۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین طرح ولایت قزوین با ظرفیت ۶۰۰ نفری بیشترین سهم را در کشور داراست
کد خبر: ۷۰۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی قزوین:

طرح ولایت قزوین با ظرفیت ۶۰۰ نفری بیشترین سهم را در کشور داراست

برزگر گفت: طرح ولایت استان قزوین با ظرفیت ۶۰۰ نفری بیشترین سهم را در بین استان های کشور با زیر پوشش گرفتن ۱۰۰ نفر دارد.

طرح ولایت قزوین با ظرفیت ۶۰۰ نفری بیشترین سهم را در کشور داراست
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برزگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: بسیج دانشجویی در دوم آذر ماه سال 1367 به دستور حضرت امام خمینی (ره) همراه با بسیج طلاب با هدف پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی تشکیل شد.
وی افزود: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران قطع یقین از برکات و الطاف خداوند تعالی بوده که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است.
این مسئول اضافه کرد: اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طعنه دشمنان و جهان‌خواران از آن کشور دور می‌شود، همان‌طور که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این موضوع بودیم و با این معجزه قرن که توسط حضرت امام خمینی(ره) و عنایت خداوند متعال صورت گرفت، شاهد امنیت خوب و قابل قبولی در کشورمان هستیم.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص تشکیل بسیج دانشجویی گفت: امام راحل زمانی که دستور تأسیس بسیج دانشجویی را ابلاغ کردند، فرمودند «امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجو و طلبه است، طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کرده و فرزندان بسیجی در این دو مرکز پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند».
برزگر با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی بیان کرد: بسیج دانشجویی در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیری داشته است که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های علمی، فضای مجازی، فرهنگی که شامل کانون‌های ادب و هنر، نشریات، کانون اردویی و کانون حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اشاره کرد.
وی افزود: قسمت آموزش بسیج دانشجویی نیز شامل کانون‌های صالحین، کانون قرآن عترت، کانون مطالعات زنان و خانواده، کانون طلیعه حکمت که دوره تربیت مربی آثار شهید مطهری را در بردارد و کانون طرح ولایت که مسئول برگزاری دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در سطوح کشوری و استانی است.
این مسئول اضافه کرد: بخش کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌های دانشجویی، صدور بیانیه‌ها، جذب و سازماندهی بسیجیان در دانشگاه‌ها، بسیج سازندگی، اردوهای جهادی دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی، تربیت بدنی که مورد استقبال خوب دانشجویان قرار می‌گیرد، از دیگر فعالیت‌های بسیج دانشجویی است.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های کانون مطالعات زنان و خانواده گفت: این کانون دارای دو بخش است که یک بخش آن ویژه خواهران و زنان و بخش دیگر که در حیطه امور خانواده ویژه خواهران و برادران است.
برزگر با اشاره به برگزاری طرح ولایت عنوان کرد: طرح ولایت یکی از اردوگاه های حضرت ولیعصر (عج) است که برای آمادگی نسل سوم و چهارم انقلاب برای دفاع از تفکر ناب شیعه و زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) نیروهای کارآمد تربیت می‌کند.
وی افزود: آنچه طرح ولایت می‌سازد دانشجو و طلبه‌ای است که لحظه لحظه حیات او الگو گرفته از حیات باطنی اولیای الهی و شهداست.
این مسئول اضافه کرد: بسیجیانی که در برابر شبهات معاندان هم خودشان واکسینه می‌شوند و هم مصونیت دیگران را تضمین می‌کنند و این تأثیرگذاری بر محیط همان خواسته و مهم‌ترین درخواست رهبر معظم انقلاب از دست‌اندرکاران و دانشجویانی است که در این دوره شرکت می‌کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خاطر نشان کرد: طرح ولایت یک دوره آمادگی است که تمام کارهایی که در آن انجام می‌شود هدف‌مند بوده و تمرینی برای روزهای سخت است که در کنار درس اوقاتی برای خودسازی، عبادت و پرداختن به کارهای معنوی برای دانشجویان تدارک دیده شده است.
برزگر با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این طرح در کشور گفت: پیشنهاد طرح ولایت 18 سال پیش به وسیله حضرت آیت‌الله مصباح یزدی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و مورد موافقت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار گرفت و از همان سال این طرح به استان‌ها ابلاغ شد، اما چون به صورت متمرکز کشوری بود سهمیه کمی برای استان‌ها قائل می‌شدند.
وی افزود: در نخستین سال‌های اجرای این طرح، از بین دانشجویان مستعد و علاقه‌مند که هم از لحاظ رتبه علمی در جایگاه ویژه‌ای قرار داشتند و هم علاقه‌مند به آموزش مبانی و اندیشه اسلامی بودند برخی از دانشجویان برای حضور در این طرح انتخاب شده و به سازمان مرکزی بسیج دانشجویی معرفی می‌شدند که در آنجا نیز پس از گزینش نهایی حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان سراسر کشور برای حضور در این طرح انتخاب می‌شدند.
این مسئول اضافه کرد: همچنین این طرح فقط در چهار شهر بزرگ مانند تبریز، اصفهان، قم و مشهد به مدت دو ماه برای خواهران و برادران به صورت مجزا برگزار می‌شد.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با توجه به اینکه تقاضای دانشجویان برای حضور در این طرح بیش از حدود 100 سهمیه کشوری بود که در اختیار استان‌ها قرار می‌گرفت، همه استان‌ها درخواست برگزاری طرح به صورت استانی را دادند تا دانشجویان بیشتری بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.
برزگر افزود: این درخواست استان‌ها مورد موافقت قرار گرفت و در سال 1388 نخستین دوره طرح ولایت استانی به نواحی بسیج دانشجویی سراسر کشور اعلام شد و استان‌ها برگزاری طرح ولایت استانی را آغاز کردند.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان مذهبی و شهیدپرور است و در نزدیکی پایتخت و استان قم قرار دارد به اساتید بنام، مجرب و برتر کشور دسترسی آسان‌تری داشت و توانست از وجود این اساتید بهره‌مند شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: در چهار سال گذشته طرح ولایت استانی با حضور اساتید برتر کشوری در استان قزوین برگزار شد و امسال نیز پنجمین دوره طرح ولایت از 21 تا 31 مرداد ماه سال جاری در دانشگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) به مدت 11 شبانه‌روز با حضور 600 نفر از دانشجویان و اساتید مجرب برگزار می‌شود.
برزگر با اشاره به بهره‌مندی از اساتید مجرب برای طرح ولایت استان قزوین بیان کرد: استفاده از اساتید مجرب، به روز و بنام از ویژگی‌های بارز این دوره است که این اساتید هر ساله از تهران و قم به استان قزوین دعوت می‌شوند و با حضور در این دوره‌ها به سئوالات و شبهات دانشجویان پاسخ می‌دهند.
وی با بیان اینکه استان قزوین در برگزاری طرح ولایت موفق عمل کرده است، عنوان کرد: استان قزوین در سال 1388 رتبه سوم کشوری و در سال‌های 1389،1390 و 1391 به فضل الهی و با همت مسئولان و دانشجویان به عنوان برترین دوره طرح ولایت کشوری به وسیله حضرت آیت‌الله مصباح و سازمان بسیج دانشجویی کشور معرفی شده و مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به نحو انتخاب دانشجویان در این طرح بیان کرد: در طرح ولایت استانی برای انتخاب دانشجویان گزینشی وجود ندارد، اما در طرح ولایت کشوری دانشجویان باید حتما عضو فعال بسیج باشند تا بتوانند در این دوره حضور داشته یابند.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: با توجه به تقاضای حضور در طرح ولایت از طرف دانشجویان بالا است به ناچار از بین دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه‌ها از 5 تا 30 نفر برای هر دانشگاه سهمیه قائل شدیم.
برزگر با اشاره به کلاس‌های آموزشی طرح ولایت گفت: چهار مبحث در کلاس‌های طرح ولایت مورد بحث و گفت‌وگو واقع می‌شود که شامل مباحث معرفتی، اخلاقی و تربیتی، تشکیلاتی و مدیریتی است.
این مسئول با اشاره به دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این طرح گفت: برگزاری جشنواره‌های ورزشی ویژه خواهران و برادران در دانشگاه امام خمینی (ره)، برگزاری میدان تیر در تیپ 82 صاحب‌الامر (عج)، حضور با شکوه و پرشور دانشجویان در نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا، عصر شعر، اجرای گروه‌های تئاتر و تواشیح و برگزاری کارگاه‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این دوره است.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان