۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دستگاه قضائی در برخورد با مفسدین اقتصادی تعارف را کنار بگذارد
کد خبر: ۳۱۹۷۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دستگاه قضائی در برخورد با مفسدین اقتصادی تعارف را کنار بگذارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید با متخلفین وابسته به هر شخصی و هر گروهی با جدیت برخورد شود در این صورت بدون شک دیگر شاهد فساد اقتصادی و تخلف نخواهیم بود.

دستگاه قضائی در برخورد با مفسدین اقتصادی تعارف را کنار بگذارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل مشکلات اقتصادی کشور عدم برخورد با متخلفین است.

وی با بیان اینکه لیستی از نجومی بگیران به قوه قضائیه تحویل داده نشده تا اسامی اعلام شود، افزود: دولت موظف است متخلفین اقتصادی را به دستگاه قضایی معرفی ‌کند تا به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

ایم نقام مسئول ابراز کرد: وقتی هم قوه قضائیه خواست با بعضی از مفسدین اقتصادی برخورد کند از آنجایی که این متخلفین به فرد یا افراد خاصی وابسته هستند متاسفانه از این اقدام دستگاه قضایی به عنوان تسویه حساب سیاسی برداشت کردند و مورد هجمه قرار دادند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید با متخلفین و مفسدان وابسته به هر شخص و هر گروهی با جدیت برخورد شود در این صورت بدون شک دیگر شاهد فساد اقتصادی و تخلف نخواهیم بود.

در برخورد با مفسدین اقتصادی باید مماشات و رودربایستی را کنار گذاشت
موسوی لارگانی بیان کرد: در برخورد با مفسدین اقتصادی باید مماشات و رودربایستی را کنار گذاشت چراکه این مسئله موجب گسترش فساد و ایجاد مشکلات بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز و سکه عنوان کرد: عده‌ای ویژه‌خوار و رانت‌خوار در این زمینه هستند که در بازار اختلال ایجاد می‌کنند و عده‌ای هم جیره‌خوار برخی کشورها هستند که ارز را به بالاتر قیمت خریداری می‌کنند و نابسامنی به وجود می‌آید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: برخی هم ارز را به جای واردات مواد اولیه صرف خرید موبایل و کالاهای لوکس می‌کنند که همه این موارد فسادهای گسترده را به دنبال دارد و از طرفی هم در اذهان عمومی بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: در بحث ارز و سکه متاسفانه این واسطه گران هستند که درمورد قیمت‌ها تصمیم می‌گیرند که باید دست آن‌ها از بازار قطع شود.

مردم به ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌ها معترض هستند
وی تصریح کرد: مردم وقتی این ویژه‌خواری‌ها و رانت‌خواری‌ها را می‌بینند طبیعتا به وضعیت موجود معترض هستند؛ کشوری که ۲۴۰ هزار شهید برای برقراری عدالت تقدیم نظام و انقلاب کرده است چرا باید اینگونه باشد؟

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: ملت ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس در تنگنای اقتصادی بیشتری بودند اما از هیچ کمک مالی و جانی به جبهه‌ها و نظام دریغ نکردند و اگر امروز معترض هستند فقط به خاطر فساد اقتصادی و بی عدالتی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت مدیریت قوی در کنترل بازار و وضعیت اقتصادی کشور نداشته است تشریح کرد: مردم به خاطر وعده‌های اقتصادی آقای روحانی به دولت تدبیر و امید رای دادند اما الان سفره‌های مردم کوچک‌تر شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای روحانی در دوران انتخابات وعده داد برای مردم رفاهی ایجاد می‌کنیم که دیگر نیازی به یارانه نقدی نداشته باشند اما امروز درآمد مردم جوابگوی تورم نیست.

درآمد مردم با تورم تناسب ندارد
وی با اشاره به تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها گفت: نرخ ارز از ۳هزار تومان به ۱۲هزار تومان افزایش یافته این در حالی است که فقط ۱۰درصد به حقوق‌ها اضافه شده و به طور قطع قدرت خرید مردم نیر کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه مسئولین باید با مردم صادق باشند و واقعیات را به آن‌ها بگویند تاکید کرد: مسئولین باید با مردم صحبت کرده و برای جامعه دلگرمی و اعتماد ایجاد کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به موج سواری و سوء استفاده دشمنان از شرایط موجود گفت: در سال ۸۸ و اغتشاشات سال ۹۶ عده‌ای به خیابان‌ها آمدند و شعارهای ساختارشکنانه سر دادند اما ملت ایران پای نظام ایستادند و در یوم الله ۲۲بهمن قاطعانه پاسخ دشمنان را دادند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این بی‌اعتمادی‌ها به علت عدم روشنگری مسئولین است چراکه باید درمورد واقعیت‌ها و دلیل مشکلات اقتصادی با مردم به طور شفاف صحبت شود.

پاسخگویی رئیس جمهور به نمایندگان موجب اعتمادسازی می‌شود
وی خاطرنشان کرد: سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس اعلام وصول و بزودی مطرح خواهد شد.

موسوی لارگانی بیان کرد: سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس بالاترین افتخار برای دولت و نظام است چراکه تمام دنیا می‌بیند که دمکراسی به معنای واقعی در جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت نباید نگران سوال از رئیس جمهور باشد عنوان کرد: رئیس جمهور باید پاسخگوی نمایندگان ملت در مجلس باشد و این امر یک اقدام مهم در راستای شفاف سازی امور برای مردم است که حتی موجب تقویت جایگاه ریاست جمهوری و جلب اعتماد جامعه را به همراه دارد.
انتهای پیام/ 2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان