۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ۵فیلم منتخب "جشنواره فجر" در مدارس محروم اکران می‌شود
کد خبر: ۳۳۳۶۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۶ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

۵فیلم منتخب "جشنواره فجر" در مدارس محروم اکران می‌شود

اکران فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۳تا۱۷بهمن ماه است که شامل فیلم‌های"لکنت، پاستوریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان" می‌شود.

۵فیلم منتخب "جشنواره فجر" در مدارس محروم اکران می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ امیر ملاحسنی ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد استان قزوین درباره فیلم‌های فجر اظهار کرد: از 12تا 22بهمن اکران فیلم‌های فجر را در سینما مهتاب قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: 5فیلم در طرح سیمرغ و پروانه‌ها وجود دارد که برای مدارس محروم درنظر گرفته شده که به صورت رایگان از سوی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی پوشش داده می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد استان قزوین با بیان اینکه این 5فیلم در ساعات صبح اکران می‌شود، افزود: اکران این فیلم‌ها از 13تا17بهمن ماه است که شامل فیلم‌های"لکنت، پاستوریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان" است که فیلم‌های برتر حوزه کودک و نوجوان هستند.

وی گفت: برای بعدازظهرها هنوز فیلم‌های منتخب استان‌ها اعلام نشده که به محض اعلام اطلاع رسانی می‌شود که 11 تا14 فیلم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو خواهد بود و هر فیلم بین دو تا سه سانس پخش می‌شود.

مدیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در استان قزوین بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند بلیت‌ها را از سامانه قزوین تیکت به صورت الکتریکی و از سینما مهتاب و فروشگاه سه ستاره به صورت حضوری تهیه کنند که مبلغ هر بلیت 10هزار تومان است که در صورت تهیه پک بلیت‌ها 8هزارتومان عرضه می‌شود.

جشنواره موضوعی قرآن کریم در اقبالیه برگزار می‌شود
شهریار پرهیزگاری در ادامه این نشست ضمن تبریک فرار رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف ما بیشتر دستاوردهای ارزشی، فرهنگی، حماسی و انقلابی است.

وی افزود: به استقلال و امنیتی که نتیجه انقلاب ما بود بسیار ارزشمند است و دستاوردهایی که از جنس علم و فناوری‌ها بوده بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قزوین گفت: رسانه‌ها باید این دستاوردها را برای نسل جوان بپردازند و رسانه‌ها و فضای مجازی و دستاوردهای فرهنگی و نرم افزاری را تبیین کنند.

این مسئول عنوان کرد: به ویژه باید به دستاوردهای چهل ساله در استان قزوین پرداخته شود و با توجه به سیاه نمایی استکبار، این ایام می‌طلبد که رسانه‌ها ارزش‌های انقلاب را به خوبی نشان دهند و پاسخ‌های واقعی و قانع کننده برای نسل جوان داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطالب باید طوری بیان شود که بحث اغنایی داشته باشد و رسانه‌ها هنرمندانه قلم بزنند و امروز رسالت رسانه‌ها سنگین‌تر است که باید احساس مسئولیت داشته باشند.

پرهیزگاری افزود: متاسفانه مشکلات اقتصادی بر دستاوردهای فرهنگی سایه انداخته و خانواده‌ها را دچار چالش کرده است که باید با پرداخت مناسب این فضا را مطلوب‌تر کرد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قزوین تصریح کرد: در حوزه امور فرهنگی علی رغم مشکلات مالی و اعتبارات محدود، اما ما از حجم برنامه‌ها کم نکردیم.

وی یاداور شد: امسال توانستیم محور برنامه‌ها را به مناطق محروم و روستایی ببریم و جشنواره موضوعی قرآن را به شهرستان‌ها اولویت دادیم و دبیرخانه را در شهر اقبالیه قرار دادیم که استقبال خوبی از جشنواره شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان