۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رسانه‌ها صادقانه پیشرفت‌های ۴۰ساله انقلاب را بیان کنند/ روایت زندگی آیت‌الله شالی در نمایش "فرزند بهشت"
کد خبر: ۳۳۲۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین:

رسانه‌ها صادقانه پیشرفت‌های ۴۰ساله انقلاب را بیان کنند/ روایت زندگی آیت‌الله شالی در نمایش "فرزند بهشت"

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با تاکید برلزوم بیان صادقانه پیشرفت‌های ۴۰ ساله انقلاب در رسانه‌ها گفت: امروز وجود مشکلات در کشور قابل اغماض نیست، اما این نگاه که فقط به مشکلات بپردازیم از انصاف به دور است چراکه دستاوردهای انقلاب بسیار پررنگ است.

رسانه‌ها صادقانه پیشرفت‌های ۴۰ساله انقلاب را بیان کنند/ روایت زندگی آیت‌الله شالی در نمایش "فرزند بهشت"
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید انبارلویی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این اداره کل که با محوریت برنامه ریزی جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در هر حوزه ای پتانسیل بالایی دارد، این استان از پنج دهه گذشته از نظر پتانسیل تاریخی دارای قدمت بالایی است، اما به آن خوب پرداخته نشده و در اطلس کشور جایگاه میراث فرهنگی قزوین دیده نشده است.

وی افزود: استان قزوین از لحاظ صنعتی، موقعیت کشاورزی، وجود شخصیت‌ها و مفاخر هنری و علمی و سیاسی و تاریخی است، اما این پتانسیل‌ها در سطح کشور کمتر مورد پرداخت قرار گرفته و استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر ناشناخته مانده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید قزوین اذعان کرد: این کنگره حاصل تلاش زحمات چندین ساله همه مسئولان بود که ظهور این تلاش‌ها در این پنج اجلاسیه بود و یک الگوی ملی نشان داده شد که همه مسئولان استانی کار منسجمی انجام دادند که در طراز خود در کشور نمونه خوبی بود.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا حاصل همدلی همه مسئولان استان بود، اذعان کرد: این همدلی می‌تواند مبنای همه مشکلات و مدیریت‌ها قرار بگیرد و برگزاری کنگره شهدا با ۵ اجلاسیه یک افتخار برای استان قزوین بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین یادآور شد: انقلاب اسلامی کاملا متعلق به مردم است و طی ۴۰ سال گذشته مردم صاحب اصلی آن بودند، تحریم برای ما واژه جدیدی نیست و طی ۴۰ سال گذشته ما تحت فشار و تهدید و بحران قرار داشتیم تا در سازندگی و توسعه کشور دچار عقب ماندگی شویم.

وی ادامه داد: در ۶۰ سال گذشته در حوزه شاخصه‌های توسعه ای در منطقه اول و در دنیا در رتبه بیستم قرار داریم، این پیشرفت‌ها در شرایطی است که ایران اسلامی دچار تحریم و جنگ بود.

انبارلویی گفت: ایران در زمان پهلوی از منظر اقتصادی جزو کشورهای جهان سوم قرار داشت و در حوزه‌های توسعه ای جزو ۶۰ کشور جهان بود، اما امروز با وجود مشکلات و تحریم‌های فراوان جزو ۲۰ کشور جهان و در بسیاری از حوزه‌های جزو چند کشور برتر جهان است، بنابراین ما دارای استعداد و ظرفیت فراوانی هستیم.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه‌ها روایت صادقانه پیشرفت‌های کشور طی ۴۰ سال گذشته است، ابراز کرد: امروز وجود مشکلات در کشور قابل اغماض نیست، اما این نگاه که فقط به مشکلات بپردازیم از انصاف به دور است.

این مسئول عنوان کرد: ۴۰ سالگی انقلاب به دلیل گذر از بزرگترین اتفاق و انقلاب قرن قابل اهمیت است، زیرا وقوع آن یک بحث است و استمرار آن با وجود همه کارشکنی‌ها نکته دیگری است.

وی اضافه کرد: صدا و سیما وظیفه دارد آنچه طی ۴ دهه گذشته در استان رخ داده در قالب‌های مختلف روایت کرده و در معرض افکار عمومی قرار دهد.

انبارلویی گفت: ضبط برنامه ای با محوریت روایت فعالیت‌های انجام شده در استان طی دوره حضور استاندارهای مختلف از استاندارها دعوت شده و در حسینیه امینی‌ها این برنامه درحال تهیه و ضبط است.

وی گفت: برنامه دیگر صدا و سیما بررسی وضعیت صنعت استان و روایت مشکلات و پیشرفت‌های این حوزه است که در این حوزه ورود پیدا کرده ایم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین ابراز کرد: در حوزه تلویزیون با سه رویکرد به ۴۰ سالگی پرداخته شده است، اولین رویکرد بیان ویژگی‌های ۴۰ سالگی انقلاب است؛ برنامه "چهلستون" و "چلچراغ" در این راستا درحال تولید است، برنامه‌های پلاک، ایران ۴۰، روزی روزگاری قزوین و کنگره سه هزار شهید قزوین، مستند زندگی شهدای مدافع حرم، سرودهای انقلابی، جزو دیگر برنامه‌های سیماست.

وی یادآور شد: برنامه‌های صبح بخیر قزوین، هم محلی، پرنیا و تیک تاک، خانه ما، جزو دیگر برنامه‌های روزانه سیماست که به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب موضوع این برنامه‌ها با موضوع انقلاب اجرا خواهد شد همچنین تاکید ما استفاده از انیمیشن‌های ایرانی در مرکز قزوین است.

این مسئول بیان کرد: پخش فیلم‌های سینمایی با محوریت انقلاب و دستاوردهای انقلاب و نگاهی به سینمای دهه ۶۰ تا پایان سال ادامه دارد، همچنین نمایش "فرزند بهشت" با محوریت زندگینامه آیت الله شالی، مستند "منادیان آزادی"، مستند " آن دو روز سخت" با موضوع حضور قزوین در انقلاب، مستند "تا همیشه ماندگار" جزو برنامه‌های رادیویی ماست.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا مهرماه سال جاری ۳۰گزارش خبری پخش شده و ۲۰ گزارش خبری هم تولید شده که تا پایان سال پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان