۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۲۱ بقعه شاخص استان میزبان طرح نشاط معنوی بودند/ شرکت دو هزار و ۷۳۹ نفر در طرح نشاط معنوی
کد خبر: ۴۸۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۲۱ بقعه شاخص استان میزبان طرح نشاط معنوی بودند/ شرکت دو هزار و ۷۳۹ نفر در طرح نشاط معنوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در طرح نشاط معنوی سال جاری، ۲۱ بقعه شاخص استان میزبان دو هزار و ۷۳۹ نفر از علاقمندان به رشته‌های آموزشی، هنری، ورزشی و قرآنی بودند.

۲۱ بقعه شاخص استان میزبان طرح نشاط معنوی بودند/ شرکت دو هزار و ۷۳۹ نفر در طرح نشاط معنوی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ظهر امروز مراسم اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: برپایی چنین نشست‌هایی ما را در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام و نظام آماده می‌کند تا بتوانیم عکس‌العمل درست و منطقی در مقابل آن داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای مقابله با هجمه‌های عظیم فرهنگی دشمنان، باید در کشور مهندسی فرهنگی انجام شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طی ده سال اخیر با اصطلاحات مختلفی همچون شبیخون فرهنگی، جنگ نرم، قرارگاه فرهنگی و ناتو فرهنگی بر موضوع مقابله بر تهاجمات فرهنگی دشمن تاکید داشتند.
وی عنوان کرد: همه این اصطلاحات در حوزه نظامی کاربرد دارند که نشان می‌دهد جنگ دشمن در حوزه فرهنگ یک جنگ تمام عیار است.
نوروزی تصریح کرد: جبهه دشمن در جنگ نظامی مشخص است اما در جنگ نرم و حوزه فرهنگی سنگر دشمن روشن و آشکار نیست و ممکن است در یک کلاس آموزشی در ظاهر اسلامی و یا در خانواده و از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای و یا تولید نوشت افزارهایی باشد که ما را از مسیر دین و اسلام دور ‌سازد.
وی بیان کرد: برخی کلاس‌های آموزشی هستند که آموزش هایی از طریق اساتید به شرکت‌کنندگان در کلاس ارائه می‌شود که گاه صددرصد با تبلیغات پیش از شروع کلاس متفاوت است و اساتید سخن‌هایی را به میان می‌آورند که منطبق با اهداف و خواسته‌های دشمنان است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در حوزه فرهنگی سنگرها متعددند و ما باید با مهندسی فرهنگی مانع از آسیب رساندن به باورها و اعتقادات جوانان و نوجوانان شویم و با آموزش‌های درست و هدفمند آنها را در مقابل هجمه‌های دشمنان مقاوم سازیم.
وی تاکید کرد: نشاط معنوی از طرح‌های موفق چند سال اخیر است که برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شده تا دانش آموزان علاوه بر استفاده از آموزشهای ارائه شده، از فضای معنوی بقاع متبرکه نیز بهره‌مند شوند.
نوروزی خاطر نشان کرد: در طول سال برنامه‌های متعدد و متنوعی همزمان با مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود نظیر طرح آرامش بهاری که از اواخر اسفند شروع و تا 17 فروردین ادامه دارد و بنابرنظر مسئولین کشوری طرحی موفق است و یا طرح سوگواره نبوی ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) که از محل نیات واقفین در جوار بقاع مبارکه برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده در میان عموم مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان طرح نشاط معنوی طرح موفقی بوده که در سال جاری 21 بقعه شاخص استان شامل 13 بقعه در قزوین، 4 تاکستان، 3 بوئین زهرا و یک امامزاده در شهرستان البرز میزبان این طرح بودند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در این طرح گفت: در مجموع دو هزار و 739 نفر در این طرح شرکت داشتند که از این تعداد در مقطع تحصیلی ابتدایی 432 نفر دختر و 521 نفر پسر بودند و در مقطع راهنمایی 471 نفر دختر و 461 دانش آموز پسر همچنین در مقطع تحصیلی دبیرستان338 نفر دختر و 257 نفر پسر بودند و در رده سنی جوانان نیز 167 نفر خانم و 82 نفر آقا حضور داشتند.
وی تعداد روحانیون غیر بومی اعزام از قم را 11 نفر اعلام کرد و گفت: 16 نفر روحانی بومی استان و 29 مربی غیر روحانی در اجرای این طرح با ما همکاری داشتند.
نوروزی عنوان کرد: این کلاس‌ها در زمینه‌های مختلف هنری همچون چرم دوزی، خیاطی و بافتنی، کلاس‌های آموزشی همچون کامپیوتر، فیزیک، عربی و ریاضی و رشته‌های قرآنی شامل حفظ، قرائت، ترتیل و روان خوانی و ورزشی شامل تنیس و فوتبال و استخر و شنا همراه با برگزاری اردوهای متنوع در سطح استان بوده است.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان