۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استانی شدن انتخابات ارتباط مردم و نمایندگان را تضعیف می‌کند/ به طرح استانی شدن انتخابات مجلس رأی مخالف دادم
کد خبر: ۴۲۸۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا:

استانی شدن انتخابات ارتباط مردم و نمایندگان را تضعیف می‌کند/ به طرح استانی شدن انتخابات مجلس رأی مخالف دادم

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا با بیان اینکه به طرح استانی شدن انتخابات مجلس رأی مخالف دادم گفت: استانی شدن انتخابات ارتباط مردم و نمایندگان را تضعیف می‌کند.

استانی شدن انتخابات ارتباط مردم و نمایندگان را تضعیف می‌کند/ به طرح استانی شدن انتخابات مجلس رأی مخالف دادم
روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: این طرح از نظر شخصی برای نمایندگان فعلی بسیار مفید است، اما خودم به این طرح رای مخالف داده ام.
وی در ادامه افزود: یکی از ایرادهای این طرح مشکلات امنیتی است که در مناطق شیعه و سنی نشین است که به صورت مشترک با یکدیگر زندگی می‌کنند و ممکن است ناامنی در این مناطق ایجاد کند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این طرح هزینه انتخابات را بالا می‌برد یعنی کسی که در حوزه انتخابی بوئین زهرا و تاکستان سرمایه گذاری می‌کند در این طرح باید در حد یک استان سرمایه گذاری انجام دهد و مخصوصا در استان‌های بزرگی چون خراسان رضوی، سمنان، شیراز، اصفهان و مازندارن این هزینه‌ها به صورت کلان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه عده ای وارد شدن در قالب حزب و گروهها را عاملی برای کاهش هزینه‌های انتخاباتی بیان می‌کنند اذعان کرد: برخی از نمایندگان معتقدند وقتی گروهی در قالب یک لیست وارد انتخابات شوند، هزینه‌های اختصاص یافته ترکیب شود و کاهش خواهد یافت در صورتی که این امر صحیح نیست.
عباسپور ابراز کرد: نکته بعدی طولانی شدن زمان شمارش آرا می‌باشد در حوزه انتخاباتی شهرستانی سرشماری پس از انجام شدن رای گیری تا پاسی از شب به اتمام می‌رسید، اما اگر صد نفر کاندید در سطح استان داشته باشیم شمارش آرای تفکیک شده این کاندیداها طولانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این طرح به نوعی بی عدالتی برای افرادی است که تازه وارد میدان نمایندگی مجلس می‌شوند گفت: در حال حاضر نمایندگان مجلس به دلیل بهره بردن از فضای رسانه ای کشور و تریبون‌های مختلف برای جامعه شناخته شده هستند و به طور یقین در زمان انتخابات نیاز به تبلیغات آنچنانی ندارند.
ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم زمینه حفظ و پشتیبانی انقلاب فراهم می‌شود این کارشناس سیاسی در ادامه اضافه کرد: نیروهای جدید که قصد ورود به انتخابات مجلس را دارند در سطح استان شناخته شده نیستند و از ابزار رسانه ای هم بهره نبرده اند و نمی‌توانند تبلیغات خوبی برای شناساندن خود به جامعه داشته باشند؛ اما این افراد در حوزه انتخاباتی و شهرستانی خود می‌توانند با بهره بردن از ظرفیت‌های موجود رای بیاورند.
وی تصریح کرد: موافقان طرح استانی شدن انتخابات مجلس مطرح می‌کنند که با این طرح ما به ماموریت اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است و دیگر ضرورتی ندارد که به مطالبات مردم در حوزه انتخابیه خود داشته باشیم؛ اما باید در پاسخ به این نظرات گفت که امروز چه فرقی با زمانی که این طرح به تصویب کامل برسد، دارد؟ نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس امروز وظیفه و ماموریت نمایندگان مسائل کشوری است افزود: وظیفه ای که قانون برای نمایندگان در نظر گرفته است قانونگذاری و نظارت بر آن است، امروز هم اگر نماینده ای بخواهد می‌تواند سرکشی به حوزه انتخابیه خود نداشته باشد.
وی ادامه داد: این رویکرد نوعی بی انصافی است که ما از مردم رای مطالبه کنیم، اما مردم با نمایندگان خود ملاقات و دیدار نداشته باشند، مردم ولی نعمت ما و یکی از پایه‌های اساسی نظام هستند که این جمهوریت نظام را تشکیل می‌دهند؛ برای حفظ انقلاب باید ملت حفظ شوند.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه ارتباط نزدیک نمایندگان با مردم زمینه حفظ و پشتیبانی انقلاب فراهم می‌شود تاکید کرد: زمانی که نمایندگان با مردم ارتباط کاری نداشته باشند و فقط نظرشان این باشد که ما قانونگذار هستیم، ارتباط مردم و مسئولین تضعیف شده و پایگاه نظام و انقلاب مورد هجوم قرار می‌گیرد.
وی در پایان بیان کرد: این رویکرد صحیحی نیست که این طرح را بگذاریم که مردم به ما رای بدهند و بعد با آنها ارتباط نداشته باشیم، ایران اسلامی امروز نیازمند مشارکت قوی و حضور مردمی در شرایط مختلف سیاسی و اجتماعی هستیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان