۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بیش از ۴درصد تولیدات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۴:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

بیش از ۴درصد تولیدات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۴درصد تولیدات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود، تولید ۷۰هزار تن تخم‌مرغ، ۹۲۳هزارتن شیر، ۱۷۵هزارتن گوشت مرغ و ۶۰هزارتن گوشت قرمز از جمله دستاوردهاست.

بیش از ۴درصد تولیدات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی در استان قزوین بهره‌برداری از 130طرح عمرانی - تولیدی جهادکشاورزی صورت گرفت.

فاطمه خمسه در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: امروز باتوجه به چهل سالگی انقلاب افتخار می‌کنیم که شاخص‌های بخش کشاورزی در استان که از پیشینه کشاورزی برخوردار است، پررنگ‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: امروز افتتاح نمادین ۱۳۰طرح تولیدی و عمرانی در بخش‌های مختلف و چند طرح با حضور وزیر و مسئولین استانی درحال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: افتتاح سیلوی گندم شمس آذر در بهجت آباد آبیک با ظرفیت ۳۰هزار تن، افتتاح پروژه مکانیزاسیون آبیاری تحت فشار شرکت تعاونی کشت صنعت بوی گندم، در یانس آباد آبیک از جمله این طرح‌هاست.

وی ادامه داد: پرورش ۵۰۰۰راس بز مولد(مورسیا) کشت و صنعت مگسال، در خاکعلی آبیک نیز از دیگر پروژه‌ها است، در این واحد دو هزار و ۲۰راس بز از اسپانیا به استان وارد شده که طی ماه آینده به ۴هزار راس خواهد رسید.

این مسئول اذعان کرد: طرح داربستی کردن باغات انگور در فارسیان قزوین که از طرح داربستی و سیستم آبیاری تحت فشار برخوردار است، از دیگر برنامه‌های افتتاح امروز است.

وی ادامه داد: طرح‌های۱۲۰هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار بازدار، قمیک تاکستان، کلنگ زنی فاز جدید گاوداری افق قلعه پارسیان(مهدویان) و کلنگ زنی فاز اول مجتمع گلخانه‌ای دودانگه بوئین زهرا از برنامه‌های سفر وزیر کشاورری به استان است.

خمسه عنوان کرد: بیش از 4درصد تولیدات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود، تولید ۷۰هزار تن تخم‌مرغ، ۹۲۳هزارتن شیر، ۱۷۵هزارتن گوشت مرغ و ۶۰هزارتن گوشت قرمز نیز از دستاوردهای حوزه کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: رتبه دوم انگور و اول در حوزه کشمش نیز به استان قزوین اختصاص دارد، رتبه‌دار بودن در تولید زیتون و پسته و مبارزه با آفت مگس نیز در پرونده کشاورزی استان موجود است.

رئیس سازمان کشاورزی استان درپایان گفت: در قزوین ۴۴۰هزار تن ذخیره سازی غلات وجود دارد و استان‌های زنجان و البرز در سیلوهای استان ذخیره سازی می‌کنند.

در ادامه عبدالمحمد زاهدی در حاشیه این دیدار اظهار کرد: قزوین باید به عنوان یک مزیت در کشور به شمار آید، چراکه از امکان و ظرفیت مناسبی برای تولید برخوردار است.

وی ادامه داد: توجه به سیستم آبیاری نوین و گلخانه‌ها بخشی از مشکلات کشاورزی را مرتفع خواهد کرد.

استاندار قزوین گفت: در بخش وام‌های کشاورزان مشکلاتی وجود دارد که نیازمند رسیدگی است، البته نمایندگان در مجلس پیگیر موضوع هستند.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان