۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستا در دهه فجر آغاز می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستا در دهه فجر آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر ۷ روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد و کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستای دیگر نیز انجام خواهد شد.

عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۲ روستا در دهه فجر آغاز می‌شود
اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در سال 1396 مصرف گاز خانگی در شش ماهه دوم نسبت به شش ماهه اول سال 32 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با رعایت نکات بسیار ساده همچون رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد، پوشیدن لباس گرم در فصل زمستان، استفاده از پرده‌های ضخیم و وسایل گازسوز استاندارد متناسب با فضای محیط، شاهد کاهش چشمگیر مصرف گاز طبیعی خواهیم بود.

مديرعامل شركت گاز استان قزوين تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 3 میلیارد و 483 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که از این مقدار، یک میلیارد و 340 میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و واحدهای صنعتی عمده و جزء مصرف شده است و مابقی یعنی 2 میلیارد و 143 میلیون متر مکعب در نیروگاه شهید رجایی مصرف شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه میزان مصرف انرژی به ویژه گاز طبیعی توسط مشترکین خانگی از میانگین جهانی بالاتر است، به گونه‌ای که کشور ما بیشتر از کشورهایی همچون انگلیس و ژاپن گاز مصرف می‌کند.

مفرد بوشهری اضافه کرد: این درحالیست که باید گاز را به سمت صنایع سوق دهیم و زمینه ساز رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور شویم.

اتصال ۷ روستای قزوین به شبکه سراسری گاز در دهه فجر
وی بیان کرد: از مشترکین گاز استان درخواست می‌شود با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از این نعمت الهی و رعایت نکات صرفه جویی این شرکت را در مسیر استمرار تحویل گاز به همه بخش‌های خانگی، صنعتی و نیروگاهی یاری رسانند.

مديرعامل شركت گاز استان قزوين تصریح کرد: شرکت گاز استان با انجام تعمیرات دوره‌ای و انجام پیش بینی‌های لازم، آمادگی کامل برای استمرار گازرسانی به تمامی مشترکین در سراسر استان را دارد.

وی عنوان کرد: هم اکنون 100درصد خانوارهای شهری و 84درصد خانوارهای روستایی در قالب 25 شهر و 470روستا به شبکه سراسری گاز متصل هستند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به ورود گاز در سال 1396 به مناطق الموت و طارم، این دو منطقه جزء اولویت‌های اصلی گازرسانی به بخش‌های روستایی برای شرکت گاز است و امیدواریم تا پایان سال آینده تعداد قابل توجهی از روستاهای واجد شرایط این دو منطقه گاز دار شوند.

وی عنوان کرد: در سال جاری بعضی پروژه‌های گازرسانی با مشکلاتی مواجه شدند که خوشبختانه با تمهیدات دولت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته موانع رفع و روند گازرسانی به روستاها با سرعت خوبی در حال انجام است.

مفرد بوشهری در ادامه با اشاره به میزان مصرف گاز نیروگاه شهید رجایی گفت: ۲میلیارد و 143 میلیون مترمکعب در 8 ماهه امسال به نیروگاه شهید رجایی به عنوان بزرگترین مصرف کننده گاز استان تحویل شده است.

وی تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی در سال 1396 ، 2میلیارد و 121 میلیون متر مکعب گاز تحویل شده است که این مقدار نسبت به سال شروع دولت یعنی سال 1392 افزایش 141 درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه بیان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال 7 روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد و کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 32 روستای دیگر نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: هم‌اکنون عملیات اجرایی گازدارشدن 26 روستای استان نیز در دست اقدام است که سال آینده گازدار خواهند شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان