۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اعلام حمایت شهردار قزوین از توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی
کد خبر: ۴۳۱۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اعلام حمایت شهردار قزوین از توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی

شهردار قزوین حمایت خود را از توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی اعلام کرد.

اعلام حمایت شهردار قزوین از توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین که در دفتر خود میزبان مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بود ، حمایت خود را از توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی اعلام کرد.
در این دیدار که وحیده حقیقی رییس اداره کتابخانه های شهرستان قزوین نیز حضور داشت، در رابطه با راهکارهای افزایش تعامل و همکاری بین کتابخانه ها و شهرداری صحبت شد.
نصرتی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی افزود: آنچه لازم است در برگزاری برنامه های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، کیفیت و اثربخشی آن ها است نه تنها تعداد و کمیت.
وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه موفق تر برنامه های فرهنگی لازم است دستگاه های مختلف در این زمینه همکاری و انسجام داشته باشند و با کارشناسی دقیق ، به اجرای فعالیت ها بپردازند.
این مسئول ادامه داد: چنانچه اثربخشی یک برنامه فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد، برگزاری آن تنها صرف هزینه و اتلاف انرژی است.
نصرتی گفت: امید است با همکاری دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان از جمله اداره ارشاد اسلامی، مرکز اسناد ملی، کتابخانه ها و شهرداری، شاهد پیشرفت کمی و کیفی بیشتر فعالیت های فرهنگی باشیم.
شهردار قزوین تاکید کرد: شهرداری، کتابخانه های عمومی را مجموعه ای مجزا از خود نمی داند زیرا هدف همه ی ما خدمت رسانی به آحاد مردم در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی است، و در واقع کتابخانه ها بازوی توانمند شهرداری در اجرای برنامه های مفید فرهنگی هستند.
وی با اشاره به سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها که طبق قانون به کتابخانه ها تعلق می گیرد اضافه کرد: حتی اگر در قانون نیز این سهم در نظر گرفته نشده بود باز هم شهرداری کتابخانه ها را به عنوان مجموعه های مفید فرهنگی مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار می داد.
نصرتی تصریح کرد: هر دستگاهی که بتواند در عرصه اجرای فعالیت های فرهنگی همکاری کند شایسته است در این زمینه کوتاهی نکند ، زیرا مبحث فرهنگ مهم و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.
شهردار قزوین در پایان گفت: رسیدن به زبان مشترک بین دستگاه ها موجب می شود انجام فعالیت ها و خدمات با سهولت و کیفیت هرچه بیشتری محقق شود.
رمضانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی شهردار قزوین اظهار داشت: راهنمایی های سازنده مسئولان استان ما را در اجرای هرچه بهتر فعالیت ها و خدمات یاری می دهد.
وی، راه اندازی انجمن خیرین و جلب حمایت آن ها برای توسعه کتابخانه ها را از برنامه های مهم این اداره کل ذکر کرد.
این مسئول یادآور شد: قزوین استانی با قدمت تاریخی و برخوردار از افراد نیکوکاری است که برای انجام فعالیت های خیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند که در این راستا جلب همکاری و حمایت آن ها نسبت به کتابخانه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رمضانی همچنین گزارشی از عملکرد کتابخانه ها، مشکلات و کمبودهای کتابخانه های استان را مطرح کرد.
در این دیدار همچنین در رابطه با موقعیت مکانی زمین کتابخانه مرکزی قزوین نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان