۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صلح و سازش پرونده قتل پس از ۱۶ سال در قزوین
کد خبر: ۳۲۲۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای حل اختلاف قزوین خبر داد:

صلح و سازش پرونده قتل پس از ۱۶ سال در قزوین

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین گفت: قاتلی که ۱۶ سال پیش دوستش را در ملارد کرج به قتل رسانده بود، مورد گذشت و رضایت خانواده مقتول قرار گرفت.

 صلح و سازش پرونده قتل پس از ۱۶ سال در قزوین
حجت الاسلام علی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین اظهار کرد: پرونده قتل آقای (م. ش) که در ملارد کرج اتفاق افتاده بود، در سال ۹۳ به شورای حل اختلاف استان قزوین ارجاع شد تا اقدامات مصالحه و سازش قتل برای آن صورت پذیرد.

وی در توضیح پرونده تصریح کرد: ماجرا از این قرار بود که قاتل پرونده آقای (الف. ق) در اسفندماه سال ۸۱ به همراه مقتول آقای (م. ش) و دوست دیگرشان که همگی دوستی چندین و چندساله داشتند، برای خرید لوازم صوتی و تصویری به استان البرز می روند و با یکدیگر تصمیم می گیرند که شام را در همان استان صرف کنند.

رئیس شورای حل اختلاف قزوین بیان کرد: پس از گذشت مدتی، قاتل متوجه می‌شود که دو دوست دیگرش برای خرید مواد مخدر به کرج آمده اند و همین موضوع سبب می‌شود تا میان آنها دعوای لفظی صورت بگیرد؛ بعد از جر و بحث‌های طولانی سرانجام طرفین به نزاع و درگیری علیه یکدیگر اقدام می‌کنند و قاتل به وسیله تیغ اصلاح صورت، رگ‌های هر دو دست مقتول را بریده و باعث مرگ وی می‌شود.

وی تشریح کرد: قاتل در هنگام وقوع قتل تنها ۲۷ سال سن داشت و مقتول نیز در سن ۳۰ سالگی و در ملارد کرج به قتل رسید، در پرونده پزشکی قانونی مقتول قید شده که وی با آلت قتاله «جسم تیز برنده» و به روش قطع کردن رگهای حیاتی فوت کرده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: پرونده با همت و تلاش اعضای واحد ویژه مصالحه قتل عمد شورای حل اختلاف استان قزوین و پس از سپری شدن سه سال به مصالحه قتل ختم شد و در مردادماه سال جاری، خانواده مقتول با حضور در شوراهای حل اختلاف قزوین اعلام گذشت و رضایت کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان