۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کارهای زیربنایی نشان از عمق تفکرات یک مجموعه دارد
کد خبر: ۳۴۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر شال:

کارهای زیربنایی نشان از عمق تفکرات یک مجموعه دارد

موسوی شالی گفت: کارهای زیربنایی نشان از عمق تفکرات یک مجموعه دارد و کارهای روبنایی هم مردم را ولو در یک مدت کوتاه دلگرم خواهد کرد.

کارهای زیربنایی نشان از عمق تفکرات یک مجموعه دارد
موسوی شالی، رئیس شورای شهر شال در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین گفت: مسئله فرمانداری پرسه ای سخت است که با دستور رئیس جمهور محترم زمانش کاهش یافته و الان هم در مراحل اداری است.
طبیعتاً وقتی مراحل اداری حل شود ان شاالله نتیجه ی مثبتش اعلام خواهد شد.
وی به بودجه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه سال 92 شهرداری، مبلغ 42 میلیارد و 600 میلیون ریال پیش بینی شده است.
بر اساس ماده 47 امور مالیاتی می بایستی 40 درصد از این بودجه عمرانی باشد و 60 درصد به صورت بودجه جاری هزینه شود.
که قطعاً این تناسب با توجه به عملکرد سال 91 شهرداری بالای 50 درصد به صورت عمرانی خواهد بود.
موسوی ادامه داد: پروژه های تعریف شده ما براساس اولویت اصلاح هندسی معابر به اضافه ی سازمان دهی بعضی بوستان های شهری مضاف بر بلوار قدس که در واقع جاده ی ترانزیتی ماست عمل خواهیم کرد تا از این حالت بی سامانی خارج شود و مثل بلوار امام خمینی (ره) شود اگر در تهیه ی زمین برای یک پارک مناسب موفق شویم استارت کار پارک بزرگ شهر زده خواهد شد.
وی تشریح کرد: طرح دو میدان عمده ی ورودی و خروجی شهر شال را داریم که متاسفانه در کارگروه سازمان مسکن با مشکل قانونی مواجه شده که علی رغم دستور صریح وزیر، مدیر کل مخالفت کرد که اگر مشکلات برطرف شود سازماندهی و احداث این دو میدان جز اولویت های کاری ماست.
رئیس شورای شهر شال با توجه به دوران کوتاه باقی مانده از این دوره شورا افزود: پروژ ها را می توان تعریف کرد اما بستگی به سلیقه کاری شورای دور بعد دارد.
آن چیزی که ما اولویت بندی کردیم در کنارش کارهای روتین مثل لکه گیری، آسفالت، عقد قرارداد 2میلیارد تومانی با شهرداری قزوین و الوند است که هر کدام به میزان 1 میلیارد تومان از پروژ های عمرانی است که قرار است ساماندهی شود.
وی سپس به کارهای شورا اشاره کرد و گفت: نگاه شورا به امور فقط نگاه زیر ساختی نیست بلکه به روبنا نیز توجه می شود و این دو به منظور دو بال برای پرواز است.
موسوی بیان داشت: کارهای زیربنایی نشان از عمق تفکرات آن مجموعه دارد و کارهای روبنایی هم خیلی وقت ها ضرورت ایجاد می کند که مردم ولو در یک مدت کوتاه دلگرم به ارائه خدمات دولتی و مجموعه شهری شوند منتها ما سعی می کردیم دو اولویت را پیگیری کنیم.
وی سپس به مسئله اصلاح فاضلاب شهری که طی حدود5/ 3سال به طول انجامید اشاره کرد و افزود: موضوع فاضلاب زیرزمینی شهرشال "اگو" موضوعی است که کاملاً کار زیربنایی ، پرمشقت و هزینه بر بود.
فکر می کنم با قیمت های امروز 15 میلیارد تومان هزینه داشته باشد که این طرح انجام شود و شاید بتوان گفت نزدیک به نصف این طرح (کارهای داخل شهر) انجام شده است.
موسوی ادامه داد: قسمت عمده ی دیگر مربوط به تصفیه خانه است که هزینه ی زیادی دارد و امید است که این پروژه سامان بگیرد و این یک پروژه ی زیزبنایی است که سه و سال و نیم زمان برد تا به نتیجه برسد و الحمدلله به نتیجه رسید.
وی گفت: کارهای زیربنایی را ترمیم ترانشه ها زیبا سازی شهر یا اصلاح هندسی معابر طرح هایی است که گریزی از آن نیست.
رئیس شورای شهر شال با نارضایتی از سبک و سیاق اوضاع فرهنگی، به کارهای فرهنگی مربوط به شورای شهر اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی که برای شورای شهر تعریف شده تعامل با نهادهای فرهنگی است و استقرار دو دانشگاه آزاد و پیام نور شال در همین راستاست.
وی سپس در جواب به سوال خبرنگارمبنی بر پاسخگو بودن شوراهای شهرها گفت: مهمترین دغدغه ی شورا رسیدگی به حل مشکلات مردم بوده فلذا ما نشست های محلی با حضور مسئولین شهری داشتیم ، ما 4 جلسه در طول این چند سال داشتیم منتها اقرار می کنم که این جلسات بسیار کم بود.
موسوی با تقسیم عمر شورای شهربه 4مرحله اذعان کرد: متاسفانه ما در سه مرحله ی اول به واسطه ی طرز تفکر شهرداران و عدم تسلط آنان به موضوعات فنی شهرداری و شهرسازی و اداری موفقیت چندانی نداشتیم و با مشکلات عمده ای مواجه شدیم تعویض پیاپی شهرداران به همین دلیل بود.
وی ادامه داد: منتها در دوران شهردار فعلی با تسلطی که ایشان به اداره شهرداری دارد خیلی از مشکلات را حل کرده اما این بدین معنا نیست که شهرداری شال اصلاً مشکلی ندارد.
ولی شهرداری شال در مسیر صحیح خدمت است.
این مسئول در ادامه به مشکلات و تنگناهای موجود برسر راه شورا اشاره و تصریح کرد: اصلی ترین معضل شوراها ، عدم تخصصی بودن اعضای آنها است.
و افرادی وارد شورا می شوند که هیچ گونه تخصصی ندارند.
شوراها غالباً نسبت به قوانین شورای شهر بی اطلاع هستند.
موسوی افزود:مشکل دوم که گاهاً مشاهده می شود به شوراها با یک نگاه خاص از طرف مسئولین فرادست است و از طرف دیگر شوراها پاسخگوی افکار عمومی مردم از پائین هستند از سوی دیگر با دید قهرآمیز یا حذف گرایانه از طرف مسئولین مافوق به آنها نگاه می شود.
در این پارادوکس نتیجتاً منجر به سرخوردگی شده و در اواخر عمر هر شورا گریبانگیر غالب شوراهاست.
وی در جواب خبرنگار صبح قزوین مبنی بر عدم سکونت مسئولین در شهر تصریح کرد: هر مسئولی مافوقی دارد و معمولا مافوق ها هستند که تعیین می کنند کما اینکه ما هم همشهری مشغول به کار در سازمان های مختلف نداریم و نکته بعد اینکه خیلی سخت است همشهری در شهر خودش با انتظار گاهاً بسیار فراتر از قانون مواجه می شود و غالباً همشهریان از قبول مسئولیت در شال گریزانند.
موسوی در پاسخ به آری یا نه در شرکت در دور بعدی شورا گفت: من هیچ چیزی را قطعاً آری یا نه نمی گویم کما اینکه گاهاً پذیرفتن مسئولیت گریزی از آن نیست اما به دلیل شرایط جسمی بعید می دانم در این دوره شرکت کنم.
اما اگر فرمانداری در شال مستقر شود قطعاً نمی آیم چون هدفی که در ذهنم بوده محقق خواهد شد.
وی در پایان اذعان کرد:از تمام همشهریانم تقاضا دارم بنده را به خاطر تمام قصورهایم ببخشند.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان