۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مشکل ما با آمریکا دوسویه است/من براساس قانون در انتخابات ۸۸ اعتراض کردم
کد خبر: ۴۱۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محسن رضایی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

مشکل ما با آمریکا دوسویه است/من براساس قانون در انتخابات ۸۸ اعتراض کردم

در جلسه روز یکشنبه هم دانشجویان سوال انتخاباتی پرسیدند و هم محسن رضایی میتینگ انتخاباتی داد.

مشکل ما با آمریکا دوسویه است/من براساس قانون در انتخابات ۸۸ اعتراض کردم
مراسم قرار بود ساعت14:30 برگزار شود ولی با تأخیر 45 دقیقه ای آغاز شد که این موضوع مورد اعتراض تحیری، نماینده تشکل جامعه اسلامی نیز قرار گرفت و در ابتدای سوالات خود این اشکال را به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گوشزد کرد.
پس از چند دقیقه صحبت محسن رضایی، نمایندگان تشکل ها روی سن آمدند.
امید تحیری نماینده تشکل جامعه اسلامی ، علی بیانی دبیر و نماینده انجمن اسلامی ،محمد صادق جهانبخش نماینده بسیج دانشجویی ،سینا قلیچ نماینده انجمن های علمی و طیبه درخشی نماینده بانوان  به نمایندگی از دانشجویان در سه دور سوالات خود را مطرح کردند .
امید تحیری پس از گوشزد کردن تاخیر محسن رضایی اولین سوال خود را پیرامون اقتصاد بدون نفت پرسید.
سوال نماینده جامع اسلامی دانشجویان این بود که ایا می توان اقتصادی را که وابسته به نفت است درمدت زمانی کوتاه آن را بدون نفت اداره کرد؟ رابطه با آمریکا نیز دومین سوال امید تحیری بود.
محسن رضایی در پاسخ به سوال تحیری گفت: منظور از اقتصاد بدون نفت حذف نفت نیست بلکه خروج از اقتصاد تک محصولی است .
ما باید فرآورده های نفتی تولید و صادر کنیم .
که این مدل در 2،3 سال هم  جواب می دهد و نیاز به پروژه های طولانی مدت ندارد .
ما می خواهیم سه چهار ستون دیگر برای اقتصاد پیدا کنیم که این موضوع باعث پیشرفت کشاورزی رونق گردشگری مذهبی و توریسم سلامت میشود .
ما حتی به دنبال این هستیم که دو سه شهر سلامت در کشور با تجهیزات دارای استانداردهای جهانی دایجاد کنیم.
محسن رضایی درباره ی رابطه با آمریکا تصریح کرد: رابطه و سازش یک بحث دوسویه و دوطرفه است.
موضوع رابطه ما با آمریکا هم این است که دو طرف با هم مشکل دارند هم ما با آمریکا مشکل داریم و هم آمریکابا ما مشکل دارد وبا این مشکل نه سازش به وجود می آید نه رابطه و اگر هم مذاکره کند این مذاکره تشریفاتی است و ما باید جایی این مذاکره را بپذیریم که آمریکاییها مجبور باشند ما را تحمل کنند و بپذیرند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما دارای پتانسیل های زیادی در داخل و منطقه هستیم و آمریکا به دنبال این است که جلوی ایفای نقش ما را در منطقه جنوب غرب آسیا بگیرد تا خود بر منطقه تسلط پیدا کند.
در ادامه علی بیانی  اولین سوال نیش دار جلسه را پرسید .
نماینده انجمن اسلامی خطاب به محسن رضایی گفت: چرا با وجود سنگرهای مختلفی که در نظام برای خدمت وجود دارد شما باز هم درعرصه ریاست جمهوری احساس تکلیف کردید؟و سوال دومش هم باعث شد محسن رضایی پس از کمی مکث جواب علی بیانی را بدهد.
علی بیانی سوال دوم خود را اینگونه بیان کرد که آیا رضایی اگر باز هم در انتخابات شکست بخورد باز هم به نتایج اعتراض می کند ؟ محسن رضایی نیز در پاسخ سوال اول گفت:من اگر از نظر مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد احساس تکلیف نمی کردم یک غبار شلمچه را با ده دوره ریاست جمهوری  معاوضه نمی کردم.
همانطور که 8 سال پیش هم از انتخابات انصراف دادم و 4 سال پیش هم فرصت به هرگونه از ما گرفته شده و ما امسال ناچار شدیم که بیاییم و بگوییم که داریم به پرتگاه نزدیک می شویم .
محسن رضایی ادامه داد: من 7 ماه پس از جنگ گفتم که خطر بعدی برای نظام جنگ اقتصادی است ومن 3 ،4 سال پس از جنگ منتظر این جنگ اقتصادی بودم ولی این اتفاق 15 سال به تأخیر افتاد ودر این زمان من هرچه که می دیدم به خطر نزدیک می شویم احساس خطر بیشتری می کردم .
وی افزود: مطمئن باشید که من آمده ام که با کمک شما و فضل پرودگار متعال مشکلات تحریم ها و شرایط اقتصادی را حل و ازآن عبور کنیم.
محسن رضایی پس از کمی مکث پس از دومین سوال علی بیانی گفت: من براساس قانون  و برای دفاع از حق طرفدارانم از اعتراض کردم و اعتراض برکتی است که انقلاب اسلامی برای  ما آورده است.
وی ادامه داد : من پس از اعلام نتیجه اعتراض هم به قانون تمکین کردم و قانونمند بودم جهانبخش نماینده بسیج دانشجویی بحث هدفمندی یارانه ها را مطرح کرد و نحوه دنبال کردن این برنامه توسط دولت احتمالی محسن رضایی را از وی جویا شد.
محسن رضایی در جواب نماینده بسیج دانشجویی گفت: ما برنامه هدفمندی یارانه ها را دنبال می کنیم ولی سعی در اصلاح آن داریم .
ادامه برنامه هدفمندی یارانه ها به این صورت دنبال خواهیم کرد که 45 هزار تومان در مرحله اول واریز می کنیم و قطعش نمی کنیم مگر اینکه مردم داوطلبانه بخواهند یارانه شان در بخش تولید مصرف شود، در ادامه ما 110 هزار تومان به حساب مردم واریز می کنیم که بازهم 45 هزار تومان قابل برداشت است و 65 هزار تومان باقی مانده در بخش تولید مصرف می شود و پس از 6 ماه سود این یارانه ها ی مصرف شده در بخش تولید به حساب مردم واریز می شود و با این کار هم نقش تورمی  یارانه ها را حل کرده و هم به تولید و اشتغال زایی کمک کرده است .
سینا قلیچ سوال اول خود را بنا بررشته تحصیلی خودش درباره بافت خانه های مسکن مهر پرسیدکه چگونه مشکلاتش را حل خواهد شد  و البته در ادامه سوالاتش سوالی را به نمایندگی از کانون اصلاح طلب پرسید کانونی که منحل شده است.
نماینده انجمن های علمی به نمایندگی از کانون اصلاح طلب  درباره ی آزادی عقاید سیاسی در دولت آینده محسن رضایی هم پرسید ؟ محسن رضایی  اشکالات فنی و مالی را به طرح مسکن مهر وارد دانست و لی ایده ی این طرح را درست تلقی کرد و گفت :اگر منابع مالی را خود دولت تأمین کند و بار آن بر دوش بانک مرکزی نباشد طرحی است که آن را ادامه می دهیم.
سوال دوم قلیچ را هم رضایی مثل همه ی کاندیداها جواب داد و گفت :ما با فضای بسته در دانشگاه مخالفیم و باید نشاط سیاسی را بیشتر کنیم و این صحبت های محسن رضایی فریاد دانشجویان حاضر را درآورد که "احمدی نژاد هم همین را می گفت" در پایان هم وقت به جز یک نفر به افراد دیگر وقت سوال شفاهی نرسید و از حاشیه های مراسم هم می توان به کف زدن دانشجویان پس از سوالات بیانی و قلیچ اشاره کرد و البته از توپیدن مجری به قلیچ هم نمی توان گذشت.
انتهای پیام/3002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان