۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین هرکس با ولایت فقیه مشکل دارد با امام زمان هم مشکل دارد/ با دعای مضطرانه، حضرت ظهور می‌کند
کد خبر: ۳۱۶۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پژوهشگر حوزه مهدویت:

هرکس با ولایت فقیه مشکل دارد با امام زمان هم مشکل دارد/ با دعای مضطرانه، حضرت ظهور می‌کند

پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: باید نسبت خود را با ولی فقیه زمان مشخص کنیم. اگر در حال حاضر با ولایت فقیه رابطه مان در صلح و حسنه است با ظهور حضرت همین نسبت را با امام خود خواهیم داشت.

هرکس با ولایت فقیه مشکل دارد با امام زمان هم مشکل دارد/ با دعای مضطرانه، حضرت ظهور می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محمد شجاعی نویسنده و پژوهشگر حوزه مهدویت درباره نحوه تعامل مردم با امام عصر (عج) اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) مردم را سفارش به مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) خود کرد اما این امر در بین شیعه و سنی رعایت نشد.

وی افزود: حتی در بین شیعیان که ادعای همراهی با اهل بیت(ع) را دارند مودت به کنار گذاشته شده است و محبت پر رنگ تر دنبال می‌شود، مودت یعنی محبتی که همراه اطاعت و ایثارگری باشد، از صبح روز عاشورا تا غروب آن بیش از ۳۰ نفر به لشگر امام حسین(ع) اضافه شدند زیرا حضرت را دوست داشتند اما اگر از ابتدا مودت نسبت به ایشان داشتند ازهمان اول با امام شان همراهی می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مودت خیلی خاص است اذعان کرد: ضعف و نبود معرفت در بین ما باعث شده است که فقط جنبه محبت را تقویت کرده‌ایم یعنی به خاطر میلاد حضرت صاحب(عج) شیرینی و میهمانی می‌دهیم ولی اینکه در مسیر رفع موانع ظهور قدم برداریم و مشکلات را حل کنیم واقعا وقت نمی‌گذاریم و در دنیای ماشینی امروز برای امام غائب خود وقت نداریم.

وی ادامه داد: امام عصر(عج) می‌فرمایند مردم باید نسبت به من وفادار و همدل باشند یعنی همه با هم برای نزدیکی ظهور کمک کنند، به طور نمونه اگر بخواهیم بگوییم امام خمینی(ره) در ۱۵خرداد ۴۲ وقتی قیام کردند تنها بودند و همراه زیادی نداشتند وقتی به تبعید رفتند و اصطلاحا از جامعه ایران غیبت کردند مردم نسبت به نبود ایشان آگاه شدند.

استاد شجاعی در ادامه اضافه کرد: از ۱۵ خرداد ۴۲ تا سال ۵۷ روحانیت با سختی تمام به تبلیغ و فرهنگ سازی پرداخت تا مردم نسبت به امام خمینی(ره) وفاداری و همدلی را در خود پرورش دهند، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن به این دلیل بود که مردم با فداکاری وارد میدان شدند و این همراهی باعث برگشت امام خمینی به دامن جامعه شد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ظهور امام زمان(عج) شاهد همراهی مردم مانند ایثارگری‌های انقلاب  سال ۵۷ باشیم ابراز داشت: مردم باید همه ابعاد وجودی حضرت را بخواهند و برای تعجیل در فرج ایشان دعا کنند زیرا حداقل همدلی کردن با ایشان دعا کردن است و دعا نیز باید مضطرانه باشد، اگر حس اضطرار به سراغ ما نیاید دعاهایمان رسمی خواهد بود و اجابت خاص پیدا نمی‌کند.

پژوهشگر حوزه مهدویت به بیان معنای مضطر پرداخت و گفت: مضطر یعنی کسی که خیلی احساس بیچارگی می‌کند و راه درمانی برایش باقی نمانده است همانگونه که بیماری لاعلاج گرفته ایم و برای شفایمان در درگاه خدای متعال دعا می‌کنیم، دعایی که لق لقه زبان باشد فایده ای ندارد زیرا فرج وقتی حاصل می‌شود که شدت دعا داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی امام معصوم و زنده در جامعه حضور نداشته باشد مردم به هدف نهایی خلقتشان نائل نمی‌شوند و اکثر انسانها با نبود معصوم در جامعه دچار خسران خواهند شد، این مسئله آنقدر مهم است که امام خمینی(ره) می‌فرمود، مسئولین جمهوری اسلامی اگر به فکر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نباشند خائن و خطرناکند حتی اگر به مردم خدمت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نیاز اصلی مردم ایران و جهان وجود امام عصر(عج)است تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران واقعا انقلاب مقدماتی ظهور حضرت بود، اهل سنت در کنز العمان از پیامبر(ص) حدیثی نقل کرده که می‌فرماید، مردمی از شرق قیام می‌کنند و زمینه سلطنت امام زمان(عج) را  فراهم می‌کنند.

وی معیار همراهی با حضرت را در دوران ظهور سبک زندگی مردم در دروان قبل از ظهور برشمرد و خاطرنشان کرد: باید ببینیم که در زندگی الان خود چقدر با سبک زندگی مهدوی هماهنگ هستیم؟ باید نسبت خود را با ولی فقیه زمان مشخص کنیم اگر در حال حاضر با ولایت فقیه رابطه مان در صلح و حسنه است با ظهور حضرت همین نسبت را با امام خود خواهیم داشت.

استاد شجاعی در پایان اذعان داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمود، هر کس با ولایت فقیه مشکل دارد با امام زمان(عج) هم مشکل خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان