۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین لزوم شناخت جریانات سیاسی چيست؟
کد خبر: ۴۰۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتخابات ۹۲؛

لزوم شناخت جریانات سیاسی چيست؟

شناخت اين جريانات زمينه اي است، تا بتوانیم از بوجود آمدن فتنه هایی همچون فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ و همچنین از کارشکنی ها و بد اخلاقی هایی که در مجلس ششم بر نظام اسلامی تحمیل شد، جلوگیری نماییم.

لزوم شناخت جریانات سیاسی چيست؟

صبح قزوين: کم کم به انتخابات خرداد 92 نزدیک می شویم، در این روزها جریانات مختلف سیاسی در تکاپو برای شرکت فعالانه و قدرتمند برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری یازدهم می باشند.

تمام کسانی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند مسئول بوده و باید با مشارکتی آگاهانه زمام حکومت را به دست کسی بسپارند که شایستگی و لیاقت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری جامعه اسلامی را داشته باشد.

برای انتخاب یک فرد شایسته باید موارد مختلفی را مد نظر قرار داد که از آن دسته می توان به سابقه کاری ، وابستگی به احزاب و جریانات سیاسی، حامیان و اطرافیان و .
.
.
اشاره کرد.

ما سعی داریم در یک سری مقالات دنباله دار که به صورت هفتگی از این سایت منتشرخواهد شد، به شناساندن جریانات سیاسی مختلف کشور که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور دارند،  مي پردازیم.

در این مقاله به ضرورت شناخت جریانات سیاسی و همچنین به جریاناتی که احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارند اشاره خواهیم کرد.

ضرورت شناخت جریانات سیاسی چیست؟

رسول گرامی اسلام در روایتی خبر از آینده داده و در مورد آخر الزمان می فرمایند:

"إنّ بين يدى الساعة فتَنٌ كأنّها قطَع اللّيلِ المظلم يصبح الرّجلُ فيها مؤمناً و يمسى كافراً و يمسى مؤمناً و يصبح كافراً"

"در آخرالزمان فتنه هایی تحقق پیدا می کند که همچون تیرگی های شب رخ می دهند، به گونه ای که انسان هایی در صبح و آغاز روز مؤمن اند و شب کافر می شوند، یا برعکس، در شب مؤمن اند و صبح گرفتار کفر می شوند.
"

با توجه به حدیث به خوبی لزوم شناخت جریانات مختلف جامعه برای رهایی از فتنه های آخرالزمان که یکی از بزرگترین این فتنه ها، فنته 88 که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به نظام اسلامی تحمیل شد، احساس می شود.

شناخت اين جريانات زمينه اي است، تا بتوانیم از بوجود آمدن فتنه هایی همچون فتنه 78 و فتنه 88 و همچنین از کارشکنی ها و بد اخلاقی هایی که در مجلس ششم بر نظام اسلامی تحمیل شد، جلوگیری نماییم.

از دیگر ضروریات شناخت جریانات سیاسی می توان به شناخت جریاناتی که منشاء و ریشه خارجی داشته و وابسته به دولت های بیگانه می باشند اشاره کرد.

 ما با شناخت این جریانات می توانیم در انتخاب خود آگاهانه عمل نموده و کسی را بر کرسی ریاست بر قوه مجریه بنشانیم که کشور را از تلاطم ها و فتنه های داخلی و خارجی پیش روی نظام برهاند و کشتی نظام اسلامی را برای رسیدن به ساحل آرامش هدایت کرده و جامعه را به سمت پیشرفت روز افزون و رسیدن به اهداف سند چشم انداز 1404 به پیش ببرد.

جریانات حاضر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم چهار جریان اصلی حضور فعالانه خواهند داشت که عبارتند از:

اصولگرایان، افراد مستقل، اصلاح طلبان، حامیان دولت.

این جریانات سیاسی که هر کدام از احزاب و گروه های سیاسی کوچکتر تشکیل شده اند دارای افکار و عقاید متفاوت می باشند، در مقاله های بعدی بيشتر به فضاي حاكم بر جامعه در زمان انتخابات خواهيم پرداخت.

نویسنده: محسن صادقی

انتهاي پيام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان