۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پلیس مسوول بخشودگی جرایم نیست/جریمه های رانندگی به خزانه دولت واریز می شود
کد خبر: ۸۰۷۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده ناجا:

پلیس مسوول بخشودگی جرایم نیست/جریمه های رانندگی به خزانه دولت واریز می شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بخشودگی جرایم رانندگی دست پلیس نیست، گفت: تمام جریمه های رانندگی به خزانه دولت وازیر می شود و هیچ یک از این موارد به ناجا و دستگاه های دیگر تعلق نمی گیرد.

 پلیس مسوول بخشودگی جرایم نیست/جریمه های رانندگی به خزانه دولت واریز می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سردار سرتیپ پاسداری اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین دوره آموزشی کشوری متمرکز روسا و فرماندهان رده های پلیس پیشگیری و کلانتری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه یک ساله راهنمایی و رانندگی در چه زمینه ای هزینه می شود، افزود: رقم جریمه راهنمایی و رانندگی در طول یک سال بیش از این مبلغ است و هر ساله پس از بازگشت جریمه ها به خزانه در پایان سال، پیشنهادی داده می شود تا جریمه ها در صورت تایید مجلس بخشیده شوند.
وی ادامه داد: نه دولت و نه مجلس هیچ یک اجازه ندارند هیچ رقمی از جریمه ها را ببخشند.
مومنی گفت: در مورد بخشش جریمه های رانندگی نیز هیچگونه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده نشده و تمام جریمه ها به خزانه رفته و از آنجا توزیع می شود.

** بخشودگی جرایم رانندگی دست پلیس نیست
وی افزود: بخشودگی جرایم رانندگی دست پلیس نیست، هر چند می توانیم در قالب پیشنهاد به مجلس داده و در صورت لازم تصویب شود اما نکته این است که پلیس اجازه بخشودگی جرایم را ندارد.

** سیم کارت های بدون هویت باید احراز هویت یا ابطال شوند
مومنی همچنین در پاسخ به دیگر سووال خبرنگار ایرنا در مورد ساماندهی هشت میلیون سیم کارتی که در دست مجرمان قرار دارد، گفت: اپراتورها ظرفیت زمانی را مشخص کرده اند که باید اجرا شود، بر این اساس هیچ سیم کارتی بدون احراز هویت نمی تواند واگذار شود و چنانچه سیم کارت های قبلی بدون هویت بوده، باید احراز هویت یا ابطال شوند.

** امنیت در پهنه ایران زمین برقرار است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اکنون امنیت از صفر مرزی تا قلب شهرها در پهنه ایران زمین برقرار است.
به گفته مومنی، امسال در کشفیات مواد مخدر 20 درصد افزایش داشته ایم زیرا بیش از 240 تن مواد مخدر کشف شد که این رقم افزایش 20 درصدی را نشان می دهد.
به گفته جانشین فرمانده ناجا، 77 درصد این کشفیات مربوط به مرزهای شرقی کشور بوده است.
مومنی افزود: در حوزه جرایم با میانگین 10 درصد کاهش روبرو بودیم که البته برخی جرایم پنج درصد و برخی بیشتر کاهش داشته اند.
وی با بیان اینکه جرم قتل با سه درصد کاهش مواجه بود، گفت: البته در سرقت از منزل با یک درصد افزایش روبرو بودیم اما بصورت کلی شاخص های امنیتی در کشور 10 درصد رشد داشته است.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان