۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۳ انبار کالا به ارزش ۷۰ میلیاردتومان کشف شد/ راه‌اندازی دادگاه ویژه مبارزه با احتکار
کد خبر: ۳۲۱۳۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۱۱:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

۱۳ انبار کالا به ارزش ۷۰ میلیاردتومان کشف شد/ راه‌اندازی دادگاه ویژه مبارزه با احتکار

دادستان قزوین گفت: ۱۳ انبار بزرگ احتکار کالا به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در استان شناسایی و پلمب شد و دادگاه ویژه مبارزه با گرانفروشی، فساد و احتکار در قزوین راه اندازی می‌شود.

۱۳ انبار کالا به ارزش ۷۰ میلیاردتومان کشف شد/ راه‌اندازی دادگاه ویژه مبارزه با احتکار
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان قزوین در جلسه هماهنگی برای برخورد با مفاسد اقتصادی در دادسرای قزوین اظهار کرد: با تاکید و مجوز مقام معظم رهبری در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی دیگر حجت بر ما تمام شده و در شرایط خاصی که داریم باید با تعامل و عزم جدی با همه مفسدان مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: اگر در مبارزه جدی باشیم مطمئن باشید همه اخلالگران و افراد زیاده خواه عقب نشینی خواهند کرد.

این مسئول تصریح کرد: با همکاری خوب اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، بازرسان سازمان صنعت وتعزیرات حکومتی نسبت به شناسایی انبارهای مجاز و غیر مجازی که کالا احتکار کرده اند اقدام شده است و نتایج خوبی گرفته ایم.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر ۱۳ انبار کالاهای مختلف شامل یک انبار لوازم خانگی به ارزش تقریبی ۱۷ میلیارد تومان، در شهرستان البرز، یک انبار مواد غذایی و دخانیات در قزوین، یک انبار دیگر لوازم خانگی به ارزش ۳ میلیارد تومان، یک انبار قطعات خودرو در بویین زهرا به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، چند انبار ام دی اف، روغن و مواد شوینده در ارداق، مصالح ساختمانی، مواد غذایی در اقبالیه به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان شناسایی شده است.

دادستان قزوین گفت: ارزش انبارهای شناسایی شده بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است که این افراد درصدد اختلال در بازار و عرصه اقتصاد کشور بوده اند که پرونده آنها به تهران و دادگاه ویژه ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: قزوین در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشرو استان‌هاست و احتمال دارد با حجم پرونده‌های تشکیل شده اجازه داده شود تا دادگاه ویژه مفاسد در استان راه اندازی شود و تا آن موقع این پرونده‌ها به تهران ارسال خواهد شد.

صادقی نیارکی ابراز کرد: با اجازه رهبری و عزم جدی رئیس قوه قضائیه در اعمال قانون سریعتر و قاطع تر عمل خواهیم کرد تا ریشه فساد برچیده شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با حجت الاسلام اژه ای در صددیم در صورت دریافت مجوز تمامی کالاهای ایرانی کشف شده را به بازار ارائه کنیم تا بازار تنظیم شود و در مور کالاهای خارجی الزامات قانونی اجازه نمی دهد و باید طبق قانون عمل کنیم.

دلالان نباید قیمت دام را تعیین کنند
صادقی گفت: در جنگ اقتصادی کنونی دیگر حجت بر مسئولان تمام شده و با یک اقدام جهادی و انقلابی حرکت جدیدی در مبارزه با اخلال گران شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در شرایطی که گوشت قرمز نیاز ضروری است اخیرا یک محموله دام به تعداد ۱۱۱ راس تلیسه مرغوب در مسیر صادرات به ترکمنستان بود که جلوی آن را گرفته ایم، زیرا این سیاست را در این شرایط غلط می‌دانیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: نظارت جدی بر شبکه توزیع گوشت‌های وارداتی ضروری است، زیرا وضعیت کنونی ایراد دارد و باید اصلاح شود.

وی افزود: در میدان دام هم افراد دلال قیمت را تعیین می‌کنند که منطقی نیست و باید کمیسیون نظارت و ستاد تنظیم بازار اجازه ندهد تا افراد غیر مسئول تعیین کننده قیمت بازار باشند.

صادقی در ادامه گفت: با تفاهم با تعزیرات حکومتی از چهارشنبه دادگاه‌های سیار در سطح شهر قزوین برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در ماده ۶۰ راه اندازی خواهد شد و در محل حکم خواهیم داد.

وی بیان کرد: تشکیل این دادگاه‌ها هشداری است تا مخلان اقتصادی بدانند در استان قزوین با جدیت و قاطعیت و بدون مسامحه در مبارزه با فساد و احتکار جدی هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان