۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جشنواره استاني خيرين مدرسه ساز برگزار مي شود
کد خبر: ۴۳۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس:

جشنواره استاني خيرين مدرسه ساز برگزار مي شود

هر ساله در ارديبهشت جشنواره استاني برگزار مي شود كه ماحصل عملكرد جشنواره هاي شهرستاني است و ۱۴ منطقه استان در جشنواره شركت دارند.

جشنواره استاني خيرين مدرسه ساز برگزار مي شود
به گزارش صبح قزوين، حيدري مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس استان قزوين گفت: خير مدرسه ساز به فردي گفته مي شود كه در ساخت مدرسه مشاركت داشته و يا به نوعي در تجهيز و هوشمند سازي مدارس كمك كند.
حيدري اظهار كرد: 385 خير مدرسه ساز داريم كه يا خود به تنهايي مدرسه ساخته اند و يا در ساخت مدرسه مشاركت داشته اند.
و بعضي از فرهنگيان و كارمندان دولت در هر ماه مبلغي از حقوق خود را به حساب مجمع خيرين واريز مي كنند.
وي بيان كرد: خيرين مدرسه در بهينه سازي سيستم تاسيساتي مدارس كمك مي كنند و از سال گذشته تا كنون 25 مدرسه نيمه كاره داريم كه توسط خيرين ساخته شده است كه بايد تا اول مهر تحويل اداره كل آموزش و پرورش دهيم.
وي تاكيد كرد: هر ساله در ارديبهشت جشنواره استاني برگزار مي شود كه ماحصل عملكرد جشنواره هاي شهرستاني است و 14 منطقه استان در جشنواره شركت دارند كه از اين مناطق 4 منطقه قزوين، البرز، بوئين زهرا و آبيك رتبه اول تا چهارم را در خصوص تعهد دراستان دارند و براساس اعتبارات خيرين مدرسه ساز قزوين رتبه اول، بوئين زهرا رتبه دوم، آبيك رتبه سوم و البرز رتبه چهارم دارد.
وي در ادامه افزود: جشنواره استاني 5 ارديبهشت در محل آموزشكده شهيد بابايي با شركت بيش از 400 نفر برگزار مي شود.
حيدري در خصوص اعتبارات خيرين مدرسه ساز گفت: در سال 90 اعتبارات 20 ميليارد تومان و در سال 91اين اعتبار 22 ميليارد تومان بوده است و اميدواريم امسال اعتبارات خيرين مدرسه ساز به 25 ميليارد تومان برسد.
وي بيان كرد: آقاي قدس خير مدرسه سازي بود كه آموزشكده شهيد بابايي را با اعتبار بيش از يك ميليارد تومان و مدرسه رضي الوالدين را با اعتبار 250 ميليون تومان ساخته است و 2 مدرسه و دبيرستان در تهران ساخته و كارخانه خود را به بهزيستي بخشيده است.
وي اظهار كرد: هيئت مديره مجمع خيرين با ما در ارتباط هستند و هر 15 روز يك جلسه مشترك داريم و در سال جاري اهداف جشنواره در اولويت اول تكميل پروژه هاي نيمه تمام است و اولويت دوم هوشمند سازي مدارس است كه امروزه مدارس بايد با علم و فناوري روز به جلو روند كه 850 كلاس درس را هوشمند سازي كرده ايم و اولويت سوم تعمير اساسي مدارس فرسوده است.
انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده است.
اعضای این انجمن از خیرین مناطق مختلف ایران هستند.
این انجمن به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس ایران، تاکنون هزاران مدرسه در شهرها و روستاهای سراسر ایران ساخته است.
انتهاي پيام/3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان