۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیش از ۳۳۰مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند
کد خبر: ۳۳۲۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۱ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان:

بیش از ۳۳۰مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: طی شش ماهه امسال بیش از ۳۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین که در مناطق محروم استان ساکن هستند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

بیش از ۳۳۰مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند
سید مرتضی دهقانی حسین آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد ارائه خدمات به مددجویان در مناطق محروم است.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از 330نفر از مددجویان ساکن در این مناطق از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال و خودکفایی و کسب درآمد خانواده بهره‌مند شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ‌منظور ارتقاء سطح دانش مهارتی مددجویان ارائه می‌شود، افزود: کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های تابلو فرش، پرورش ماهی، خیاطی، چرم دوزی، رایانه و آرایشگری اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین، اذعان کرد: 129 نفر از افراد آموزش دیده در مناطق محروم، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

وی ادامه داد: سیاست توانمندسازی مددجویان با رویکرد رفع محرومیت و ارتقای وضعیت معیشتی مددجویان اجرا می‌شود تا مددجو با رسیدن به توانمندی اقتصادی، نیازی به کمک دیگران نداشته باشد.

دهقانی گفت: ارائه بسته تشویقی و حمایتی ویژه کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال زایی می کنند رویکردی است که با جدیت دنبال می شود و هر کارفرما می تواند به ازای اشتغال هر مددجو 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کند.

این مسئول ابراز کرد: کمیته امداد برای دو سال حق بیمه کارفرما را برای مددجویان بکارگیری شده پرداخت می کند که این امر پیش از این تنها برای واحدهای تولیدی بود، اما در حال حاضر واحدهای کوچک تولیدی و حتی مغازه‌ها نیز برای بیمه مددجویان بکارگیری شده از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآورشد: اشتغال مددجویان گام جدی در توانمندسازی است چراکه زمینه ارتقای معیشت و کاهش وابستگی انها را فراهم می کند و این گام در سایر ابعاد زندگی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان