۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح ولایت موجب اعتلای سطح معرفتی و بصیرتی جوانان می شود
کد خبر: ۴۵۲۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

طرح ولایت موجب اعتلای سطح معرفتی و بصیرتی جوانان می شود

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: طرح ولایت موجب اعتلای سطح معرفتی، اخلاقی، تربیتی و بصیرتی جوانان مشتاق شرکت کننده و آینده‌سازان این مملکت می شود.

طرح ولایت موجب اعتلای سطح معرفتی و بصیرتی جوانان می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، شب گذشته همایش هفتمین دوره از طرح ولایت استانی با حضور جمعی از اساتید و مسئولین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امام (ره) برگزار شد.

طرح ولایت استانی از تاریخ ۳ الی ۱۴ مردادماه به مدت۱۲ شبانه روز در دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار می شود.

سید ابوالحسن نائینیی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این همایش گفت: طرح ولایت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و از این جهت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص طرح ولایت اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود در خصوص طرح ولایت بیان داشتند که آنچه من را نسبت به این مجموعه علمی، آموزشی و فرهنگی دلبسته و معتقد می کند این است که در اینجا آمیزه‌ای از علم، ایمان و تفکر مشاهده می شود.

این مسئول ادامه داد: یکی از اهداف و دستاوردهای ارزشمند این طرح که همه ساله با استقبال پرشور دانشجویان عزیز روبرو بوده تاکید بر آرمان‌ها و خواسته‌های انبیا الهی و نهادینه کردن آن در حکومت اسلامی است.

نائینی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند دقت فراوانی است، اظهار کرد: طرح ولایت یک دوره علمی، ارزشی و معرفتی است که از مبانی اندیشه اسلامی و بنیادی سرچشمه میگیرد و موجب اعتلای سطح معرفتی، اخلاقی، تربیتی و بصیرتی جوانان مشتاق شرکت کننده و آینده‌سازان این مملکت می شود.

وی عنوان کرد: همانطور که همه می دانیم چنانچه رخدادهای تاریخی بعد از انقلاب را مرور کنیم به روشنی درمی یابیم که دشمن بیکار ننشسته و قصدی جز نابودی جمهوری اسلامی ندارد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس رشادت‌های شهدا نشان داد که مردم این سرزمین برای عزت و سربلندی کشورشان از هیچ کاری دریغ نمی کنند و اکنون نیز در مذاکرات ۵+۱ توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا بقبولانیم.

نائینی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دشمنان دانشمندان هسته ای ما را مورد هدف قرار دادند اما ما از تلاش و همت باز نایستادیم، اظهار کرد: امروز بزرگترین تهدید خطری است که دین و اعتقادات جوانان ما را با نام تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مورد هدف قرار داده است.

وی افزود: اما همه ما مطمئین هستیم که جوانان کشور با اعتقادی راسخ در مسئولیت‌های مختلف برای آبادانی و پیشرفت مملکت تلاش خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به التزام به هشیاری و شناخت در مقابل خدعه‌های دشمن، گفت: مسلما مقابله با تهدیدهای نرم دشمن مستلزم تقویت بینش، معرفت دینی بر پایه قرآن و مکتب اهل بینت (ع)، افزایش بصیرت، درک و فهم صحیح از جریانات انحرافی و تحرکات دشمنان است.

نائینی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابل ابرقدرت‌های جهان، خاطر نشان کرد:

پیشنهاد بنده به شرکت کنندگان عزیز این است که از این دوره‌ها بهره کافی را برده و نقش تاثیرگذار خود را در تحولات فرهنگی کشور به درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام/۹۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان