۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شرکت۱۹۰۰حافظ در مسابقات قرآن کریم/ قزوین جزء استان‌های برتر در میزان شرکت‌کنندگان بود
کد خبر: ۳۱۶۶۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد استان قزوین خبرداد:

شرکت۱۹۰۰حافظ در مسابقات قرآن کریم/ قزوین جزء استان‌های برتر در میزان شرکت‌کنندگان بود

مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ۲۴۴۶ نفر ثبت‌نام کرده و ۱۹۳۶ نفر به عبارتی ۸۰ درصد قرآن‌آموزان استان شرکت کردند.

شرکت۱۹۰۰حافظ در مسابقات قرآن کریم/ قزوین جزء استان‌های برتر در میزان شرکت‌کنندگان بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ همایش حافظان قرآن کریم و آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام سيد عباس مهندسي، مسئول مركز تربيت مربي حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امورخيريه كشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان استانی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل ارشاد استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: شانزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در غالب استان‌های کشور از جمله قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در ۴ بخش حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت(ع) شامل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و انس با قرآن شامل درک معنا و تدبر در اسفندماه سال گذشته در قزوین برگزار شد.

اهمیت بهره گیری از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در جامعه
مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به آمار حافظان قزوینی شرکت‌کننده در آزمون سراسری حفظ قرآن عنوان کرد: در این دوره از مسابقات ۲۴۴۶ نفر ثبت‌نام کرده و ۱۹۳۶ نفر به عبارتی ۸۰ درصد قرآن آموزان استان در آزمون شرکت کردند که در نهایت ۱۱۵۸ نفر که شامل ۶۰ درصد شرکت کنندگان بودند، موفق به دریافت گواهینامه از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد شدند.

وی در ادامه با تبریک به حافظان برگزیده در این دوره از مسابقات بیان کرد: در شانزدهین آزمون سراسری قرآن کریم، استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در میزان قبولی‌ها و جزء ۳ استان برتر کشور در میزان شرکت کنندگان بود که نکته قابل تامل و توجه است.

در ادامه حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: امسال اولین سال فعالیت مشترک در بحث طرح حفظ قرآن کریم فی‌مابین اداره کل اوقاف و اداره کل ارشاد در استان قزوین و همچنین در سراسر کشور بین وزارتخانه فرهنگ و ارشاد و سازمان اوقاف و امورخیریه بود.

وی افزود: برکات و نعمات این همکاری مشترک هم افزایی و درصد رشد چشمگیر حضور حافظین قرآن شرکت کننده در این طرح قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: رسول گرامی اسلام فرموده‌اند که «بر شما باد توجه و پیروی از دستورات قرآن چراکه شفایی سودمند و داروی پربرکت و نگهبان کسی است که به آن چنگ می‌زند و نجات بخش کسی است که از آن پیروی می‌کند.»

وی در پایان با اشاره به اهمیت بهره گیری از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در جامعه گفت: امیدواریم که برپای اینگونه مجالس و محافل قرآنی بهانه‌ای برای عمل به قرآن کریم باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان