۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سقوط از ارتفاع بیشترین عامل حوادث کار در قزوین
کد خبر: ۳۲۷۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس بازرسی اداره کار استان اعلام کرد:

سقوط از ارتفاع بیشترین عامل حوادث کار در قزوین

رییس بازرسی کاراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ها با ۴۶ درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در قزوین است.

سقوط از ارتفاع بیشترین عامل حوادث کار در قزوین
محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با بیان اینکه حوادث ناشی از کار سقوط در ۶ماه سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به سایر علت‌های حوادث ناشی از کار در قزوین اذعان کرد: گیر کردن لای دستگاه و ماشین آلات، سوختگی و برق گرفتی، برخورد ماشین آلات از جمله دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه‌ها هستند.

رئیس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به چرایی علت وقوع حوادث اضافه کرد: عدم نظارت کارفرمایان بر کارگاه‌ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط کارگران با ۴۵ درصد، بی‌احتیاطی کارگران با ۳۰درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با ۲۵درصد به ترتیب مهمترین علت‌های وقوع حوادث کار بوده اند.

وی با تاکید بر نقش آموزش کارگر و کارفرما در این زمینه گفت: در سال جاری ۲ دوره آموزش کارفرمایی، سه دوره آموزش کارگری و ۲ دوره آموزش مسئولان ایمنی که همان نمایندگان کارفرمایان برای رعایت مقررات ایمنی هستند، برگزار شد.

علیخانی با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه نخست سال جاری آمار فوتی‌های حوادث کار کاهش یافته است افزود: میزان کارگران فوتی ۶ماهه سال گذشته ۱۰ مورد بود که امسال این رقم به ۹ کشته رسیده است که نشانگر کاهش ۱۰ درصدی است.

این مسئول گفت: از نظر شدت حوادث، حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۲نفر فوتی متاسفانه در این بخش افزایش داشته ایم.

وی در پایان عنوان کرد: به شکل مستمر از کارگاه‌های مشمول قانون کار توسط بازرسان کار این اداره کل بازدید و بازرسی می شود و اگراصول و مقررات ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان