۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین وقتی عشق، یک شیرازی را به قزوین می کشاند
کد خبر: ۳۸۳۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در سومین روز درگذشت مادر شهید بابایی؛

وقتی عشق، یک شیرازی را به قزوین می کشاند

عشقی عمیق سال ها پس از شهادت معشوق، یک جوان شیرازی را به دیار عباس بابایی می کشاند تا مهر تاییدی شود بر شناسنامه این عشق حقیقی.

وقتی عشق، یک شیرازی را به قزوین می کشاند
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، مصداق عینی کلام امام خمینی(ره) که "از دامان زن مرد به معراج می رود" را شاید بتوان مادران شهدا نام برد که از دامان پاکشان بزرگ مردانی پرورش یافتند که سرنوشت قومی را تغییر دادند.
مادران شهدا با استقامت و صبر، افرادی را تربیت کردند که در این روزها، در بحبوحه عرفان های دروغین، می توانند عالمی را شیفته رفتار و منش خود کنند.
حاجیه بانو "فاطمه خوئینی" مادر شهید عباس بابایی از جمله چنین مادرانی بود که با تربیت فرزندی به نام عباس و تقدیم وی در راه اباعبدالله الحسین، اشخاص زیادی را شیفته راه شهدا کرده است.
در میان جمعیت حاضر در مراسم تشییع مادر بزرگوارشهید بابایی، به یکی از شیفتگان این شهید برخوردیم.
یک جوان شیرازی که به دلیل علاقه وافر به شهید بابایی از دی ماه سال ۹۰ اقدام به  تاسیس سایتی به نام این شهید گرانقدر می کند.
محمد احمدی پناه مهندس و کارشناس فناوری اطلاعات، چند سالی است که مدیریت سایت شهید بابایی را به عهده دارد و در حال حاضر یک گروه ۲۰ نفره را که در این سایت فعالیت می کنند، اداره می کند.
وی در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: من از کودکی به شهدا علاقه داشتم اما اقدام جدی در این زمینه  نداشتم و از طرفی به دنبال یک الگوی مناسب برای زندگی خودم می گشتم، یک الگوی دینی که به روز و معاصر باشد، تا اینکه با شخصیت شهید بابایی آشنا شدم.
وی افزود: من درباره این شهید بزرگوار تحقیق کردم و این تحقیق ها اشتیاق مرا برای کشف شخصیت بابایی بیشتر کرد، تا جایی که فهمیدم الگویی که همیشه به دنبالش بودم چنین شخصیتی می باشد.
default_9 احمدی پناه توضیح داد: پس از علاقه مندی به شهید بابایی، بیشتر روی  افکار و رفتار این شهید دقت و تفکر کردم که نتیجه این تفکر، تاثیر عمیق ایشان بر روی من بود.
مدیر سایت شهید بابایی در ادامه گفت: من تصمیم داشتم بخشی از زحمات این شهید را جبران کنم زیرا راه حقیقت را به من شناسانده بود، در همین راستا جستجویی کردم و متوجه شدم سایتی برای آشنایی با شهید بابایی وجود ندارد.
وی درباره ضرورت وجود سایت هایی برای شناساندن شهدا، ابراز کرد: با توجه به اینکه امروزه اینترنت یک منبع مهم اطلاعاتی محسوب می شود و اینترنت به نسبت دیگر منابع اطلاعاتی دارای دسترسی ساده و راحت است، باید سایتی برای معرفی شخصیت شهید بابایی ایجاد می شد.
احمدی پناه اذعان کرد: این سایت با هدف شناساندن شخصیت حقیقی شهید بابایی به نسل جوان تاسیس شد، درابتدای کار کلیه امور سایت توسط خودم انجام می شد اما رفته رفته به تعداد گروه اضافه شده و در حال حاضر ۲۰ نفر از استان های مختلف جزوخانواده سایت شهید بابایی هستند که بخاطر علاقه با مجموعه همکاری می کنند، همچنین مدیریت سایت توسط خودم و آقایان سوداگر و رجایی اداره می شود.
این جوان شیرازی یادآور شد: مطالب زیادی درباره شهید بابایی در سایت های مختلف به صورت پراکنده وجود داشت که در اولین قدم تمامی این مطالب که شامل عکس و خاطره بود گردآوری و به صورت یک پایگاه جامع بر روی سایت قرار گرفت، در مرحله بعد مطالب بیشتری جمع آوری  و در سایت منتشر شد.
وی افزود: در حال حاضر سایت شهید بابایی شامل قسمت های شخصیت شناسی، دفتر خاطرات، آرشیو چند رسانه ای_ حاوی کلیه فیلم ها و تصاویری است که تا کنون از این شهید منتشر شده است، مصاحبه ها و تمامی فیلم های مرتبط با شهید بابایی_ بخش آواها _که دارای مصاحبه از چند هم رزم شهید بابایی و نوحه سرایی خود شهید بابایی در دوران دفاع مقدس_ و بخش دلنوشته ها _برای افرادی که به مطالب سایت را مطالعه می کنند_ می باشد.
احمدی پناه عنوان کرد: خانواده شهید بابایی از روزهای ابتدایی ایجاد سایت، همکاری خوب و سازنده ای با ما داشتند، به ویژه همسر شهید بابایی(خانم حکمت) که با توجه به بیماری و مشغله های کاری هرگز از کمک دریغ نکردند و همیشه هر آنچه از خاطرات و مستندات بوده است در اختیار ما قرار داده اند.
Untitled وی افزود: خانم بابایی دختر این شهید عالی قدر، همیشه پیگیری و نظارت بر سایت داشته اند و پیشنهادات و انتقادات خود را به ما منتقل می کنند و همچنین با کمک همرزمان شهید بابایی خاطرات و مستندات زیادی از زندگی ایشان بر روی سایت قرار گرفته است.
مدیر سایت شهید بابایی مشکلات موجود بر سر راه این سایت را اینگونه عنوان کرد: من اهل و ساکن شیراز هستم اما برای جمع آوری خاطرات و مستندات زندگی این شهید مسافرت های زیادی به سرتاسر کشور داشته ام و کلیه ی هزینه های موجود را نیز به صورت شخصی برای رضای خدا و شادی روح این شهید پرداخت کرده ام اما برای بسط کارهایی از این دست نیاز به حمایت نهادهایی چون نیرو هوایی ارتش و بنیاد شهید است.
احمدی پناه ادامه داد: پیشنهادات زیادی برای حمایت از سایت به ارگان های مختلف داده ایم اما چون به لحاظ حقوقی به بخش خاصی وابسته نبودیم، اطمینان لازم به مجموعه ما وجود نداشته است اما با توجه به آمار بازدید خوب و پیشرفت فراوان، امید داریم که حمایت هایی از سایت شهید بابایی صورت پذیرد.
وی همچنین خبر داد: قرار است این سایت به زبان های دیگری نیز ترجمه شود تا شخصیت شهید بابایی به جهانیان معرفی شود، البته برای چنین کاری باید محتوای سایت با یک بیان درست و شیوا در اختیار افرادی که هیچ شناختی نسبت به این شهید ندارند، قرار بگیرد.
احمدی پناه در پایان گفت: شهید بابایی شخصیتی است که هر کس اندکی از شخصیت این مرد بزرگ بداند منقلب خواهد شد مانند خلبان های عراقی که در زمان اسارت با سخنان شهید بابایی متحول می شدند، باید چنین فردی را به جهان معرفی کرد تا الگوی رفتاری همه مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/۷۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان