۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اکثر وزیران دولت روحیه کار جهادی ندارند/ مجلس بسته پیشنهادی ضد رکود دولت را کارساز نمی داند
کد خبر: ۳۵۵۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اکثر وزیران دولت روحیه کار جهادی ندارند/ مجلس بسته پیشنهادی ضد رکود دولت را کارساز نمی داند

روح الله عباسپور با انتقاد از اینکه برخی وزیران دولت روحیه کار جهادی را ندارند گفت: به نظر مجلس بسته پیشنهادی دولت که ارائه شده کارساز نیست. باید از دولت پرسید به چه دلیل بودجه مصوب شده را وارد چرخه تولید نکرده است؟

اکثر وزیران دولت روحیه کار جهادی ندارند/ مجلس بسته پیشنهادی ضد رکود دولت را کارساز نمی داند
روح الله عباسپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح قزوین، با تبریک هفته دولت به دولتمردان در رابطه با عملکرد اقتصادی دولت در یک سال گذشته اظهار داشت: اعتقاد دولت این است که در بحث تورم با اقداماتی که انجام داده است تورم 38 تا 45 درصدی را که ادعا می شود مربوط به دولت قبل است نقطه به نقطه به 6/11 درصد، 6/0 کاهش داده است.
وی افزود: دولتی ها می گویند قرار است تا آخر سال این مهار تورم به 25 درصد برسد، اما واقعیتش این است که هدف دولت از اینکه به بحث مذاکره ورود پیدا کرده است و می خواهد بحث مذاکره را به هر قیمتی شده ادامه دهد تا وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند، کاهش بار روانی تورم بوده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تورم ناشی از بار روانی حاکم بر جامعه کاهش پیدا کرده است اذعان داشت: آن مقدار عددی که دولت می گوید تورم کاهش پیدا کرده از نظر ما قابل قبول نیست؛ در حال حاضر در بحث حامل های انرژی مشاهده شده که افزایش قیمت چند برابر را داریم و در بسیاری از صنایع و سازمان ها می توان این افزایش قیمت را به خوبی دریافت.
وی ادامه داد: در حوزه لوام خانگی تقریبا افزایش سه برابری قیمت ها را نسبت به دولت قبل داشتیم و اینکه بگوییم تورم کاهش پیدا کرده و وضعیت اقتصادی بهبود یافته است، اینطور نیست؛ آماری که دولت در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی می دهد را قبول نداریم.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا به بحث رکود ایجاد شده در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: دولت به حساب اینکه تورم را کاهش دهد فقط یک چیز را در اولویت کار خود قرار داده است و به عوامل دیگر افزایش تورم توجه ندارد؛ دولتی ها با این اعتقاد که نقدینگی در جامعه باعث تورم می شود و باید نقدینگی در جامعه کم شده و از ورود آن در صنایع تولیدی جلوگیری می کند.
وی گفت: لذا این اقدام دولت در منع ورود نقدینگی باعث شده ما بدترین و شدیدترین نوع رکود در کشور را بعد از انقلاب داشته باشیم در دولت قبل در حوزه کار عمرانی و مسکن خیلی قدم های مثبتی برداشته می شد اما در حال حاضر حوزه ساخت و ساز و مسکن فعالیتی صورت نمی گیرد تا مایه شور و نشاط اجتماعی و رفع بیکاری شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فعال بودن حوزه مسکن 400 نوع صنعت را در جامعه پویا می کند خاطرنشان کرد: نتیجه عملکرد اقتصادی دولت این است که قدرت خرید مردم را کاهش داده و در حوزه اقتصادی قفل ایجاد کرده است در حال حاضر با گذشت شش ماه از سال بودجه تصویب شده از صندوق توسعه ملی برای حوزه های کشاورزی، صنعت را نداده است.
وی با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت تصریح کرد: در وضعیت نابسامان اقتصادی امروز دولت هیچ هزینه ای ار صندوق توسعه را به چرخه تولید وارد نکرده است و اگر تا به امروز عمل نکرده قانون را زیر پا گذاشته است و اگر بعدا قرار است عمل به این مصوبات کند تاخیر در اجرا داشته است و فرصت ها را از دست می دهیم.
عباسپور در رابطه با بسته ضد رکود دولت اظهار داشت: به نظر مجلس بسته پیشنهادی دولت که ارائه شده کارساز نیست و در زمان آقای هاشمی هم این اتفاق افتاد و این پیشنهاد صندوق پول جهانی است؛ باید از دولت پرسید به چه دلیل بودجه مصوب شده را وارد چرخه تولید نکرده است؟ وی یادآور شد: البته نکته اصلی این است دولت روحیه کار و فعالیت و جنب و جوش را به معنای واقعی ندارد، خود دولت راکد است و به دلیل کهولت سنی و بیماری برخی از مسئولین زمینه خدمت رسانی در کشور ضعیف شده است همچنین نبود روحیه جهادی به کار اجازه پیشرفت به کشور را نداده است.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در پایان تاکید کرد: نداشتن روحیه اعتقادی به کار در دولت وجود دارد همچنین توجه نکردن به منویات رهبری در زمینه اساسنامه اقتصاد مقاومتی و شعار سال زمینه ای شده تا شاهد پیشرفت اقتصادی در کشور نباشیم.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان