۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سپاه میزبان ۳۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس است
کد خبر: ۳۲۷۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۷ ساعت: ۱۶:۴۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین:

سپاه میزبان ۳۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس است

بیش از ۳۰۰برنامه در سطح استان از سوی سپاه پاسداران پیش‌بینی شده است، برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های بصیرتی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و خاطره گویی است.

سپاه میزبان ۳۰۰برنامه در هفته دفاع مقدس است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرهنگ عباس برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری فرماندهان نیروهای مسلح با اصحاب رسانه در سالن جلسات لشگر 16 زرهی قزوین اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مقارن شده است و باید با حساسیت بیشتری آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: بعد از جنگ ویتنام در 100گذشته جنگ تحمیلی عراق و دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ در جهان است.

این مسئول با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار برد اما نتوانست پیروز شود؛ گفت: دشمن در زمینه تجزیه ایران و جدایی کردستان و بخشی از ایلام و کرمانشاه با انجام قائله‌های مختلف برای براندازی و تجزیه نظام جمهوری اسلامی بسیار تلاش کرد و زمانی که موفق به کسب نتیجه دلخواه نشد جنگ تحمیلی را آغاز کرد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین اضافه کرد: دشمن تمام همت و توان خود را برای محقق نشدن شعار استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی به کار برد ولی با مدیریت الهی و مدبرانه امام خمینی(ره)، توکل به حضرت حق، ولایت مداری، وحدت و انسجام مردم در تمام اقشار جامعه و نیز شجاعت و ایثار رزمندگان نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

برزگر با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری "ما توانستیم" انتخاب شده است، اذعان کرد: نیروهای مسلح آن زمان به دنیال عافیت طلبی نبودند و با شرایط سخت و دشوار دست و پنجه‌نرم می‌کردند و حفظ امنیت کشور را مبنای کار خود قرار داده بودند و در این دوره از زمان نیز می‌توان با وحدت و یکپارچگی، توکل به خداوند و تبعیت از ولایت فقیه در برابر دشمن پیروز شویم.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در 31شهریورماه
وی با بیان اینکه بیش از 300برنامه در سطح استان از سوی سپاه پاسداران پیش‌بینی شده است؛ ابراز کرد: برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های بصیرتی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و خاطره گویی به منظور آشنایی نوجوانان و جوانان امروز با سختی و دشواری‌های دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

این مسئول اعلام کرد: رژه نیروهای مسلح در 31شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به منظور نمایش اقتدار ملی و صلابت نظام جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین اظهار کرد: روز دوم هفته دفاع مقدس که مصادف با روز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است به نام روز علم و معرفت نامگذاری شده است و از سربازان نمونه و نخبه نیز تجلیل خواهد شد.

برزگر با بیان اینکه روز سوم هفته دفاع مقدس به نام روز دفاع ملی جوانان و روز بصیرت افزایی نامگذاری شده است، گفت: روز سه شنبه مصادف با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس را روز انقلاب اسلامی، مردم داری، دینداری اسلامی و اسکتبار ستیزی نام نهاده‌اند.

وی با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ابراز کرد: با تبعیت از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروهای مسلح توانسته‌اند در اوج نامردی‌های دشمن و تحریم‌ها تجهیزاتی تولید کنند که زبانزد همگان باشد.

این مسئول در ادامه گفت: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس است.

وی در پایان اضافه کرد: روز جمعه به نام روز ولایت‌مداری، زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است و درپایان هفته دفاع مقدس مراسمی ضمن تجلیل از پیشکسوتان این عرصه برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری سرهنگ محمدحسن رضازاده معاون نیروی انتظامی استان نیز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این نیرو را اعلام کرد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان