۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین توزیع مجوزهای استخدامی بصورت متمرکز و وزارتخانه ای انجام می شود
کد خبر: ۶۰۴۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار:

توزیع مجوزهای استخدامی بصورت متمرکز و وزارتخانه ای انجام می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین گفت: توزیع مجوزهای استخدامی بصورت متمرکز و وزارتخانه ای انجام می شود یعنی نیازها با توجه به رویکرد سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور شناسایی و سهمیه بندی می شود.

توزیع مجوزهای استخدامی بصورت متمرکز و وزارتخانه ای انجام می شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، عباس علی درافشانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قزوین در نشست استانداری ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در سال 93 سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور تشکیل شد. در استان با استقلال این سازمان بصورت مجزا بخشی از وظایف مدیریت عالی استان از استانداری انتزاع پیدا کرد اما وظایف راهبردی همچنان در استان با مدیریت استانداری هدایت می شود.
وی در خصوص آخرین آمار استخدام استان توضیح داد: وظایف برنامه و بودجه، آمار و اطلاعات، استخدام و آموزش کارکنان از استانداری منتزع شد. 780 سهمیه استخدام وجود داشت که 550 آزمون برگزار شد که از این میزان 230 سهمیه مربوط به فرزندان شهدا بود. 650 سهمیه از 780 سهمیه استخدامی جذب شدند که 430 مفر از طریق آزمون استخدامی و 220 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جذب شدند.
درافشانی افزود: 157 نفر از این آمار پذیرفته شدند که در حال گذراندن مراحل جذب خود تئسط دستگاه های اجرایی هستند.
وی گفت: جذب نیرو با توجه به سیاست و رویکردی که سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور دارد بصورت متمرکز در دستگاه ها صورت می گیرد. در سال جاری 2 آزمون اصلی سهمیه بندی شده و انجام شد که یکی از آن ها آزمون استخدانی آموزش و پرورش بود که اطلاع رسانی آن ها توسط جراید صورت گرفت.
این مسئول تصریح کرد: توزیع مجوزهای استخدامی بصورت متمرکز و وزارتخانه ای انجام می شود یعنی نیازها با توجه به رویکرد سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور شناسایی و سهمیه بندی می شود.
وی گفت: استان قزوین با توجه به قابلیت های خود از نظر زیرساخت ها، بازار مصرف، شاه راهها و ... پس از رفع تحریم ها با ایجاد فضای جدید اتفاقات خوشایندی را در آینده رقم زند تا شاهد رشد و شکوفایی و بالندگی استان باشیم.
درافشانی بیان کرد: استان قزوین در محصولات کشاورزی، سرامیک، شوینده، شیشه، باغات و ... دارای رتبه و مزیت های رقابتی مهم است که قطعا پس از رفع تحریم ها در این حوزه ها شاهد رشد خواهیم بود.
وی توضیح داد: نمایشگاه تخصصی توانمندی صنایع کوچک با شرکت بیش از 90 تولید کننده و 20 نماینده از کشورهای مختلف شروع به کار کرد که این افراد از واحدهای مختلف صنعتی بازدید کردند و نگاه آن ها این بود که استان از ظرفیت های خوبی برخوردار است.
این مسئول گفت: برای رفع موانع در دوران پس از تحریم کارگروه های مختلفی مشغول هستند . اخیرا برای خروج از رکود 2 کارگروه ویژه تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شد مه با حضور مدیران زیرمجموعه و بانک های استان تشکیل شده و همه تلاش ها بر این است که شاهد بالندگی در حوزه اقتصاد باشیم.


انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان