۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جشنواره امام رضا (ع) بسترساز همگرایی و همدلی پیروان ادیان است
کد خبر: ۶۸۳۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

روحانی:

جشنواره امام رضا (ع) بسترساز همگرایی و همدلی پیروان ادیان است

رییس جمهوری در پیامی به آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا (ع) گفت: این جشنواره مبارک که برای ترویج اندیشه های ناب و اعتدال رضوی و با محوریت گفت وگوی بین ادیان و مذاهب و تکیه بر منطق و استدلال در موارد اختلافی برگزار شده، می تواند بستری مناسب برای تعامل سازنده در جهان و بویژه در همدلی و همگرایی پیروان ادیان و مذاهب فراهم کند.

جشنواره امام رضا (ع) بسترساز همگرایی و همدلی پیروان ادیان است
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین ، در پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که سه شنبه شب در این آیین توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و اسوه تدبیر و محبت، حضرت امام رضا (ع) را گرامی داشته و حضور تمامی هنرمندان و فرهیختگان متعهد را در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری که به نام مبارک این امام همام زینت یافته، ارج نهاده است.
رییس جمهوری در این پیام اظهار کرد: ایران عزیز ستاره هدایتی از منظومه ولایت را روشنایی بخش دیدگان و امید آفرین دلهای خود ساخته؛ که نماد علم و حکمت، فکر و منطق و تدبیر و اعتدال بوده است و مناظره های سنگین و سدید آن حضرت با سران و علمای ادیان و فرقه های هم عصر ایشان، مایه مباهات و فخر اسلام و بویژه تشیع در سراسر ادوار تاریخ بوده و خواهد بود.
روحانی افزود: دستاورد یک سال توجه ویژه و مشارکت همدلانه با اهالی نیک اندیش فرهنگ و ادب و شیفتگان اقلیم پرطراوت و امید بخش هنر، گنجینه گرانبهایی است که آثار و ثمرات ماندگار آن می تواند منشاء خلاقیت ها و آفرینش های تازه و اثرگذار شود.
وی تصریح کرد: یقیناً این اقدام چشمگیر که به اهتمام عاشقان گسترش و ترویج فرهنگ رضوی برگزار شده، گامی بزرگ در راه اعتلای سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت بزرگ ایران است.
رییس جمهوری بیان کرد: درک ابعاد وجودی و آشنایی با عمق فضایل آن امام مهربانی از منظر هنر متعهد و هنرمندان عزیز کشور، تلاشی مدبرانه برای نهادینه کردن فرهنگ متعالی تشیع است؛ چرا که آفرینش های هنری نغمات و انواری است که چون از دل هنرمند بر می خیزد، لاجرم به دل همگان می نشیند.
وی گفت: انسان معاصر در پرتو آموزه های تعالی بخش دینی و مشی مبتنی بر اعتدال و خرد ورزی رضوی می تواند به آهنگ زندگی خود طراوتی نو بخشیده و به افق های امید بخش و نشاط آفرین در حیات مادی خود دست یابد.
روحانی در خاتمه این پیام اظهار کرد: اینجانب از برگزارکنندگان، دست اندرکاران و تمامی شرکت کنندگان در این جشنوارۀ فرهنگی صمیمانه سپاسگزاری کرده، امیدوارم با بهره گیری بیشتر از آموزه های هدایتگر و انوار معنوی ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) و تداوم و ارتقای سطح کیفی این گونه اقدامات ارزشمند فرهنگی، بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی همه جانبه ایران اسلامی باشیم.
سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با تقدیر از خادمان فرهنگی آن حضرت در سالن صبا مشهد به کار خود پایان داد.



انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان