۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۳۰۰ نوع گیاه دارویی در قزوین وجود دارد
کد خبر: ۳۱۵۷۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۱ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۳۰۰ نوع گیاه دارویی در قزوین وجود دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین شرایط مناسبی را برای کشت گیاهان دارویی دارد و هم اکنون بیش از ۳۰۰ نوع گیاهان دارویی دراین استان وجود دارد.

۳۰۰ نوع گیاه دارویی در قزوین وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه، ظهر (چهارشنبه) در دیدار با محمدحسن عصاره رئیس موسسه اصلاح بذر وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی ایستگاه زرآباد الموت را می‌توان یک مرکز برای تولید گیاهان دارویی ذکر کرد، البته در سایر مناطق استان نیز گیاهان دارویی تولید می‌شود.

وی در ادامه به لزوم ارتباط بخش تحقیقات و اجرا اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و تحقیقات رکن اصلی و اساسی برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود بنابراین باید توجه ویژه ای شود.

به گفته این مسئول اتفاقات خوبی در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج بخش کشاورزی استان در حال انجام است که نیازمند حمایت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: استان قزوین شرایط و بستر مستعدی برای کشت زعفران دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه و رشد بیشتر این گیاه استفاده کرد.

وی بر لزوم اهمیت ایجاد تعاونی گیاهان دارویی در استان قزوین تاکید کرد و گفت: پیشنهاد بر این است که تعاون روستایی نسبت به تشکیل و راه اندازی تعاونی گیاهان دارویی در استان اقدام کند.

وی اضافه کرد: عطاری‌های زیادی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که می‌توان با تشکیل این تعاونی‌ها، تولیدکنندگان و فروشندگان را ساماندهی کرد.

خمسه ابراز کرد: در بحث بذر غلات نیز با اقدامات انجام شده تلاش بر این است که از بذر مناسب و سازگار با آب و هوای منطقه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: استان قزوین بستر مستعدی در بخش کشاورزی دارد؛ بنابراین می‌توان بصورت ترویجی و پایلوت طرح‌های خوبی را در رابطه با نهال مقاوم و دیر گل در این استان داشته باشد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: استان قزوین شرایط مناسبی را برای کشت گیاهان دارویی دارد و هم اکنون بیش از 300 نوع گیاهان دارویی دراین استان وجود دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان