۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدف دولت از دعوت سران کشورهای اروپایی به ایران تغییر فضا به نفع خودش است
کد خبر: ۴۵۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

هدف دولت از دعوت سران کشورهای اروپایی به ایران تغییر فضا به نفع خودش است

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: دولت با حضور سران کشورهای اروپایی قصد دارد فضای سیاسی داخل کشور را به نفع خود تغییر دهد.

هدف دولت از دعوت سران کشورهای اروپایی به ایران تغییر فضا به نفع خودش است

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص سفر هیئت‌های تجاری و مسئولین اروپایی به کشور اظهار کرد: به تازگی دولت آقای فابیوس وزیر امور خارجه کشور فرانسه را به ایران دعوت کرد و نظرشان این است که با رفت و آمدهای سران اروپایی به کشور و مشارکت آنها در مباحث اقتصادی می‌تواند زمینه امیدواری مردم به بهبود وضعیت اقتصادی را ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: دولت با حضور سران کشورهای اروپایی قصد دارد فضای سیاسی داخل کشور را به نفع خود تغییر دهد؛ اما واقعیت این است که ملت ایران به خوبی می‌دانند که این سفرها هیچکدام منجر به انعقاد قرارداد نشده و بیشتر به دنبال رصد شرایط داخلی ایران هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد غیراخلاقی وزیرامور خارجه فرانسه در سال‌های مسئولیتش ابراز کرد: متاسفانه مردم ایران خاطرات خوبی از فابیوس ندارند، صادر خون‌های آلوده به ایران که بسیاری از جوانان ما به واسطه آن دچار ایدز و هپاتیت شدند؛ همچنین در بحث مذاکرات هسته ای وزیرامور خارجه فرانسه عملکردش در جهت حفظ منافع اسرائیل بود.

وی ادامه داد: یعنی آقای فابیوس اگر چه به نام وزیر امور خارجه فرانسه در مذاکرات حضور داشت؛ اما نماینده صهیونیست‌ها بود و اگر مذاکرات تا به امروز تاخیر داشته و معتقدیم به طور کامل برای ایران منفعت به دنبال نداشته است به واسطه همین سنگ اندازی‌های وزیر امور خارجه فرانسه بود.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس اذعان کرد: همچنین کشور فرانسه اولین کشوری بود که پس از آمریکا ایران را تحریم کرد و مسیر تجاری ما را که بیشتر از 10 میلیارد تومان بود به کمتر از 500 میلیون دلار کاهش داشت و در مجموع نقش منفی در روابط با ایران داشته است.

وی تاکید کرد: بهتر بود دولت کشورهای اسپانیا و ایتالیا که مزاحمت کمتری برای ما داشتند اولویت ارتباط قرار می‌داد و از آنها برای حضور در ایران دعوت می‌کرد.

وی در خصوص موضع مجلس در رابطه با سفری که فابیوس در روز گذشته به ایران داشت گفت: مجلس در این رابطه تصمیمی نگرفته است که موضع خاصی داشته باشد؛ اما معتقدم باید کشور فرانسه غرامت این اشتباه خود را بپردازد و از ملت ایران و خانوده قربانیان این موضوع عذرخواهی شود.

انتهای پیام/2002 

منبع: پوششی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان