریخ 26 و 27 شهریور ماه در همه بخش‌ها و نواحی برگزار می‌شود.
وی افزود: برای ترویج فرهنگ نوع دوستی و انفاق این جشن در روز هفتم مهر ماه در مدارس برپا می‌شود و مبالغ جمع آوری شده با نظر اولیا و مربیان و با محوریت مدیر مدرسه با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس در میان دانش‌آموزان محروم همان مدرسه توزیع می‌شود.
حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: نهادینه کردن همه موضوعات نیاز به فرهنگ‌سازی و مهارت‌آموزی دارد.
وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش و در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اگر در بحث مهارت آموزی، نگهداری تجهیزات آموزش و پرورش و حقوق شهروندی تلاش شود شاهد تحولات عظیمی در کشور خواهیم بود.
این مسئول در پایان گفت: باید بیش از مقداری که برای آموزش و پرورش هزینه می‌شود برای مباحث فرهنگسازی و مهارت آموزی اختصاص داد.


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان