۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حمایت ۱۷هزار حامی قزوینی از ۱۶۴۵یتیم/ ۲۶۴طرح اشتغال‌زایی اجرایی شد
کد خبر: ۳۳۱۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۶ ساعت: ۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیته امداد استان اعلام کرد:

حمایت ۱۷هزار حامی قزوینی از ۱۶۴۵یتیم/ ۲۶۴طرح اشتغال‌زایی اجرایی شد

رئیس کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری در استان قزوین ۱۷ هزار و ۸۰۹ حامی در قالب طرح اکرام ایتام حمایت از هزار و ۶۴۵ یتیم را بر عهده دارند.

حمایت ۱۷هزار حامی قزوینی از ۱۶۴۵یتیم/ ۲۶۴طرح اشتغال‌زایی اجرایی شد
مجید مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از شش میلیارد و 449 میلیون تومان در قالب کمک‌های موردی به خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان پرداخت شده است.

وی افزود: کمک‌های موردی بر اساس نیازهای مددجویان و برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، فرهنگی، تحصیلی، درمانی و جهیزیه آنها پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هفت هزار و 333 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین درشش ماهه نخست سال‌جاری از کمک‌های موردی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: با پرداخت کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت و افراد مستمند استان قزوین درصدد هستیم تا از بروز مشکلات و گرفتاری‌ برای خانواده‌ها، جلوگیری کرده و وضعیت زندگی‌شان را بهبود دهیم.

رئیس کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: مناطق محروم استان قزوین دارای ضریب محرومیت شش، هفت و هشت هستند که کمیته امداد همواره خدمات مطلوبی را به مددجویان ساکنان در این مناطق ارائه می‌کند. 

وی ابراز کرد: مددجویان ساکن در مناطق محروم به دلیل دور افتادگی و نبود امکانات کافی مناسب و شایسته همواره با مشکلات بسیاری روبرو هستند که تلاش داریم با ارائه خدمات مختلف به آنها کمک کنیم.

مومنی یادآور شد: طی شش ماه سال جاری حدود یک میلیارد و 271 میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کمک موردی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از محل کمک‌های موردی به چهار هزار و 337 مددجو کمک معیشت پرداخت شده است، افزود: پرداخت کمک معیشت به مددجویان با هدف رفع مشکلات ضروری آنها است تا بتوانند نیازهای اساسی زندگی خود را تأمین کنند.

اعزام 919 مددجو به اردوهای فرهنگی

این مسئول با اشاره به اینکه به هزار و 48 بیمار خاص تحت حمایت به صورت موردی مساعدت شده است، بیان کرد: هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب العلاج تحت حمایت بسیار سنگین است که از طریق کمک‌های موردی کوشش می‌کنیم مشکلات آنها را به حداقل برسانیم.

وی یادآورشد: از محل کمک‌های مردمی به 214 مددجو برای رفع مشکلات مالی، به 632 مددجو برای تأمین لوازم زندگی، به 267 دانش آموز برای تامین هزینه های تحصیلی، به 73 نوعروس تحت حمایت برای تأمین جهیزیه، به 42 مددجو برای تأمین مسکن مناسب و به 443 مددجو نیز برای رفع سایر گرفتاری‌هایشان کمک شده است.

این مسئول بیان کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی و آموزشی است که طی شش ماهه نخست سال جاری 919 مددجوی تحت حمایت شهرستان قزوین به اردوهای فرهنگی اعزام شدند.

وی با اشاره به نیازهای مختلف فرهنگی مددجویان عنوان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت و همچنین ارائه مشاوره های فرهنگی برای مددجویان با سنین مختلف و نیازهای متفاوت آنها یکی دیگر از رویکردهای فرهنگی است.

مومنی افزود: در کارگاه آموزشی دختران در آستانه ازدواج به صورت مجزا مطالب و مباحثی در خصوص احکام، سبک زندگی اسلامی و اخلاق اسلامی، مباحث مشاوره ای آمادگی برای ازدواج و نحوه برخورد خانواده‌ها با مسایل و مشکلات روز و آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در کارگاه آموزشی بهداشت سالمندان در خصوص بیماری‌های کبدچرب، بیماری‌های فشارخون، بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری مطالبی ارائه می‌شود، همچنین در خصوص تعاملات رفتاری و ارتباط اجتماعی سالمندان نیز مشاوره های لازم ارائه شد.

واگذاری جمع‌آوری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری
این مسئول اذعان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 264 طرح اشتغال زایی برای مددجویان شهرستان قزوین اجرایی شد تا بستر درآمدزایی و ارتقای معیشت این افراد فراهم شود.

وی اعلام کرد: اشتغال زایی در کمیته امداد امام (ره) با شناسایی توانایی‌های مددجویان آغاز شده و در ادامه برای مددجوی فاقد مهارت، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا بتواند برای حضور در عرصه کسب و کار حاضر شود.

مومنی یادآور شد: نظارت پس از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان وجود دارد تا مددجو بتواند مشاوره لازم را برای ادامه کار دریافت کند از همین رو کمترین میزان انحراف در اشتغال زایی میان دستگاه‌های اجرای به کمیته امداد امام (ره) اختصاص دارد.

وی گفت: توانمندسازی مددجویان راهبردی است که با رویکرد اشتغال زایی و ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری می‌کنند، ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: مردم نیکوکار قزوین در شش ماهه نخست سال جاری با مشارکت در طرح‌های مختلف کمیته امداد امام (ره) نشان دادند که روحیه انفاق و نیکوکاری زنده و درحال گسترش است.

وی ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال جاری در استان قزوین 17 هزار و 809 حامی در قالب طرح اکرام ایتام حمایت از هزار و 645 یتیم را بر عهده دارند.

مومنی اظهار کرد: نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که از هزار و 645 یتیم تحت حمایت این نهاد، 21 یتیم فاقد پدر و مادر بوده و 26 یتیم نیز دچار بیمار صعب العلاج هستند همچنین 386 یتیم در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی اتکای کمیته امداد امام (ره) در کمک به نیازمندان را مشارکت مردمی دانست و گفت: اگرچه بخش عمده ای از کمک های ارائه شده به نیازمندان از منابع دولتی است، اما تلاش می‌کنیم تا میزان کمک‌های دولتی را کاهش دهیم چراکه حضور مردم خود برکتی در کارها دارد.

این مسئول اذعان کرد: برای نیکوکار شدن لازم نیست میلیونر و یا میلیاردر بود بلکه با روزی هزار تومان هم می‌توان نیکوکار بود و این کمک‌های به ظاهر کوچک در کنار هم برای گره گشایی از مشکلات بزرگی هزینه می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: کار جمع آوری صندوق‌های صدقات کوچک در گام نخست در حال واگذاری به مراکز نیکوکاری است که با ارتقای سطح فعالیت این مراکز، جمع آوری همه صندوق‌های صدقات به این مراکز واگذاری می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان