۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین باید با وحدت مردم و مسئولان، همه در صحنه باشیم/ اروپا اگر بدتر از آمریکا نباشد، بهتر نیست
کد خبر: ۳۳۳۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۲:۹ ↗ لینک کوتاه

آیت‌الله جنتی:

باید با وحدت مردم و مسئولان، همه در صحنه باشیم/ اروپا اگر بدتر از آمریکا نباشد، بهتر نیست

رئیس مجلس خبرگان گفت: باید با وحدت از مواضع انقلاب و امام دفاع کرده و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.

باید با وحدت مردم و مسئولان، همه در صحنه باشیم/ اروپا اگر بدتر از آمریکا نباشد، بهتر نیست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز پنجشنبه 27 دی ماه در نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان در دور پنجم با کمیسیون‌های داخلی این مجلس با  تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مصیبتی برای مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فردی ارزنده و فقیهی وارد به مسائل اصولی و فقهی بودند که به تربیت مجتهد پرداختند و فعالیت‌های گوناگونی داشتند.

آیت‌الله جنتی، بیماری آیت‌الله مومن را واقعه‌ای تلخ برای مجلس خبرگان و شورای نگهبان دانست و افزود: متأسفانه حال‌شان رضایت‌بخش نیست؛ هوشیاری خیلی خوبی ندارند، اما جهات دیگر ایشان مناسب است و امیدواریم هرچه زودتر شفا پیدا کنند.

رئیس مجلس خبرگان به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان برای حذف اسلام و حکومت اسلامی کمر بسته‌اند و ما هم باید هوشیار باشیم و نقشه‌های آنان را رصد و خنثی کنیم. باید با وحدت و انسجام مردم و مسئولان، همه در صحنه باشیم و از مواضع انقلاب و امام دفاع کرده و دستاوردهای انقلاب را به رخ بکشیم.

جنتی ادامه داد: باید دستاوردها را به رخ بکشیم، دشمن و حتی بعضی از دوستان باورشان نمی‌شد که انقلاب با این همه دشمنی و توطئه‌ها به چهل سالگی برسد، اما به لطف خدا خوشبختانه توطئه‌ها خنثی شد و این وظیفه ماست که در جنگ روانی دشمن فعالانه ایفای نقش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به فکر مسائل نظامی نیست، گفت: اکنون فتنه آنها این است که افکار عمومی را از طریق رسانه‌های پارسی زبانی که دارند سمپاشی و مردم را ناامید و بدبین کنند، اما ما باید کمر همت بسته  و حرف های خود را بزنیم و دستاوردهای معنوی انقلاب را بگوییم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستاوردهای معنوی انقلاب از دستاوردهای مادی بیشتر است، افزود: انسان‌سازی، هدایت مردم و زنده کردن اسلامی که فراموش شده بود جزو دستاوروهای معنوی انقلاب است؛ مردم از اسلام بریده بودند و همه هم و غمشان ملحق شدن به تمدن غرب بود، اما در این موقعیت انقلاب اسلامی قرآن را زنده کرد.

جنتی ادامه داد: انقلاب اسلامی نسلی که رو به فساد می‌رفتند یا از طریق رژیم شاهنشاهی فساد به آنها القا می‌شد، نجات داد و یک تحول عجیب باورنکردنی از جوانان این چنینی به وجود آورد که شهادت طلب، جانباز و آزاده شدند و دستاوردهای معنوی انقلاب اولین و بالاترین و بهترین دستاورد بود.

وی تاکید کرد: پیامبر در موقع جهل و جاهلیت توحید را آورد و ابوذرها ساخت و امام هم مردم را ساخت و آنها را برای سرکوب دشمنان آماده کرد و عزت و اقتداری به وجود آوردند و مومنان عزیز شدند و هیهات من الذله حسین را زنده کردند و به مردم گفتند زیر بار ذلت نروید و اینها دستاوردهای کمی نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستاوردهای مادی انقلاب زیاد است، تاکید کرد: اهمیت اصلی انقلاب این بود که آخرت را برای مردم ساختند و آنها را برای ملحق شدن به شهدا آماده کردند و اگر امروز جنگی اتفاق بیفتد جوانان آماده جهاد و شهادت هستند.

جنتی با بیان اینکه دستاوردهای دستاوردهای انقلاب باید از رسانه ها و صداوسیما و تریبون‌های نماز جمعه گفته شود، گفت: هرچند مردم در فشار معیشت هستند و باید تمام همت خود را بگماریم و اگر نمی‌توانیم آن‌ها را حل نهایی کنیم حل نسبی شود.

وی با بیان اینکه دولت از هزینه‌های جاری خود بکاهد، افزود: دولت باید هزینه‌های زائد خود را کم کند و اموال فراوان خود را بفروشد و می‌تواند با صرف آن برای مردم بخشی از مشکلات را حل کند، آقای روحانی دیروز حرف‌های خوبی در این زمینه زد، ولی اگر همه آنها را عمل کند خوب است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود مشکلات نباید از نظام و انقلاب ناامید شویم و این مشکلات نباید همراهی با نظام و انقلاب و حضور در صحنه‌ها را از بین ببرد و اگر دشمن ضربه می‌زند ما باید ضد ضربه را به آن وارد کنیم.

جنتی گفت: به فرمایش رهبر انقلاب آمریکا در حال افول است و نباید کسی با خیال نجات به آمریکا دل ببندد؛ مگر آمریکا به کدام بیچاره و کشور ضعیفی کمک کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا در سوریه و عراق شکست خورد و ذلتی از این بالاتر نیست که رئیس جمهور آنها باید با چراغ خاموش به عراق بیاید و با ترس و لرز برود و یک نفر به پبشواز او نیاید و این‌گونه ذلیل شدند.

جنتی با اشاره به حماسه اربعین گفت: در حرکت اربعین مسئولان و مردم باهم برادرانه راه می‌روند و وحدت کلمه پیدا می‌کنند و این اوج عزت است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و ادامه برجام با اروپایی‌ها افزود: بعضی به خیال اینکه اروپایی‌ها بهترند و می‌توانند به آنها تکیه کنند به آنها دل بسته‌اند، اما آنها یا بدترند یا اگر هم بدتر نباشند بهتر نیستند؛ آنها امروز و فردا می‌کنند؛ در چنین شرایطی دل به اروپا بستن سفاهت می‌خواهد؛ همین فرانسه از منافقین حمایت می‌کند و آنها را بر ضد ما تقویت می‌کند.

رئیس مجلس خبرگات رهبری تاکید کرد: رهبری گفتند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما هم پاره می‌کنیم، اما باید از مسئولان گله کرد که چرا این کار را نکردید.

جنتی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای دوطرفه است، گفت: فضای مجازی می‌تواند فرصتی باشد که از تهدید به دست آمده است و می‌تواند به نفع انقلاب و اسلام و مملکت استفاده شود.

وی ادامه داد: وقتی رادیو و تلویزیون آمده بود، عده‌ای می‌گفتند مردم را بی دین می‌کند، اما بعد دیدیم از رادیو تلویزیون می‌شود بهترین استفاده را کنیم و فضای مجازی هم این چنین است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: می‌توانیم از تهدید فضای مجازی به نفع انقلاب و اسلام استفاده کنیم و این یک حرکت جهادی می‌خواهد و با پشت میز نشستن و اداری کار کردن انجام نمی‌شود.

جنتی تاکید کرد: باید مانند سال ۵۷ حرکت کرد و حرکت۵۷ باید همیشگی باشد و همت کنیم تا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برسانیم.

گفتنی است  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بررسی مسائل مربوط به فضای مجازی در جلسه امروز مجلس خبرگان حضور داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان