۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت
کد خبر: ۳۳۳۷۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

پایان جام ملت های آُسیا۲۰۱۹؛

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت

امارات میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تنش‌های سیاسی را وارد ورزش کرد و باعث بوجود آمدن حواشی زیادی برای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها شد.

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، پس از مدت‌ها گمانه زنی و تلاش درباره دریافت امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که رقابت اصلی میان ۲ کشور ایران و امارات بود، رقیب ایران به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

از میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیا تا تقدیم کاپ قهرمانی به دشمن قسم خورده!

امارات متحده عربی بعد از جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ برای دومین بار میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده گرفت.

اماراتی‌ها سعی داشتند در خانه خود و با بهره بردن از امتیاز میزبانی، کاپ قهرمانی را در کنار هواداران کم تعداد خود بالای سر ببرند. با این حال این میزبانی با حواشی بسیاری رو به رو بود و گاهی اوقات اماراتی‌ها را دچار چالش‌های جدی می‌کرد.

بی اخلاقی عریان اماراتی‌ها

اولین چالشی که اماراتی‌ها در میزبانی با آن مواجه بودند بحث اسکان گردشگران مختلف از سراسر دنیا به خصوص قطری‌ها بود که به واسطه بازی‌های جام ملت‌ها آسیا ۲۰۱۹ پا به این کشور کویری می‌گذاشتند.

مسئولان امارات این بار نیز سیاست را وارد فوتبال کردند. هواداران فوتبال قطر هرگز فکرش را نمی‌کردند در فرودگاه امارات با تفتیش، بازرسی مواجه و در نهایت به کشورشان باز گردانده شوند.

اماراتی‌ها از حضور قطری‌ها چه در ورزشگاه و چه در کشورشان ممانعت به عمل آوردند که در نهایت با اعتراض قطر به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان رئیس‌ ای اف سی طی بیانیه این بار با اعمال فشار فراوان به اماراتی‌ها مجوز ورود ۲ تا ۵ خبرنگار قطری به امارات داد.

در بازی مهم و هیجان انگیز تیم‌های ملی قطر و عربستان حضور حتی یک هوادار قطری الاصل به چشم نمی‌خورد و اماراتی‌ها با پر کردن اتوبوس‌های حامل هواداران تقلبی برای تشویق سعودی‌ها روانه استادیوم‌ شدند. در نهایت قطر با بازی خوب خود عربستان مدعی را از پیش روی برداشت.

قطر تنها‌ترین تیم حاضر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود که از هیچگونه امتیاز هواداری به گونه مطلوب بهره نمی‌برد. اما در بازی یک چهارم نهایی، قطر این بار به مصاف امارات میزبانی می‌رفت که تمامی راه‌ها را به سوی این تیم بسته بود و هواداران تیم ملی امارات از هیچگونه بی احترامی به بازیکنان حریف  دریغ نمی‌کردند.

از پرتاب لنگه کفش گرفته تا هو کردن عنابی‌ها در حین پخش سرود ملی کشورشان و بی احترامی مستقیم به قطری ها، از جمله بی اخلاقی‌های زننده‌ای بود که اماراتی‌ها مرتکب شدند. عنابی‌ها این بار تیم ملی امارات را با نتیجه سنگین ۴ بر صفر از پیش روی برداشتند تا بار دیگر نشان دهند می‌توانند مدعی کسب جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ لقب بگیرند.

از میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیا تا تقدیم کاپ قهرمانی به دشمن قسم خورده!

تقدیم کاپ قهرمانی به دشمن قسم خورده!

پس از حذف تیم ملی امارات از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، تمامی آمال و آرزو‌های هواداران این تیم به حسرت تبدیل شد که نهایتا سبب شد بازی فینال از آن شور و حرارتی که انتظار می‌رفت برخوردار نباشد.

با این حال تیم ملی قطر در ادامه درخشش خود در این رقابت‌ها ژاپن نه چندان مدعی را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و کاپ قهرمانی جام ملت‌های آسیا را برای اولین بار از دستان اماراتی‌ها دشمنان قسم خورده شان، دریافت کردند. این اولین باری بود که تیم ملی قطر به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا می‌کرد.

بی میلی میزبان به پذیرایی از مهمانان!

اما در زمینه تبلیغات مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، امارات میزبان برنامه ویژه‌ای نداشت. از نظر مسافت هر چه قدر به کمپ تیم‌های حاضر در رقابت‌ها و هتل‌ها نزدیک‌تر می‌شدیم شاید چند تبلیغ روی بیلبورد‌های نصب شده در سطح شهر به صورت پراکنده مشاهده می‌شد.

هم چنین مسئولان ورزشی این کشور در جذب طرفداران برای حضور در ورزشگاه‌ها مشکلات زیادی داشتند.

اما تبلیغات امارات در زمینه بلیت فروشی و حمل و نقل رایگان به سمت استادیوم تا خدمات ویژه برای سرگرم کردن فوتبال‌دوستان، به قدر کافی هواداران را به سمت استادیوم‌ها نکشاند.

از میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیا تا تقدیم کاپ قهرمانی به دشمن قسم خورده!

اسکان تیم‌های در کمپ‌های اختصاصی به شکل مطلوبی صورت نگرفت. به عنوان مثال یک هتل برای ۳ تیم و کادر همراه در نظر گرفته می‌شد و امکان برگزاری تمرین خصوصی و بدون حضور رسانه‌ها در یک زمین چمن صورت نمی‌گرفت که تعجب همگان از جمله سرمربیان تیم‌ها را برانگیخته بود.

هم چنین به دلیل کیفیت نامطلوب زمین‌های چمن استادیوم ها، تیم‌ها امکان برگزاری تمرین پیش از بازی را نداشتند. این مسائل بسیار غیر عقلانی بود.

در میان پخش زنده تلویزیونی بازی‌ها گاهی حقوق گزارشگران ایرانی پایمال می‌شد و محل اختصاص داده شده به گزارشگران و خبرنگاران در دورترین نقطه حاضر در نظر گرفته شده بود که طبیعتا کار گزارش و نگارش خبر را سخت‌تر از حالت عادی می‌کرد.

در بحث بازار سیاه بلیت فروشی باز هم شاهد ضعف مدیریتی از طرف سران ورزشی اماراتی بودیم. چرا که افرادی سودجو سعی می‌کردند با خرید بلیت‌ها به مقدار انبوه و فروش آن‌ها با هزینه‌های گزاف به هواداران در نزدیکی استادیوم‌های محل برگزاری بازی‌ها سود کلان کنند.

از دیگر ضعف‌های مدیریتی اماراتی‌ها می‌توان به فضای اختصاص داده شده به عبور و مرور اتوبوس‌های حامل ورزشکاران از هتل تا استادیوم اشاره کرد که به حد کافی راضی کننده نبود.

به عنوان مثال اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران در حین عبور از فضای خارج از ورزشگاه به داخل استادیوم، باید از میان هواداران ۲ تیم رد می‌شد که همین امر باعث ازدحام و برهم خوردن تمرکز بازیکنان پیش از ورود به استادیوم برای آغاز مسابقه می‌شد.

از میزبانی امارات در جام ملت‌های آسیا تا تقدیم کاپ قهرمانی به دشمن قسم خورده!

تلاش اندک اماراتی‌ها برای به دست آوردن دل گردشگران

اما از نکات مثبت میزبانی مسابقات در کشور امارات می‌توان به فضای اختصاص داده شده به توریست‌ها و گردشگران خارجی چه در هتل‌های محل اقامت و چه در استادیوم‌های ورزشی تحت عنوان" FAN ZONE" یاد کرد که موجبات تفریح افراد را فراهم می‌ساخت. البته تخفیف‌هایی در ارائه خدمات هتل و اقامت به گردشگران داده می‌شد که باز هم در مواردی حق گزارشگران ورزشی در ارائه سرویس‌های خدماتی به خوبی داده نمی‌شد.

میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با هر کم و کاستی دوازدهم بهمن ماه به پایان رسید. چیزی که از آن باقی ماند اتفاقات تلخ و شیرینی بود که در نهایت خبرنگاران و گردشگران کشور‌های مختلف آسیایی با خود به خانه بردند.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان