۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در مرداد ماه
کد خبر: ۷۶۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد خبر داد؛

برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در مرداد ماه

به منظور ارتقای کیفی مطبوعات و ایجاد فضای رقابت نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه با معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد و مدیر سرای روزنامه نگاران برگزار شد.

برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات در مرداد ماه

به گزارش صبح قزوین، در این نشست  مهدی رمضانی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و بیان کرد: این جلسه با محوریت جشنواره فصلی مطبوعات  است که طی یک ماه آینده در استان قزوین برگزار می شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب طی سال های گذشته، ایجاد سرای روزنامه نگاران استان بود که در ابتدای تشکیل آن سوالات بسیاری را اصحاب رسانه مطرح نمودند از جمله اینکه سرای روزنامه نگاران با چه اهداف و برای چه کارکردهایی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در همان زمان معتقد بودیم که دو تشکل اصلی در مطبوعات استان یکی خانه مطبوعات و دیگری سرای روزنامه نگاران است و نگاه ما براین اساس است که حوزه ی تشکل صنفی مطبوعات، خانه مطبوعات است وکارکردهای فنی و تخصصی مطبوعات را در سرای روزنامه نگاران پیگیری می کنیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره ارشاد اضافه کرد: برهمین مبنا بحث دوره های تخصصی و آموزشی را سرای روزنامه نگاران پیگیری نمود و امیدوارم کارکرد تخصصی سرای روزنامه نگاران نیز پیگیری شود و از طرف فعالان مطبوعات نیز مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

وی یادآور شد: هدف ما این است تا نیاز و مسائل مورد نظر اصحاب رسانه و مطبوعات به سرای روزنامه نگاران منتقل شود چرا که در غیر این صورت برنامه ریزی ما یکجانبه است و برنامه ریزی موفق در سایه تعامل شکل گرفته و اهداف بر مبنای نیازها تعریف می شود و آنچه تدوین می شود نیز براساس ظرفیت های موجود خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که از ابتدای امر سرای روزنامه نگاران پیگیر آن بوده بحث جشنواره های فصلی مطبوعات است افزود: در این راستا یک رویکرد تخصصی و حرفه ای کار رسانه ای و مطبوعاتی است و جشنواره فصلی مطبوعات ابتدا در ستاد برنامه ریزی شد.

وی ابراز امیدواری کرد: استان قزوین همانطور که در حوزه های  مختلف فرهنگی و هنری جزء استان های پیش رو بوده در زمینه برگزاری جشنواره فصلی نیز جزء استان های پیش رو خواهد بود.

رمضانی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در حوزه کیفیت مطالب مانور جدی تر داشته باشیم اعضای مطبوعات باید جدی تر به این جشنواره راه یابند و آثار خود را ارسال نمایند و انشاء الله در تاریخ 17 مرداد ماه مراسم اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار برگزار می شود افزود: در پایان هر فصل، آثار برتر انتخاب می شود و از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش به فواید وثمرات این جشنواره اشاره کرد و توضیح داد:  با این اقدام، برنامه ریزی در حوزه های آموزشی داشته و علاوه بر قدردانی از زحمات اهالی مطبوعات در طول یک فصل و برقراری هم اندیشی، کاربرد محتوایی نیز داشته و با شناخت ضعف در هر بخش طی برنامه های آتی آموزشی، کارگاه های آموزشی درنظر گرفته می شود.

 این مسئول در ادامه سخنانش یاد آور شد: پس از برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات از تاریخ پنجم تا هشتم شهریور ماه نیز پنجمین جشنواره موسیقی استان و از تاریخ 12 شهریور نیز همایش بزرگداشت آیت الله زرآبادی، از شخصیت های برجسته دینی و عرفان اسلامی  و مفاخر برگزار می شود.

وی ادامه داد: برای دومین بار میزبان هفته فرهنگ رضوی در استان نیز از 9 تا 14 شهریور می باشیم و برنامه های متنوعی در حوزه های فرهنگی و هنری تدارک دیده و از تمام ظرفیت های فرهنگی و امکانات بهره بردیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: جشنواره ادبیات نمایشی نیز برای هشمین سال در حوزه ادبیات نمایشی و هنرهای نمایشی، در تاریخ 15 شهریور نیز آئین اختتامیه آن برگزار می شود؛ علاوه براین برنامه ها جشنواره تئاتر استان نیز از 9 تا 12 مهرماه برگزار می شود که مجمعی برای عرضه ی توانایی های استان در هنر نمایش می باشد.

وی در ادامه از برگزاری اولین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در نیمه دوم مهر ماه خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره فیلم فجر که مورد استقبال هنرمندان و دوستداران عرصه فیلم و سینما قرار گرفت ما را ترغیب کرد تا جشنواره فیلم کودک و نوجوان را برگزار کنیم و در نتیجه با بنیاد فارابی تفاهم نامه منعقد کردیم.

وی در پایان ابراز داشت: امیدوارم بتوانیم از فرصتی که در اختیار داریم در جهت اعتلای فرهنگ و هنر استفاده کنیم و خدمتگذار مردم باشیم.

در ادامه مراسم علی علی محمدی رئیس خانه مطبوعات استان قزوین نیز بیان کرد: سرای روزنامه نگاران استان، نخستین جشنواره فصلی مطبوعات استان را با هدف ترویج فرهنگ روزنامه خوانی، ترویج جایگاه خبرنگاران در سطح ملی و محلی، انعکاس دستاورد مطبوعات و خبرگزاری های استان در هر بخش و  بررسی ارتقای سطح کیفی آثار تولید شده در هر فصل برگزار خواهد کرد.

علی محمدی تصریح کرد: این جشنواره شش گرایش تیتر، گفت وگو، گزارش خبری، سرمقاله، یادداشت، عکس و صفحه آرایی را در دستور کار خود قرار داده است و داوری آن به دو صورت است که در مرحله مقدماتی با نظر مشورتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر سرای روزنامه نگاران سه نفر انتخاب می شوند و از طرف تهران نیز سه نفر نهایی انتخاب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر مرحله از دوره مقدماتی که 6 رشته داریم باید 10 اثر را معرفی کنیم و از بین این 10 اثر، سه اثر به عنوان اثر ارزشی  قابل امتیاز خواهد بود و 18 نفر  نیز در آن جشنواره معرفی می شوند و از آنها تقدیر خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اینکه آثار شرکت داده شده در فاصله زمانی از فروردین تا اواسط خرداد ماه است گفت: هر متقاضی نیز می تواند در دو بخش شرکت کند و در دو بخش، سه اثر را ارایه نماید و در بخش عکس نیز حداقل عکس ها ی ارسالی 20 در 25 و حداکثر 30 در 40 سانتی خواهد بود و سی دی آثار ارسالی نیز  به همراه تکمیل فرم فراخوان  باید به سرای روزنامه نگاران تحویل داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان