۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۸۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۳ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج رسانه استان:

سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین از برپایی سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای ابوذر در محل سازمان بسیج رسانه استان راه اندازی شده است.

سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین برگزار می‌شود
محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در 8 محور "مقاومت و دفاع مقدس"، "مسائل صنفی خبرنگاران"، "بصیرت و دشمن‌شناسی"، "اقتصاد مقاومتی"، "حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی"، "مبارزه با آسیب‌های اجتماعی"، "خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی" و " بخش ویژه استانی: اجلاسیه شهدا" در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب‌های "تیتر"، "خبر"، "مصاحبه"، "عکس"، "یادداشت و مقاله"،" گزارش"، " کاریکاتور"، "موشن‌گرافی" که در فاصله زمانی آذر 96 تا 25 آبان 97 در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری منتشر شده باشد، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، برگزیدگان برخی از بخش‌های این جشنواره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان شناسایی و توانمندسازی خبرنگاران، تقویت روحیه خودباوری، ایجاد فرصت نقش آفرینی برای خبرنگاران بسیجی دغدغه مند، تولید محتوا با موضوعات جشنواره، ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بیشتر فعالان رسانه، توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین جریان سازی رسانه ای برای ارائه راهکارها و حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را از اهداف برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر اعلام کرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای ابوذر در محل سازمان بسیج رسانه استان راه اندازی شده است و هیئت داوران با همکاری سازمان بسیج رسانه استان گیلان از اساتید دانشکده خبر این استان انتخاب شده اند.

کشاورز درباره ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره عنوان کرد: کلیه اصحاب رسانه می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و هر متقاضی تنها می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر در آن قید شده باشد و در صورت عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیر مسئول مهر و امضاء شده باشد، همچنین مطالب مربوط به بولتن‌های داخلی دستگاه‌های اجرایی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه 
این مسئول اذعان کرد: صاحبان آثار مکتوب باید اثر خود را ترجیحا در قالبpdf و یا عکس شفاف و واضح ارسال نمایند و در صورت عدم خوانا بودن ، دبیرخانه اجازه حذف اثر را دارد.

وی اضافه کرد: صاحبان آثار منتشر شده در خبرگزاری ‌ها و پایگاه‌های خبری نیز باید لینک اثر خود را دربخش آثار، به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان با اشاره به اینکه مسئولیت پاسخگوئی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده، به‌عهده متقاضی است، تاکید کرد: دبیرخانه در قبال دعاوی مذکور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت، تصمیم گیری در خصوص مسائل پیش بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفا به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و انجام تصمیمات اتخاذ شده، برای متقاضی لازم الاجرا است و در غیر اینصورت، ثبت نام و شرکت در جشنواره "کان لم یکن" تلقی خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: علاقه مندان باید آثار خود را از طریق آدرس اینترنتی basijmedia.ir به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج رسانه ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 02833785100 تماس و یا به آدرس دبیرخانه: قزوین ، شهرک کوثر، خیابان اندیشه، نبش خ.ابوذر جنوبی، پ 9، سازمان بسیج رسانه استان قزوین مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا 25 آبان ماه سال جاری از طریق آدرس اینترنتی جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول یادآور شد: سازمان بسیج رسانه استان قزوین امسال برای سومین بار جشنواره رسانه ای ابوذر را برگزار خواهد کرد و در تلاش هستیم در تعامل با دستگاه‌های فرهنگی و هم اندیشی با صاحبان فکر و اندیشه به صورت مطلوب مجری این رویداد بزرگ فرهنگی- رسانه ای استان باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه قزوین افزود: جشنوار ابوذر متعلق به فرد، گروه، حزب و جناح خاصی نیست و به افراد تلاشگر و مطالبه گر در عرصه رسانه تعلق دارد که همچون ابوذر حق طلبانه و مطالبه گرانه عمل می‌کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به ظرفیت بالای رسانه ای استان و درخشش خبرنگاران در جشنواره‌های ملی و منطقه ای در حوزه‌های گزارش، عکس، خبر و تیتر، انتظار داریم اصحاب رسانه استان عزم خود رابرای نشان دادن توانمندی‌های خود در قالب جشنواره رسانه ای ابوذر نیز جزم کنند.

این مسئول در پایان گفت: جشنواره رسانه ای ابوذر از نظر محتوایی، فرهنگی و منطقه ای حاوی پیام همدلی، همراهی، همگرایی و همفکری برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است که امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه بتوانیم پیام رسان خوبی در سطح کشور باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان