۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کدام برند را برای اسباب بازی قزوین ایجاد کردیم و کدام فرهنگ بازی کودکان را اصلاح کردیم؟/۹ شهریور، فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر قزوین
کد خبر: ۳۵۶۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کانون معماران ایران:

کدام برند را برای اسباب بازی قزوین ایجاد کردیم و کدام فرهنگ بازی کودکان را اصلاح کردیم؟/۹ شهریور، فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر قزوین

جشنواره بازی و اسباب بازی باید با روح مردم عجین باشد. طی چند سال گذشته کدام برند را برای اسباب بازی قزوین ایجاد کردیم و کدام فرهنگ بازی کودکان را اصلاح کردیم؟ کدام کارخانه و تولیدی اسباب بازی را احداث کردیم که برند آن برای کشور باشد و شهروندان به داشتن اسباب بازی بومی خود افتخارکنند؟

کدام برند را برای اسباب بازی قزوین ایجاد کردیم و کدام فرهنگ بازی کودکان را اصلاح کردیم؟/۹ شهریور، فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر قزوین
محمدرضا نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین به نامگذاری 9 شهریور‌ماه سالروز انتخاب شهر قزوین به‌عنوان پایتخت صفویه به نام روز قزوین اشاره نمود و افزود: این روز فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر این شهر کهن و فرهنگ غنی مردمانش است.
مهمترین اثر جشنواره روز قزوین معرفی آثار تاریخی آن است نوروزیان درخصوص تاثیربرپایی جشنواره روز قزوین در توسعه شهر در زمینه های مختلف به ویژه گردشگری گفت: مهمترین اثر جشنواره روز قزوین تبلیغ و معرفی این شهر و آثار تاریخی آن است زیرا بسیاری از مردم با آثار تاریخی این شهر آشنایی ندارند.
وی یادآورشد: ایجاد احساس تعلق و حس حضور شهروندان در تصمیم گیری و مدیریت شهر یک ضرورت است و جشنواره روز قزوین باید در این زمینه هر چه بیشتر گام بردارد.
  download   نوروزیان در خصوص ارزیابی برنامه های روز قزوین امسال بیان کرد: قضاوت در این زمینه یک هفته پس از برگزاری و با ارزیابی دستاوردهای حاصل از آن میسر است که در بین مردم آیا تاثیری خواهد داشت؟ یا به دست فراموشی سپرده می شود.
کارشناس برنامه ریزی توریسم ادامه داد: جشنواره ها و فستیوالها در کشورهای مختلف مانند جشنواره رنگ در هند که  هرسال همزمان با آغاز فصل بهار در جهت شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم هندوستان به گونه ای برنامه ریزی و اجرا می گردد که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی هم دیده می شود و منجر به برقراری ارتباط با مردم دنیا می شود.
  rangha_Fun100-ir (9)   نوروزیان بیان کرد: ارائه راه حل ها و پیشنهادهای کاربردی، شناساندن ظرفیت های موجود برای برنامه ریزی صحیح به منظور ارتقای سطح دانش، فناوری، تولید و خدمات در شهر قزوین از جمله اهداف مهم در جشنواره قزوین باید باشد.
جشنواره روز قزوین فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه وی تصریح کرد: جشنواره روز قزوین فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه است تا آنها بتوانند بیشتر با محیط زندگی خودشان آشنا شوند و سعی کنند این تعلق خاطری که بین آنها و محیط شهری زندگی شان وجود دارد را روز به روز افزایش دهند.
برگزاری برنامه هایی در سطح بین المللی خروجی مطلوبی داشته باشد وی تصریح کرد: صرف هزینه بسیار جهت اجرای جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در قزوین لازم است به شرطی که از این برنامه ها خروجی مناسب و مطلوبی حاصل شود.
رئیس کانون معماران ایران بیان کرد: اکنون پس از گذشت یک سال از جشنواره بین المللی اسباب بازی، قزوین چگونه به دنیا معرفی شده و آیا جایگاه آن در سطح کشور از نظر فرهنگی ارتقا یافته است.
    1891   نوروزیان ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهدیم مردم قزوین به هویت قزوینی خود افتخار نمی کنند چرا که پشتوانه فرهنگی ما نسبت به قدمت تاریخی شهر قزوین از بین رفته است و سرمایه اجتماعی و درنتیجه اعتماد به نفس بالایی مشاهده نمی شود.
وی افزود: ضروری است برای شهری که از نظر معماری و استانداردهای زندگی توسعه یافته تر از شهر قزوین است، هنری برای عرضه داشته باشیم.
نوروزیان اظهار کرد: مسئولینی که با هزینه عمومی از کشورهای خارجی بازدید می کنند چرا از تجارب شهرهای دیگر بهره نمی برند و بی توجه به چگونگی طراحی فضاهای باز شهری، هر فضای عمومی را طبق کمیسیون ماده پنج، تغییرکاربری می دهند و تبدیل به مجتمع مسکونی- تجاری و اداری می کنند؛ این همه بازدید و تجارب اگر در تصمیم گیری مدیران ما ارزش نداشته باشد تنها تبدیل به گردش علمی و تفریحی می شود.
جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی باید با روح مردم عجین باشد کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم اظهارکرد: برگزاری جشنواره اسباب بازی های قدیمی باید به گونه ای باشد که همه مردم شهر در آن برهه درگیر آن باشند.
وی افزود: برای مثال طی چند سال گذشته کدام برند را برای اسباب بازی قزوین ایجاد کردیم و کدام فرهنگ بازی کودکان را اصلاح کردیم.
کدام کارخانه و تولیدی اسباب بازی را احداث کردیم که برند آن برای قزوین باشد و شهروندان به داشتن اسباب بازی بومی خود افتخارکنند.
  58   نوروزیان یادآورشد: متاسفانه جشنواره سال گذشته، دغدغه ذهنی مردم را به خود اختصاص نداد و با روح مردم عجین نشد و بسیاری از مردم اطلاع نداشتند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و امسال نیز به ویژه در تبلیغات و اطلاع رسانی رگه هایی از گسست این جشنواره با زندگی مردم مشاهده می شود.
وی تصریح کرد: گاهی بدون ملاک قراردادن نظر مردم ، تفکری القا می شود و گاه به گونه ای برنامه ریزی می شود که مدیریت شهری از نیروی فکر مردم در کنار انتقال ایده های خود استفاده نمی کند.
نوروزیان اذعان داشت: وقتی گسست مسئولین شهری با مردم زیاد می شود پیاده کردن ایده های مدیریت شهری هم جواب نمی دهد چون به قدری فاصله ایجاد شده که اگر هم ایده ای صحیح باشد، مردم نمی توانند بپذیرند و در نتیجه بی اهمیت به شهر خود نگاه می کنند.
متاسفانه مسئولین مردم را محرم نمی دانند.
جشنواره اسباب بازی قدیمی در طول سال نیز تداوم داشته باشد کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم اذعان داشت: دعوت از گروه های هنری با هزینه بسیار و برنامه هایی از این دست به شرطی که هدفمند باشند درست است .
بطور مثال یکی از دستاوردهای جشنواره اسباب بازی قدیمی میتواند تبدیل به کتاب برای کودکان شود و پس از اتمام جشنواره در طول سال هم این ارتباط با بچه ها تداوم داشته باشد.
نوروزیان در بخش دیگری از سخنانش برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی در سال گذشته را به دلیل تفکر جدید آن، مثبت ارزیابی نمود و گفت: اگر چه در سالهای اخیر با برگزاری اجلاس سران کشورهای مسلمان در قزوین در راستای احیای معماری اسلامی در شهرهای اسلامی جهان گام مثبتی برداشته شده اما تاکنون تعریف دقیق و واضحی از معماری اسلامی ارائه نشده است.
  Qazvin_-_Emamzadeh-ye_Hossein (1)   عضو علی البدل هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: معماری و سیمای شهری،تبلور اندیشه ی مدیران شهری است.
نوروزیان به ارائه تعریفی از شهر اسلامی پرداخت و گفت: در شهر اسلامی، روح حاکم بر شهر و شهروندان و فعالیت های آنها و حفظ شان انسانیت در اولویت قرار دارد، شهروند برای احقاق حقوق شهروندی خود تلاش مضاعفی نمی کند بلکه سیستم شهر و مدیریت باید پاسخگو و خود تأمین کننده حقوق شهروندان باشد.
انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان