۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین راه استقلال و عزت ملت‌ها راه امام حسین(ع) است
کد خبر: ۳۳۱۶۱۱ نویسنده: حجت‌الاسلام علی قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۸ ساعت: ۷:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین :

راه استقلال و عزت ملت‌ها راه امام حسین(ع) است

امام جمعه موقت قزوین با تأکید براینکه راه استقلال و عزت ملت‌ها راه امام حسین(ع) است، گفت: همان گونه که گاندی اعلام کرد راه نجات ملت هند پیروی از امام حسین(ع) است، راه نجات تمام ملت‌های عالم هم پیروی از این شخصیت بزرگوار است.

راه استقلال و عزت ملت‌ها راه امام حسین(ع) است
حجت‌الاسلام علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: حدود یکهزار و 250 سال قبل وجود مقدس امام حسن عسگری(ع) فرمودند« علامت مومن 5 چیز است که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است».

وی افزود: از این بیان امام حسن عسگری(ع) مشخص می‌شود که رشد شیعه و بهم پیوستگی آن‌ها این زمینه را فراهم کرده که حالا شیعه باید از حالت تقیه خارج شده و برخی از کارها را به وضوح انجام دهد که نشان از رشد قابل قبول جمعیت شیعه دارد.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: امروزه استکبار جهانی برای اینکه اعلام کند ما ایران اسلامی را در محاصره قرار دادیم و جلوی رشد آن را گرفتیم، طالبان را در افغانستان، القائده را در عراق و داعش را در عراق و سوریه به وجود آوردند و خواستند با اعلام جنگ شیعه و سنی، شیعیان را در محاصره وحشت قرار دهند تا کسی دنبال شعائر اسلامی نباشد.

قابل ادامه داد:  اما خداوند متعال به وجود رهبری، رزمندگان مدافع حرم و  سرداران شجاع ما  خیر بدهد که شر داعش را از کل منطقه کوتاه کردند..

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین قدرتی است که از جانب خداوند نصیب مردم شده عنوان کرد: امروزه اربعین فریاد رسای اسلام ناب است که باید از چارچوب‌های محدود گذشته تا این ندای رهایی و زیر بار ظلم نرفتن به گوش همه مظلومان عالم برسد که یکی از راه‌های تحقق این مهم حرکت اربعین است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به حضور ادیان مختلف در مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: امروزه از ادیان و کشورهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین راهی کربلا می‌شوند که نشان می‌دهد حصار دشمنان را شکسته شده و این امر زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت می‌شود.

قابل گفت: از روز اولی که اهل‌بیت(ع) از شام به کربلا برگشتند، پرچم پیروزی امام حسین(ع) بلند شد و هیچ‌گاه این پرچم به زمین نیفتاده و همواره اربعین مشتری زمان خود را داشته و در این زمان اوج آن جهانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبر امام حسین(ع) را 12 مرتبه تخریب کرده و آب بستند اما همواره رهرو دارد، اظهار کرد: امام حسین(ع) اعلام کرد باید زیر بار ظلم نرفت و دنیای امروز نیاز مبرم به این نسخه دارد بنابراین این پیام را باید به جهانیان برسانیم.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید براینکه راه استقلال و عزت ملت‌ها راه امام حسین(ع) است، افزود: همان گونه که گاندی اعلام کرد راه نجات ملت هند پیروی از امام حسین(ع) است، راه نجات تمام ملت‌های عالم هم پیروی از این شخصیت بزرگوار است.

قابل با اشاره به تجربه موفق ایران اسلامی از پیروی راه امام حسین(ع) و تحقق فرمایش ایشان در رابطه با زیربار ظلم نرفتن یادآور شد: ملت ایران این راه را عملی کردند و الان 40 سال است که به آزادی رسیده‌اند و این پیام، درس تجربه شده‌ای است که همه ملت‌ها باید از آن بهره بگیرند.

انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان