۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اهدای مدال طلا به قهرمانان قرآنی/قرائتی اول
کد خبر: ۸۶۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول غرفه قهرمانان قرآنی خبر داد:

اهدای مدال طلا به قهرمانان قرآنی/قرائتی اول

خاکپور: نتایجی به دست آمده نشان می دهد حجت الاسلام محسن قرائتی رتبه اول و آقایان کریم منصوری و شهریار پرهیز گار در رتبه های بعدی قرار دارند.

اهدای مدال طلا به قهرمانان قرآنی/قرائتی اول
به گزارش صبح قزوین، بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران در حال برگزاری می باشد.
یکی از بخش های متنوع این نمایشگاه، غرفه قهرمانان قرآنی است که با معرفی تعدادی از نخبگان و فعالان قرآنی بازدید کنندگان را به شرکت در نظرسنجی این بخش ترغیب کرده تا به فرد مورد علاقه خود رأی دهند.
این غرفه جدید توجه بسیاری از شرکت کنندگان این نمایشگاه را به خود جلب نموده است.
نظر تعدادی از رأی دهندگان را درباره این غرفه جویا شدیم.
یکی از مراجعه کنندگان ابراز داشت: طرح خوبی است و نیاز به فرهنگ سازی اساسی دارد تا موفق شود، تا کنون چنین طرحی نداشتیم و متأسفانه کم لطفی زیادی به قرآن شده است.
شخص دیگری عنوان کرد: از مطرح شدن این طرح بسیار خوشحال شدم چرا که همان گونه که قرآن در بیم مردم بسیار مهجور است مقامات قرآنی هم مهجورند.
محسن خاکپور، مدیر بخش قهرمانان قرآنی نمایشگاه بین االملل قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار داشت: قهرمانان قرآنی کسانی هستند که بخش عظیمی از عمر خود را در راه قرآن صرف کرده و سرمایه های اجتماعی، افتخارات ملی و دینی ما هستند.
وی ادامه داشت: وظیفه تک تک ما است که به قهرمانان قرآنی اهمیت دهیم.
مردم، مسئولین و صدا و سیما همواره قهرمانان ورزشی وهنرمندان را مورد توجه قرار می دهند در حالی که باید بیش از آن به قهرمانان قرآنی اهمیت دهند چرا که موضوع کار آنان قرآن، کتاب هدایت است.
معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اعلام اینکه بخش قهرمانان قرآنی را با چنین نگاهی شروع کرده و راه اندازی نمودیم خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی از این طرح شده است به طوری که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، قهرمانان قرآنی و بسیاری از بازدیدکنندگان از این قسمت دیدن کردند.
خاکپور اضافه کرد: ما در این طرح بیش از 60 قهرمان قرآنی را به مردم معرفی کردیم، کسانی که در مسابقات بین المللی حفظ و قرائت نفرات بر گزیده بوده و به نوعی با کسب چنین رتبه ای نام جمهوری اسلامی ایران و صدای انقلاب را جهانی و فرهنگ قرآنی را گسترش دادند.
می توان گفتغرفه قهرمانان قرآنی، گل نمایشگاه بین المللی قرآن امسال است.
وی بیان داشت: علاوه بر این چهره های تأثیر گذاری همچون جواد فروغی، سید محمد حسین طباطبایی، مجتبی شاکرنژاد و محسن قرائتی که در مسابقات شرکت نداشته اند، اما در عرصه قرآنی فعال بوده و مورد توجه مردم قرار گرفته اند را نیز انتخاب کردیم.
مدیر غرفه قهرمانان قرآنی تشریح کرد: در این بخش نرم افزاری را طراحی کرده تا مردم چهره محبوب خود را انتخاب کنند.
ما به صورت آنلاین شاهد تغییر نتایج هستیم.
به 3 نفر اول که بیشترین رأی را از آن خود کنند در مراسم اختتامیه مدال طلا اهداء خواهد شد.
همچنین به مردم عزیزی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند روزانه جوایزی به قید قرعه داده می شود.
این مقام مسئول توضیح داد: تاکنون 7000 نفر به این غرفه مراجعه کرده و به قهرمان قرآنی خود رأی داده اند.
این عدد می توانست بیش از این باشد، ولی برای اینکه صحت رأی گیری بالا رود و هر شخص فقط یک بار نظر دهد، کد ملی آنان را لحاظ کرده ایم.
اگر این محدودیت نبود قطعأ بالای 20 هزار نفر شرکت کننده داشتیم.
وی به نتایج به دست آمده تاکنون اشاره و خبر داد: نتایجی که تا کنون به دست آمده نشان می دهد حجت الاسلام محسن قرائتی رتبه اول و اقایان کریم منصوری و شهریار پرهیز گار در رتبه های بعدی قرار دارند.
خاکپور یاد آور شد: این بخش محکی برای قهرمانان قرآنی، مردم و مسئولین می باشد.
اگر فردی در این زمینه موفق به کسب رأی مردم نباشد باید برررسی شود که چرا این اتفاق رخ داد است.
این طرح نشان می دهد که چقدر رسانه ها و مسئولین گناهکار هستند و تا چه اندازه خود قهرمانان مقصرند.
چرا که نتوانسته اند رابطه ای خوب و شایسته ای با مردم داشته باشند.
معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: در پایان رأی گیری برگزیدگان قر آنی در می یابند آیا در دل مردم نفوذ داشته و با آنان ارتباط برقرار کرده اند یا خیر؟ از طرف دیگر این طرح ابزاری است برای مردم تا بفهمند تا چه میزان فعالان قرآنی در زندگی آنها مهم بوده و با آنها آشنایی دارند.
وی افزود: وجه اشتراک کسانی که در رتبه های بالای این نظر سنجی قرار دارند این است که توانسته اند با ارتباطی مناسب در میان عموم مردم محبوبیت داشته و اعتماد مردم را به سمت خود جلب کنند.
مدیر غرفه قهرمانان قرآنی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه نمایشگاه امسال خیلی موفق بوده و با عنایت به تجربیاتی که از سالهای پیش کسب کرده، بهتر ظاهر شده است.
انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان