۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور ساماندهی شدند
کد خبر: ۷۶۵۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور ساماندهی شدند

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از ساماندهی فرهنگیان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور خبرداد.

 فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور ساماندهی شدند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، خلیل الله بابالو با بیان اینکه سال تحصیلی جاری با تلاش سرپرستی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با موفقیت به پایان رسید اظهارداشت: پرداخت به موقع حقوق و مزایای نیروهای اعزامی به خارج از مهمترین وظایف سرپرستی های مدارس در خارج است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی به مدارس طبق نیازسنجی های دریافتی از مدارس ایرانی خارج از کشور انتخاب شدند تا از ورود نیروهای مازاد به این مدارس جلوگیری شود.
بابالو اظهار کرد تحت پوشش قراردادن دانش آموزانی که نیاز به تعلیم و تربیت در مدارس ایرانی و آموزش زبان مادری دارند از سیاست های این مرکز است.
وی گفت: برای آموزش این دسته افراد باید مدارسی در شان جمهوری اسلامی ایران و متناسب با روحیه و فضای زندگی این دانش آموزان راه اندازی کرد.
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همچنین از ساخت خانه های سازمانی در سرپرستی های شبه قاره و کشور ترکیه پس از طی مراحل قانونی خبرداد.
وی با اشاره به این که ایجاد و تاسیس مدارس بین الدولی در کشورها اولین اولویت این مرکز است ، یادآور شد: ایجاد مدرسه بین الملل با برند ایرانی از اولویت های دیگر این مرکز است که اقداماتی در این خصوص انجام شده و امید است با پیگیری های مداوم به سرانجام برسد.
در حال حاضر در 132 مدرسه ایرانی خارج از کشور 1650 معلم اعزامی، تبعی و بومی در حال تدریس هستند.
این مدارس در 103 شهر 80 کشور جهان به دو شیوه پاره وقت و تمام وقت به دانش آموزان ایرانی آموزش می دهند.
در مدارس تمام وقت برنامه های آموزشگاه های داخل کشور مانند برنامه ریزی، زمان بندی، میزان ساعات و محتوای تحصیلی اجرا می شود.
فرزندان ایرانیانی که در مدارس خارجی تحصیل می کنند معمولا برای گذراندن دروس ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و دینی و قرآن در پایه های مختلف دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه از شیوه پاره وقت استفاده می کنند.
دانش آموزان یاد شده معمولا در روزهای تعطیل در مدارس ایرانی حاضر می شوند و از آموزش های این شیوه بهره می گیرند که آنان علاوه بر اخذ مدارک خارجی، مدرک آموزش و پرورش کشور را هم دریافت می کنند.
معلمان اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور از طریق آزمون و گزینش انتخاب می شوند.


انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان