۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان شرایط اشتغال جوانان را فراهم می‌کند/ پرونده مدیران قزوینی در حال بررسی است
کد خبر: ۳۱۸۹۹۹ نویسنده: روح‌الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۸:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان شرایط اشتغال جوانان را فراهم می‌کند/ پرونده مدیران قزوینی در حال بررسی است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در راستای تصویب قانون عدم بکارگیری بازنشستگان پرونده مدیران استانی که احتمال شمول این قانون در مورد آن‌ها وجود دارد، بررسی می‌شود.

اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان شرایط اشتغال جوانان را فراهم می‌کند/ پرونده مدیران قزوینی در حال بررسی است
روح‌الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص تصویب قانون عدم بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: این موضوع در ابتدای امر در فراکسیون جوانان مطرح شد که خودم افتخار حضور در این فراکسیون را داشتم و پس از آن موضوع مذکور در مجلس ارائه شد.

وی افزود: البته وقتی برای نخستین بار این موضوع در مجلس مطرح شد ایراداتی به آن در مورد نیروهای مسلح و امنیتی به آن وارد بود؛ بنابراین طرح ابتدایی دوباره مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت تا پس از رفع ایرادات وارده برای بار دوم در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس اضافه کرد: طرح عدم بکارگیری بازنشستگان در مجلس تعداد آراء خوبی در مجلس کسب کرده است که این میزان از آراء مأخوذه می‌تواند ضمانت اجرایی خوبی برای قانون مذکور باشد.

بابایی‌صالح ادامه داد: طرح عدم بکارگیری بازنشستگان با اخذ بیش از 194 رأی نمایندگان مردم در مجلس که معادل 80 درصد آراء نمایندگان است توانست مصوب شده و به قانون تبدیل شود که نشان از وضعیت مطلوب قانون در حوزه اجرایی آن نیز دارد زیرا شمار زیادی از نمایندگان مردم تر مجلس از این قانون حمایت کردند.

به گفته وی قانون عدم بکارگیری بازنشستگان پس از تصویب در شورای نگهبان برای اجرا در اختیار هیئت دولت قرار می‌گیرد تا از طریق دولت به مسوولان استانی ابلاغ شده و تمام کشور از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در سطح وزارتخانه تجربه خوبی از جایگزینی مدیران جوان داشتیم
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: با توجه به حمایت 80 درصدی نمایندگان مجلس از قانون مذکور قطع به یقین مجلس حمایت و نظارت دقیق و قاطعی از اجرای این قانون دارد تا با اجرای آن شاهد افزایش اشتغال جوانان در سطح کشور باشیم.

بابایی صالح تصریح کرد: به موجب این قانون عزیزانی که چندین سال زحمت کشیدند و بازنشسته شدند از سیستم اداری خارج می‌شوند تا از جوانان و اقشار دیگر به صورت روزآمد و کارا با توان و پتانسیل بالا در سیستم مدیریتی استفاده کنیم که قطع به یقین این جوانانی که روی کار می‌آیند جزو نخبگان کشور به شمار می‌روند.

وی با اشاره به وضعیت استان در مورد اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان اضافه کرد: در دستگاه‌های اجرایی استان هم مدیرانی داریم که بازنشسته شدند و یا به سن بازنشستگی رسیدند که با این مصوبه باید از سیستم خارج شوند.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنابراین پرونده این دسته از مدیران در هر سمتی که قرار داشته باشند باید بررسی شود تا در صورت شمول قانون از سیستم اداری خارج شده و جوانان جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه در سطح وزارتخانه تجربه خوبی از جایگزینی مدیران جوان داشتیم، یادآور شد: در مجلس به یک وزیر جوان رأی دادیم که در سطح وزارت ارتباطات از عملکرد وی راضی هستیم؛ بنابراین اگر این اقدام در سطح ادارات و سازمان‌های استانی هم تعمیم یابد شاهد موفقیت‌های خوبی هستیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان