۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بیش از ۴هزار برنامه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین:

بیش از ۴هزار برنامه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین گفت: بیش از ۴هزار برنامه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود که تمامی دستگاه‌ها در آن مشارکت دارند و این برنامه‎ها طی کارگروه‌های مختلف رصد و تعیین شده است.

بیش از ۴هزار برنامه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زمانی سایه ابرقدرت‌های شرق و غرببر سر همه ملت‌ها بود و استبداد در لایه‌های مختلف پیچیده شده بود.

وی افزود: این ابر قدرت‌ها به خود اجازه داده‌ بودند که بعد از جنگ جهانی دوم دنیا را به دو قسمت تقسیم کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: لایه دوم از استبداد مربوط به حکومت‌های مستبدی بود که در بعضی کشورها دست نشانده بودند که خاندان پهلوی 55سال فقط و قبل از آن هم خاندان دیگر نظام شاهنشاهی بر کشور ما حکومت کردند.

این مسئول گفت: در آن زمان در باور مردم ما و در تبلیعات اینگونه عنوان می‌کردند که شاه سایه خداست و حتی در متمم قانون اساسی آوردند که سلطنت موهبت الهی است که به خاندان پهلوی عطا شده است.

با ایثار و فداکاری مردم به چهل سالگی رسیدیم
وی بیان کرد: این قانون لایه دوم استبدادی بود که سایه شومش بر ملت‌ها انداخته بود و به ویژه پس از کودتای 28مرداد نیروهایی همچون ساواک تاسیس شد و 3قدرت جهان ایران را اداره می‌کردند.

قابل ابراز کرد: ملت ما را در یک خفقان بسیار سختی قرار داده بودند و این برگرفته از الگوی استبداد فرعونی بود؛ لایه سومی که سایه استبداد را بر سر مردم افکنده بود خوانین و اربابان بودند که بر جان، مال و ناموس مردم مسلط بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: لایه چهارم استبداد درواقع جهل و بی‌سوادی بود که اسباب نوعی سوءاستفاده حکومت از ملت بود.

این مسئول گفت: انقلاب اسلامی انفجار نوری بود که تابیدن گرفت و این انقلاب ریشه قرآنی دارد و از طرفی امام خمینی (ره) جهل و تاریکی را در هم شکست.

وی تصریح کرد: در این چهل سال از انقلاب جنگ، تحریم‌ها و توطئه‌هایی را پشت سر گذاشتیم و عده‌ای از دست پروردگان غرب درصدد بودند به انقلاب ضربه بزنند، اما از آنجایی که مردم ما با دل و جان با انقلاب همراه بودند و با ایثار و فداکاری که داشتند به چهل سالگی انقلاب رسیدیم.

قابل ابراز کرد: هدایت امام راحل، ایمان و باورها و مردم سه عنصر اصلی بودند که انقلاب را حفظ کرده‌اند و امروز قدم در مسیر پیروزی چهل سالگی انقلاب اسلامی گذاشتیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امروز شعار ما "افتخار به گذشته و امید به آینده" است و افتخار ما مربوط به این است که دو کار عظیم سازندگی ایران و حفظ ارزش‌ها را جامه عمل پوشاندیم.

وی یادآور شد: تعداد دانشجویان فارغ التحصیل در زمان انقلاب 150هزار نفر بود، اما اکنون بیش از 5میلیون نفر مشغول به تحصل در کشور داریم و تعداد دانشگاه‌های کشور قبل از انقلاب 27مورد بود که امروز به 610 دانشگاه افزایش یافته است.

قابل ابراز کرد: هنر انقلاب این است که با وجود تحریم و توطئه‌ها به پیشرفت‌هایی رسیدیم که قبل از انقلاب صفر بوده است و اکنون از نرم جهانی جلو افتاده‌ایم.

رئیس شورایی هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز در حوزه هوا و فضا رتبه یازدهم را در جهان به دست آورده‌ایم و در منطقه رتبه اول را دارا هستیم و این موقعیت با کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست.

برگزاری همایش "چهار دهه انقلاب، چهار نسل حجاب فاطمی"

این مسئول افزود: بیش از 4هزار برنامه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود که تمامی دستگاه‌ها در آن مشارکت دارند و این برنامه‎ها طی کارگروه‌های مختلف رصد و تعیین شده است.

وی ابراز کرد: امسال برای اولین بار همایشی تحت عنوان "چهار دهه انقلاب اسلامی و چهار نسل حجاب فاطمی" در رو شنبه سیزدهم بهمن ماه با حضور بانوان استان و میهمانان کشوری برگزار در شبستان امیرالمومنین(ع) قزوین برگزار می‌شود.

قابل افزود: در این همایش از خانواده‌هایی که چهار نسل حجاب در آن‌ها حفظ شده تجلیل خواهد شد و کارها و فعالیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف تبیین می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: یکی از برنامه‌ها هم آغاز چهارهزار پروژه عمرانی توسط بسیج است که در استان قزوین هم به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی افزود: در ایام دهه فجر گروه‌های خدمتگذار برای خدمات به محرومین و روستاها اعزام خواهند شد و همچنین در این ایام اعزام 40کاروان از مددجویا به مشهد مقدس را خواهیم داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان