۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه‌های سنگینی دارد
کد خبر: ۳۳۱۵۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۵ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه‌های سنگینی دارد

استاندار قزوین گفت: بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی جریمه‌های سنگینی دارد.

بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه‌های سنگینی دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه که ظهر امروز (شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اتباع بیگانه ابتدا به صورت آواره وارد کشور شدند و چون این واژه معنای خاصی دارد باید پس از ثبات یک کشور این افراد دوباره به کشورشان بازگردند.

استاندار بیان کرد: برای نمونه امروز کشور سوریه دچار بحران است و مردمش به کشورهای دیگر می روند اما پس از عادی شدن شرایط باید برگردند.

وی اضافه کرد: در مورد افغانی‌ها برخورد احساسی داشتیم؛ اما اصول کار این است که محل اسکان میهمان را ما باید تعیین کنیم تا بتوانیم آسیب‌های این حوزه را کاهش دهیم.

وی یادآورشد: مسایل بهداشتی و فرهنگی حضور اتباع بیگانه هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل می‌کند و در کنار آن شاهد ازدواج‌هایی هستیم که گاهی مشکل ساز می‌شود و باید بتوانیم این پیامدها را به حداقل برسانیم.

استاندار تصریح کرد: وقتی اجازه می‌دهیم اتباع بیگانه هر جوری خواستند رفتار کرده و هرجا دلشان خواست سکونت کنند با مشکلات جدی روبرو می شویم؛ به ویژه در حوزه مواد مخدر مسائلی ایجاد می‌شود که بحران‌ساز است.

وی گفت: باید مسیر بازگشت اتباع بیگانه را در استان قزوین مهیا کنیم و افراد مجازی که در برخی مشاغل می‌توانند کار کرده و برخی جاها بمانند و تردد کنند را مشخص کنیم.

زاهدی در خصوص برخورد با کارفرمایان متخلفی که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می‌کنند؛ اظهار کرد: مرز مجازها باید مشخص شود و هر کارفرمایی که اتباع بیگانه غیر مجاز را به کار گرفت باید برخورد جدی شود و جریمه‌ها سنگین باشد.

وی افزود: اختلاط مدارس ایرانی و اتباع بیگانه اشتباه است و باید فرصت‌ها و تهدید حضور اتباع بیگانه با دقت جمع آوری شده و ضرورت تغییر قوانین احصا و به مرکز ارجاع شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان