۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین امروز مردم دنيا به شدت نیازمند الگو هستند
کد خبر: ۳۷۷۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

امروز مردم دنيا به شدت نیازمند الگو هستند

حجت الاسلام عابدینی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگویی جهانی است که بایستی به دنیا معرفی شود.

امروز مردم دنيا به شدت نیازمند الگو هستند
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان محکم بودن سخن حکیمانه اظهارداشت: انسان های سست عقیده گفتار سستی نیز خواهند داشت.
وی ادامه اداد: کلام محکم یعنی آنچه که حضرت زهرا (س) می فرمایند و به ما یاد می دهند، نگاه و سخن حکیمانه را.
عبادات مایه ای دارد و هر کس چکیده بندگی خود را به بالا فرستد، روحش توسط آن پرورش می یابد و خداوند بهترین مصلحت ها را برای او می فرستد.
امام جمعه موقت قزوین محور صحبت های خود را سخنان حضرت زهرا (س) قرار داده وعنوان کرد: خدا ایمان را برای شما آورد تا شما را از بدی شرک دور کند، همانطوری که قرآن فرمود: «شرک آلودگی است».
اینکه امید ما به پست و مقام باشد و به غیر خدا دل ببنیمد، عین شرک است و متأسفانه شرک به شکل های مختلف جامعه امروز ما را تهدید می کند.
وی ادامه داد: خداوند متعال نماز را قرار داد تا بندگان منزه شوند از کبر.
زمانی که پیشانی، بالاترین عنصر خود را روی خاک می نهیم، این نمی گذارد کبر و غروری برای انسان باقی بماند تا برای دیگران فخر فروشی کند.
حجت الاسلام عابدینی گفت: ممکن است نماز بخوانیم و متکبر هم باشیم، اما محال ممکن است نماز را اقامه کنیم و این ها با ما بماند، چون نماز به تنهایی می تواند نهی از فحشا و منکر کند.
وی سخنان حضرت زهرا (س) در رابطه با زکات را اینگونه یادآورشد: خدای متعال زکات را برای تزکیه قرارداد.
شما وقتی زکات می دهید، دو چیز را هرس می شود، اول به خود، با این هرس معنویت می بخشید و دوم مالتان را هرس می کنید و وقتی شما چیزی را در راه خدا می دهید، خداوند ده برابر آن را به شما مرحمت می کند.
خطیب جمعه قزوین با اشاره به روزه گرفتن و رابطه آن با اخلاص خاطر نشان کرد: خدای متعال روزه گرفتن را قرار داده تا اخلاص در انسان شکل بگیرد.
وی اظهارداشت: خداوند حج را مقرر کرد تا دین استحکام پیدا کند و برگزاری آن در تمام دنیا چشم جهان و رسانه ها را متوجه خود می کند.
این یعنی رسالت پیامبر اکرم (ص) تبلیغ شود.
و خدای تعالی توحید را قرار داده تا انسان ها خالص، در ربوبیت خداوند باشند.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به تقوا به عنوان آخرین کلام حضرت زهرا (س) بیان کرد: حق تقوا را رعایت کنید و تا زنده هستید تسلیم خداوند متعال باشید و از هر چیزی که شما را نهی کرده اطاعات کنید.
وی با اشاره به شرایط گرانی و تحریم کشور تصریح کرد: تحریم ها ملت ما را در امتحان بزرگی قرار داده و همه بایستی دست در دست هم دهیم تا این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذاریم و حضرت زهرا (س) رفتار شایسته ای را در این رابطه داشتند و به امام علی (ع) فرمودند: «من از خدای خود شرم دارم که از تو چیزی را درخواست نمایم و تو توان تهیه آن را نداشته باشی».
گاهی می بینیم خانم ها به همسرانشان می گویند ما باید حتمأ فلان چیز را داشته باشیم، اگر ما این حتمأها را از زندگی خود حذف کنیم، جای آن را لطف و صفا خواهد گرفت.
امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: اگر می خواهیم الگو باشیم برای ملت های دیگر و چهره نورانی حضرت فاطمه (س) به جهانیان نمایان شود، باید متقی باشیم.
وی افزود: همه مردم دنیا امروز به شدت دنبال الگو هستند و در کجای دنیا پیامبری مثل حضرت رسول (ص) داریم که اسوة الحسنه است و کجای دنیا شخصیتی مثل امیرالمومنین (ع) داریم که وقتی همایشی در رابطه با ایشان می گیرند، کتاب یک مسیحی، کتاب اول آن همایش می شود.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در بیان ائمه به عنوان الگوی جهانی معرفی شده اند و راجع به حضرت مریم (س) از امامان ما می پرسند که ایشان برترین زنان هستند، ولی قرآن می فرماید: «مریم سید زنان عصر خودش است» ولی حضرت زهرا (س) سید زنان جهان از ابتدا تا انتهاست و هیچ محدودیتی ندارد.
این است الگوی جهانی و بایستی به دنیا معرفی شود.
وی با بیان جایگاه والای حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: خداوند طوری آن حضرت را خلق کرده که امامان و پیشوایان فرق اسلامی ارادت عجیبی به ایشان دارند و خداوند وجودشان را فرصت و عاملی قرار داده برای وحدت بین مسلمانان تا به واسطه ایشان پیامبراکرم(ص) و حضرت علی (ع) شناخته شوند.
امام جمعه موقت قزوین افزود: اگرچه خدای متعال این فرصت را به ما ارزانی داشته ولی متأسفانه گاهی این را عامل تفرقه می کنیم.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به شهادت شهید صیاد شیرازی، یادآورشد: امیر سپهبد صیاد شیرازی، کسی است که بسیار تلاش کرد برای وحدت نیروهای مسلح و جهت دهی مسائل دینی که بسیار هم موفق بود.
وی همچنین با توجه به شهادت عبدالعزیز الرنتیسی رهبر جنبش حماس در سال 2004 میلادی، عنوان کرد: ترور این شهید، به دست رژیم صهیونیستی را هیچگاه فراموش نمی کنیم و خیلی طول نخواهد کشید که انتقام این مظلومیت گرفته خواهد شد.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به سالروز درگذشت حسین کاشانی پور گفت: ایشان اولین مکبر استان قزوین بوده و شخصیت بزرگ و تأثیرگذاری داشتند.
انتهای پیام/3004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان