۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صحن زیارتی حضرت زهرا(س) افتتاح می‌شود/ ساخت کفشداری "باب القبله کاظمین" توسط قزوین
کد خبر: ۳۲۱۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان:

صحن زیارتی حضرت زهرا(س) افتتاح می‌شود/ ساخت کفشداری "باب القبله کاظمین" توسط قزوین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: استان قزوین برای اولین در کاظمین متولی پروژه حرم امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) شده است؛ قرار است که کفشداری باب القبله توسط استان قزوین ساخته شود.

صحن زیارتی حضرت زهرا(س) افتتاح می‌شود/ ساخت کفشداری "باب القبله کاظمین" توسط قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حامد کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین به همراه مسئول روابط عمومی این ستاد به مناسبت هفته خبرنگار ضمن تبریک و خداقوت از پایگاه خبری و تحلیلی صبح قزوین بازدید کردند.

کبودوند در این دیدار با اشاره اینکه در عتبات فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است؛ اظهار کرد: به امید خدا تا شهریور صحن زیارتی حضرت زهرا(س) با بیش از ۲۲۰هزارمتر زیر بنا و ۱۱۰هزار مساحت افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: استان قزوین برای اولین در کاظمین متولی پروژه حرم امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) شده است؛ قرار است که کفشداری باب القبله توسط استان قزوین ساخته شود.

این مسئول اذعان کرد: پس از ۱۴ سال طرح جامع حرم طفلان مسلم تصویب شد، زیرا تاکنون ما فقط مرمت و نگهداری این حرم را داشته ایم و اکنون بخش توسعه حرم را هم به عهده گرفته ایم.

وی مطرح کرد: با توجه به برخی از معضلاتی که در نرخ نابرابری ارز در کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و با در پیش بودن اربعین، این ضرورت ایجاد می‌شود که برخی از افراد دغدغه مدار در این فضا جدی‌تر ورود پیدا کنند؛ زیرا اکنون ما در حال پاسخگویی به چند شبهه ایم که با آن مواجه هستیم که با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور آیا ضرورت دارد که در این زمینه کمک کنیم و برای ساخت حرم‌ها هزینه کنیم؟

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: امسال ۲۵ هزار ایرانی به جام جهانی رفتند که میانگین ۳۰ تا ۶۰ میلیون هزینه هر نفر شد که اگر این هزینه را ۴۰ میلیون فرض کنیم حدود ۱۰ میلیارد تومان مبلغی بود که خود مردم برای رفتن به جام جهانی هزینه کردند که هیچ اشکالی نه از نظر اخلاقی و نه از نظر قانونی وجود ندارد و هزینه برای عتبات هم مصداق همین مورد است.

وی ادامه داد: تمام نذورات و کمک‌هایی که به عتبات داده می‌شود همه مردمی است و از به هیچ عنوان پولی از مجوعه دولتی و بیت المال خرج نمی‌شود؛ مثلا اخیرا در قزوین فردی ۸۴۰ میلیون تومان برای کمک به حرم هزینه کرد و گفت به جای هزینه کردن در جاهای دیگر دوست دارم پولم صرف کمک به حرم امام حسین(ع) کنم.

کبودوند بیان کرد: پاسخ دیگر ما به افرادی می‌پرسند آیا برای حرم هزینه کردن ضرورت دارد این است که برخی از اقدامات از جانب ستاد عتبات برای تبدیل شدن به یک عمق استراتژیک و نفوذ بالای ایران در عراق انجام می‌شود که ما اکنون در کشور عراق به واسطه اعتمادی که مردم عراق از جمهوری اسلامی در ساخت حرم‌ها دیده اند در جریان‌های سیاسی که به ایران نزدیک‌تر هستند اعتمادشان بیشتر شده است.


این مسئول در پایان گفت: ما امسال چند اکیپ از دانشجویان قزوینی را تحت عنوان اردوی جهاری به عراق فرستادیم که این افراد با هزینه مجموعه حشدالشعبی و اعزام نیرو از سوی عتبات، خانه‌های شهدای مبارز با داعش را بهسازی و ترمیم کردند، که این کار به حد زیادی جذابیت و بعد اجتماعی بالایی داشت.
 انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان