۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فیلم "تنگه ابوقریب" اثری فوق العاده و کاملا فنی است
کد خبر: ۳۲۱۵۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۵ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

فیلم "تنگه ابوقریب" اثری فوق العاده و کاملا فنی است

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: فیلم "تنگه ابوقریب" از نظر جلوهای ویژه برگزیده‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته شد و از نظر جنس و نوع فیلم برداری و دیالوگ‌ها و روایت تاریخ اثری فوق العاده و کاملا فنی است.

فیلم "تنگه ابوقریب" اثری فوق العاده و کاملا فنی است
علی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره‌ی اکران فیلم "تنگه‌ی ابوقریب" اظهار کرد: این فیلم تصویری حقیقی و ناب از دفاع مقدس و رشادت دلیر مردان اسلام است و از آنجایی که این فیلم دراماتیک است بر مخاطب اثر می‌گذارد و بینندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این فیلم مستندی است که اشاره بر تاریخ و تقویم رخدادهای دوران دفاع مقدس دارد و بی پیرایه مخاطبان را با خود همراه می‌کند.

رئیس حوزه‌ی هنری استان قزوین بیان کرد: فیلم "تنگه ابوقریب" از نظر جلوهای ویژه برگزیده‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته شد و از نظر جنس و نوع فیلم برداری و دیالوگ‌ها و روایت تاریخ اثری فوق العاده و کاملا فنی است.

وی اضافه کرد: بحث هنر و سینما یک دادو ستد دوطرفه است و اگر مخاطبی دوران دفاع مقدس یا موضوع مورد اشاره در فیلم را درک کرده باشد قطعا پیام فیلم را درمی‌یابد و اثرگذاری خوبی را خواهد داشت.

در حوزه نمایش دفاع مقدس کم کار شده است
هوشمند عنوان کرد: اولین اکران این فیلم برای اهالی مطبوعات استان قزوین انجام گرفت و اکران این فیلم تا زمانی که مخاطب و استقبال کننده داشته باشد؛ ادامه خواهد داشت.

وی درباره‌ی‌ نقش هنر در انتقال مفاهیم جنگ 8ساله دفاع مقدس ادامه داد: جنگ دفاع مقدس ژانری است که در آن کشش دراماتیکی ویژه و هیجان وجود دارد و ارزش و بار مفهومی بالایی نیز دارد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اذعان کرد: فیلم‌هایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته می‌شود به علت ایجاد همزادپنداری در مخاطب اثرگذاری بالایی دارد؛ زیرا علاقه مردم به مفاهیم ارزشی زمینه باورپذیری فیلم و اتفاقات رخ داده را بالا می‌برد.

وی بیان کرد: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تاکنون کارهایی از جنس "تنگه‌ی ابوقریب" اکران شده؛ اما این میزان از کار کم است و نیازمند ساخت کارهای بیشتری هستیم.

این مسئول در پایان تاکید کرد: امروز ما فاصله معناداری با دفاع مقدس داریم و نسل پدران ما در فضای دفاع مقدس حضور داشتند، اما در شرایط امروز به مدد صنعت سینما و کتاب باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود زیرا مخاطب خاص خود را دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان