۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح شهاب در مدارس قزوین اجرا می شود
کد خبر: ۳۹۹۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در ستاد اجرایی مطرح شد

طرح شهاب در مدارس قزوین اجرا می شود

سومین جلسه ستاد اجرایی طرح شهاب استان قزوین با حضور اعضاء ستاد در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

طرح شهاب در مدارس قزوین اجرا می شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، پای نبرد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره بازدید و نظارت مطلوب از طرح اظهار کرد: مدرسین طرح به صورت رندومی از چند واحد آموزشی بازدید نمایند و گزارش بازدید را به اداره استعدادهای درخشان ارائه بدهند.
ایشان اضافه کرد: برنامه ریزی در خصوص الکترونیکی کردن چک لیست ها در اعتبار آنها نقش مؤثری خواهد داشت که بهتر است با فناوری هماهنگی لازم به عمل آید.
رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: بهتر است در برگزاری همایش طرح شهاب ، همکاری با سایر دستگاه های نیز داشته باشیم و از مشارکت آنها استفاده نماییم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی در ادامه بیان کرد: همه مدعوین باید اطلاعات لازم در مورد اجرای طرح شهاب را داشته باشند تا بتوانیم از اجرای طرح استفاده شایانی ببریم، باید در شناسایی استعدادهای دانش آموزان، فعال تر، مطلوب تر، با هدف و برنامه ریزی شایسته اقدام نماییم.
رضایی زاده مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین نیز طی سخنانی گفت: اطلاع رسانی از طریق ارسال نامه به مدارس انجام شده است، چک لیست ها به مدارس ارائه شده است، برنامه ریزی لازم جهت بازدید و نظارت از اجرای طرح در مدارس به عمل آمده است.
وی افزود: برگزاری همایش در خصوص اجرای طرح شهاب ویژه همکاران و انجمن اولیاء و مربیان مدارس موجب بهتر برگزار شدن این طرح در واحدهای آموزشی می گردد.
در ابتدای جلسه رستمی رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گزارشی از شیوه نامه اجرایی طرح شهاب و سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش برای اعضاء بیان کردند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوه نامه طرح شهاب، در استان قزوین، آموزش و پرورش منطقه دو قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح انتخاب شده است.
رستمی اضافه کرد: در راستای تحقق اهداف طرح، دوره های آموزشی ضمن خدمت در روزهای پنج شنبه و جمعه ویژه عوامل اجرایی طرح برگزار می گردد.
گفتنی است در طرح شهاب، استعداد دانش آموزان در مدارس عادی با مکانیزمی شناسایی می شوند تا به جای جدا کردن و انتقال دانش آموزان به مدارس استعدادهای درخشان، آنها در همان مدرسه تربیت گردند.
این طرح از پایه چهارم ابتدایی شروع خواهد شد.
منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان