۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سومین دوسالانه خوشنویسی در قزوین برگزار خواهد شد
کد خبر: ۳۵۲۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با جشنواره روز قزوین؛

سومین دوسالانه خوشنویسی در قزوین برگزار خواهد شد

مسئول انجمن خوشنویسان قزوین گفت: سومین دوسالانه خوشنویسی همزمان با جشنواره روز قزوین برگزار خواهد شد.

سومین دوسالانه خوشنویسی در قزوین برگزار خواهد شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، مهرزاد محصص مستشاری بیان کرد: سومین دوسالانه خوشنویسی همزمان با جشنواره روز قزوین برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: 900 طرح در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث با موضوع آزاد ارسال شده است.
مسئول انجمن خوشنویسان قزوین خاطرنشان کرد: سومین دوسالانه خوشنویسی ابران همچون دو دوره قبل به نام بزرگداشت یکی از خوشنویسان تاثیرگذار کشور است و سومین دوسالانه به نام بزرگداشت استاد احمد سهروردی( یاقوت ثانی) برگزار می شود.
محصص تصریح کرد: خوشنویسی از قدیمی ترین و اصیل ترین ھنرھای ما ایرانیان است و جایگاه ویژه ای در فرھنگ اسلامی دارد تا آنجا که ھمواره راھی برای انتقال فرھنگ اسلامی-ایرانی به سایر ملل بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه انجمن خوشنویسان باید بکوشیم قدم ھای بزرگی برداریم زیرا وقتی قزوین عنوان پایتخت خوشنویسی را دارد همه توجهات به انجمن خوشنویسان معطوف می شود.
این مسئول اضافه کرد: سومین دوسالانه خوشنویسی ایران از سوی اداره کل امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، شهرداری و انجمن خوشنویسان قزوین برگزار می شود.
انتهای پیام/ 3003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان