۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایده پرندگان زینتی ۱۶نفر را شاغل کرد/ بازار فروش ما به تهران و تبریز رسیده است
کد خبر: ۳۳۲۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

کارآفرین بسیجی در مصاحبه با صبح قزوین:

ایده پرندگان زینتی ۱۶نفر را شاغل کرد/ بازار فروش ما به تهران و تبریز رسیده است

فعال حوزه پرندگان زینتی گفت: ایده فعالیت در زمینه پرورش و فروش پرندگان زینتی با سرمایه اندک از شهریورماه سال جاری برای ۶نفر به طور مستقیم و بیش از ۱۰نفر به طورغیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

ایده پرندگان زینتی ۱۶نفر را شاغل کرد/ بازار فروش ما به تهران و تبریز رسیده است
مصطفی بهرامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره انگیزه آغاز فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: به همراه تعدادی از دوستان بسیجی خود زمانی که شرایط بیکاری و نبود زمینه اشتغال را در حوزه دولتی مشاهده کردیم، ایده آغاز فعالیت اقتصادی و اشتغال‌زایی به ذهنمان رسید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از دوستان لیسانس کشاورزی و چند سال تجربه در زمینه طیور داشت، فعالیت در زمینه پرورش و فروش طیور و دسته‌ای از پرندگان زینتی که دامنه سود خوبی دارند را با سرمایه اندک اولیه 7میلیون و وام 15میلیونی سپاه از شهریورماه سال جاری آغاز کردیم.

این بسیجی فعال در زمینه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: پس از حمایت‌های سپاه و دریافت تسهیلات، دستگاه تبدیل تخم مرغ به جوجه و مرغ‌های زینتی از جمله مرغ عشق، فنچ و طوطی خریداری شد و تقسیم کار صورت گرفت، به طوری که 2نفر در نگهداری و تولید فنچ، یک نفر بخش طوطی و یک نفر دیگر نیز مرغ‌های زینتی کار را شروع کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به مهم بودن فروش و بازار فروش، مغازه‌ای در بازار پرنده فروشان قزوین اجاره کردیم و یکی دیگر از دوستان مسئولیت آن را به عهده دارد و تولیدکنندگان پرنده‌ها را در این مغازه قرار داده و سود فروش بین آنها تقسیم می‌شود.

بهرامی ابراز کرد: با وام اخذشده برای 6نفر به طور مستقیم و بیش از 10نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است، عده‌ای تخم‌مرغ و برخی نیز جوجه‌های خاص خود را در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی گفت: با درنظرگرفتن وسعت کار و دامنه فروش که کارگاه‌ها به صورت شهری است و پرورش‌ها در خانه انجام می‌شود، چراکه کمترین هزینه اولیه و بیشترین بازدهی نسبت به هزینه هدف ما بود و برای همین نیز این شغل انتخاب شد.

این کارآفرین بسیجی عنوان کرد: پرورش پرنده‌های زینتی در منزل نیز امکانپذیر است و به طور مثال فرد می‌تواند جوجه طوطی را خریداری کرده و پس از بازه زمانی کوتاه 20تا 25 روز آن را برای فروش و سوددهی آماده کند.

وی درباره بازدهی این فعالیت بیان کرد: فعالیت مدت کوتاهی است که آغاز شده و در مرحله تثبیت و باربری قرار دارد و هنوز به سوددهی نرسیده، اما در همین مرحله نیز کار خوب و رضایت بخش است.

بهرامی ادامه داد: در مرحله تثبیت عرصه‌ها را شناسایی کرده، دوره‌های آموزشی گذاشته شده، حتی تبلیغ صورت گرفته تا علاقمندان از ما جوجه خریداری کرده و پس از پرورش به خود ما فروخته و سود خود را دریافت کنند و با این کار درآمدهای خانگی و چرخه فروش ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: از فروردین گسترش کار به بازار تهران، زنجان و کرج و پخش در دستور کار ما قرار دارد تا با سرمایه اندک اشتغال بیشتری ایجاد شود، البته هم اکنون پخش به صورت محدود به بازار تبریز انجام می‌شود.

فعال بخش پرندگان زینتی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه فعالیت طیور ابراز کرد: مدتی است شهرداری درنظر دارد که بازار پرنده فروشان را از مکان فعلی منتقل کند و بحث تعطیلی، جمع‌آوری و انتقال این بازار مطرح است و همین امنیت شغلی فعالیت این عرصه را کاهش داده است.

وی عنوان کرد: کاهش امنیت شغلی فعالین بازار پرنده آنها را نسبت به آینده این شغل با مشکل مواجه می‌کند؛ چراکه اطمینان ندارند در ماه‌های آینده امکان ادامه فعالیت دارند یا نه، افزایش امنیت شغلی برنامه ریزی کلان را امکانپذیر می‌کند.

بهرامی در پایان گفت: ایجاد و افزایش امنیت شغلی در راستای گسترش حوزه کاری و برنامه ریزی کلان می‌تواند کمک قابل توجهی برای تمام فعالان بازار پرنده باشد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان