۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کنار گذاشتن افراد کاربلد از آفت‌های اصلی نظام است
کد خبر: ۳۳۳۶۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در قزوین:

کنار گذاشتن افراد کاربلد از آفت‌های اصلی نظام است

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: احراز پست به کسانی که شایستگی پست را ندارند و کنار گذاشتن افراد کاربلد از آفت‌های اصلی نظام است.

کنار گذاشتن افراد کاربلد از آفت‌های اصلی نظام است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سید هاشم آیت الله حسینی بوشهری امروز(چهارشنبه) در همایش فجرآفرینان فاطمی سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آنچه موضوع جلسه است در راستا اهداف فاطمی و بیان کارکردهای شاگردان مکتب فاطمی است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ملت ایران همه ساله در آستانه دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند، اما امسال متفاوت تر از سال‌های گذشته دیدیم که دشمن سخت به هراس افتاده و درنظر داشت که تمام ساز و کار خود را به کار گیرد که در کشور ما این اتفاق صورت نگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بیان کرد: همه اصناف و مجموعه‌ها کارکرد خود درباره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند اگر ما بخواهیم کارکرد روحانیت را در طول تاریخ انقلاب عنوان کنیم به ساعت محدود نخواهد شد.

بوشهری ابراز کرد: درطول تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره دو جبهه حق و باطل وجود داشته است؛ جبهه حق خود را وقف راه دین خدا و انبیاء الهی کرده و جبهه دیگر که در مقابل این جبهه برای شکست قداست دینی و همواره در صدد ریشه کن کردن دین و آرمان‌ها و باورهای دینی گام برداشته است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن می‌فرماید جبهه مومنان و خداپرستان جبهه‌ای است که در مسیر دین خدا حرکت و مبارزه می‌کنند، اما جبهه دوم خود را وقف طاغوت کرده و مبارزه می‌کنند.

وی ابراز کرد: اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم جای شکر دارد، اما نمی‌توانیم کار را پایان یافته تلقی کنیم چراکه انقلاب تازه به بلوغ رسیده و نیازمند آغاز یک حرکت جدید است.

مسئولین باید ارزش‌های معنوی انقلاب را حفظ کنند
این مقام مسئول تصریح کرد: دشمن تازه انقلاب ما را شناخته و به نقش روحانیت پی برده است و بیش از گذشته مراقب رفتار و برنامه‌ریزی ماست، بنابراین باید بیش از گذشته خود را آماده مقابله با مسائل سازیم.

وی اذعان کرد: مبلغین باید درعرصه‌های مختلف رسالات الهی کار کنند و جز خدا از کسی پروا ندارند و کسانی که در جبهه حق هستند باید در مسیر الهی تبلیغ کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: روحانیت همواره در صحنه‌های مختلف از جنگ و عرصه‌های دیگر حضور داشتند و به طوری که آمار که تعداد شهدای روحانیت از تعداد شهدای اصفاف بیشتر است.

وی تصریح کرد: روحانیت تنها اهل شعار و دعوت نیست و تنها یک راهنمای خشک و خالی نیست بلکه هرجا احساس شده حضور داشتند و نه تنها در گفتار بلکه در رفتار هم شاخص‌های جامعه روحانیت را رعایت کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: جامعه روحانیت اهل بصیرت، صبر و استقامت هستند، چون صحنه را خالی نمی‌کنند مردم هم در صحنه می‌مانند وای بر روزی که هادیان بصیرت صحنه را خالی کنندآن وقت دیگر کسی در صحنه باقی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: امیرالمومنین می‌فرماید اگر کسی شرایط جامعه را بشناسد غفلت نمی‌ورزد از اعلام آمادگی برای روزهایی که پیش بینی شده کوتاه نخواهد آمد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی، جهاد فرهنگی و کار تبلیغی کارنامه درخشان جامعه روحانیت است.

وی با اشاره به اینکه نقش هدایتگری جامعه نقش برجسته‌ای در طول تاریخ بوده است، گفت: هرکجا ناهنجاری و بدعت در جامعه وجود داشته روحانیت به مبارزه با بدعت برخواسته‌اند.

بوشهری اذعان کرد: روحانیت نه در انقلاب و قبل از آن بعد مبارزانی داشته و با حاکمان و ستمگران در طول تاریخ در افتاده و شکنجه شده‌اند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قبل از پیروزی انقلاب شخصصیت‌های زیادی از جامعه روحانیت شکنجه شده و به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: شایسته مردم نیست که در این شرایط سخت اقتصادی قرار گیرند، اما دشمنان ما حتی یک روز هم به فرصت ندادن تا درست نفس بکشیم.

بوشهری تصریح کرد: ما در کشور خود نهضت‌های مختلفی مشروعیت، تنباکو و ملی شدن صنعت نفت را داشتیم، اما هیچ کدام به شکل این نهضتی که امروز با آن مواجه هستیم نبوده است.

وی بیان کرد: باید تاریخ را یک بار دیگر تاریخ را مطالعه کنیم که چه شد که روحانیت بعد از پیروزی این ملت به کار جانبی و فرعی پرداخت و از رهبری به نهضت سرباز زد و کار را به دست دیگران سپرد.

این مسئول ابراز کرد: ما دیدیم که نهضتی که روحانیت پرچمدار آن بود به پیروزی رسید؛ هنوز هم برخی از شهدای دفاع مقدس روحانیت هستند و این نشان می‌دهد هنوز حرکت شهادت در بین روحانیت پایان راه نرسیده است.

روحانیت تنها اهل شعار و دعوت نیست
نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت در همه عرصه‌های مختلف جنگ، سازندگی و حضور داشته و تنها باید دیدبانی کنیم.

وی اذعان کرد: امروز مشکلات معیشت مردم مشکل جانکاهی برای روحانیت است، امروز بسیاری از روحانیت خودشان مشکل دارند اما در برابر مشکلات مردم احساس ناراحتی بیشتری می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: گرچه دشمن بیرونی به ما مجال نداده و برخی بر علیه کشور ما برنامه‌ریزی می‌کنند، اما خیلی از مسائل در کشور ما قابل فناست.
 
بوشهری تصریح کرد: روحانیت این انتظار دارند هرچه سهم دشمن است را هم ما می‌پذیریم هم مردم اما آنچه سهم دشمن نیست مسئولان پای کار بایید اگر می‌خواهید این انقلاب بماند.

وی اذعان کرد: امروز فضای مجازی علی رغم مزایای درستی که داشته به عنوان یک آفت در مسائل بسیاری را به وجود آورده است،  امروز ملت ما از مسئولین انتظار دارند ارزش‌های معنوی انقلاب را حفظ کنند.

بوشهری ابراز کرد: روحانیت اگر می‌خواهند سهمی در استمرار و آینده انقلاب داشته باشتد کمربند خود را محکم کنند و در این 4مورد حساسیت از خود نشان دهند، چراکه بی تفاوتی نسبت به آن‌ها سبب افول دولت‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: زایل ساختن اصول یعنی اهمیت ندادن به کارهای اساسی و اصلی نظام، مطرح کردن مسائل فرعی و حاشیه‌ای، نادیده گرفتن مسائل مردم، احراز پست به کسانی که شایستگی پست را ندارند و کنار گذاشتن افراد کاربلد از آفت‌های اصلی نظام هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان