۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نامه رجب رحمانی و ۲۲۴ نماینده مجلس به رییس جمهوردر مورد افزایش قیمت تضمینی کشمش
کد خبر: ۳۷۰۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نامه رجب رحمانی و ۲۲۴ نماینده مجلس به رییس جمهوردر مورد افزایش قیمت تضمینی کشمش

رجب رحمانی درجسله مشترک دولت و مجلس (۱۵/۷/۹۳)درحضور رییس جمهور و نمایندگان این درخواست رادرسخنرانی بیان نموده و متن نامه به همرا امضاء ۲۲۴نماینده را درهمان جلسه جهت پیگیری به رییس جمهور دکتر روحانی تحویل داده است.

نامه رجب رحمانی و ۲۲۴ نماینده مجلس به رییس جمهوردر مورد افزایش قیمت تضمینی کشمش
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحیت و باتبریک عید سعید قربان و آرزوی توفیق روزافزون درخدمت هر چه بیشتر و بهتردولت تدبیر و امید به ملت بزرگوار و شهید پرور ایران اسلامی.
مستحضر هستید که یکی از اقلام عمده صادرات غیر نفتی کشور کشمش می باشد و رتبه کشور در بین کشورهای جهان از 1 تا 3 متغیر می باشد.
و رقابت اصلی بین ایران و ترکیه و آمریکاست.
در کشور عزیز ما بیش از 350هزار هکتار باغ انگور می باشد که علاوه بر تامین نیازمصرف داخلی بیش از 200 هار تن به خارج از کشور صادر می گردد و بیش از یک میلیون شغل پایدار ایجاد نموده است.
در سال گذشته قیمت خرید هر کیلو کشمش میبلغی معادل 4500 الی 4700تومان بوده که با توجه به هزینه ها قیمت نسبتا مناسبی بوده است.
با کمال تاسف خرید کشمش در سال جاری راکد و قیمت بازار کمتر از 3000 تومان می باشد.
در صورتی که گرانی نهادهای کشاورزی اعم از کود-کارگر-سموم بویژهآب و هزینه های داشت و برداشتبیش از 30% رشد داشته است.
با توجه به برآوردهای فنی و کارشناسی انجام شده از سراسر کشور هزینه تولید یک کیلو کشمش مبلغی معادل 4897 تومان می باشد.
اگر قیمت تضمینی و تواقفی کمتر از این میزان باشد بنیه کشاورزی و باغداری کشاورزان فلج خواهد شد و باغداران نمی توانند روی پای خود بایستند و به تولید لطمه وارد خواهد شد و بازارهای صادرات از دست خواهد رفت و بیش از یک میلیون شغل پایدار در شرف نابودی قرار خواهد گرفت و باغات انگور که ثمره عمر و تلاش چندین ساله باغدارن می باشد رها و خشک خواهد شد.
با توجه به موارد فوق و با عنایت به قانون اصلاح قانون تضمین محصولات اساسی کشاورزی و تبصره های آن بخصوص تبصره مصوب تاریخ30/3/72 استدعا دارد دستور فرمایند اقدامات زیر بفوریت عملی و برای اجرا ابلاغ گرددو اعتبار مورد نیاز تامین گردد.
1-قیمت تضمین کشمش کیلویی 5000 تومان تصویب گردد و سازمان مرکزی تعاون روستایی اقدام به خرید نماید.
2-ردیف 40144004 مربوطه به توسعه و اصلاح باغات انگور به روش نوین و سیستم داربستی دائمی شود با اعتبار مناسب.
3-تخصیص اعتبار لازم برای اصلاح سیستم آبیاری به روش نوین و قطره ای جهت افزایش راندمان آبیاری 4-احیا جایزه صارداتی برای صادر کنندگان 5-لغو مالیات بر ارزش افزوده از کشمش و کارخانجات فرآوری کشمش *این نامه به امضای مهندس رجب رحمانی نماینده تاکستان و224نماینده مجلسشورای اسلامی رسیده ومهندس رجب رحمانی درجسله مشترک دولت ومجلس (15/7/93)درحضور رییس جمهور ونمایندگان این درخواست رادرسخنرانی بیان نموده ومتن نامه به همرا امضاء 224نماینده را درهمان جلسه جهت پیگیری به رییس جمهور دکتر روحانی تحویل داده است.
انتهای پیام/78008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان